Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 oktober 2010, 11:29
Maurice65 Maurice65 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2010
Berichten: 7
Standaard Verkeerde factuur verstuurd

Dag allemaal,

Het is eindelijk zo ver, ik heb voor de eerste keer een fout gemaakt in een verstuurde factuur... Ik heb namelijk vergeten pauze-tijd in mindering te brengen op de factuur. Nu kan ik met de opdrachtgever vrij goed door een deur, dus kunnen we dit "onderling regelen"? Hiermee bedoel ik, ik bel hem gewoon op, leg het even uit en zeg tegen hem: "Joh, gooi die factuur maar weg en ik stuur wel even een andere met het juiste bedrag."

De oorspronkelijke factuur is nog niet betaald en aangezien ik zelf mijn administratie voer, kan ik alles vrij gemakkelijk aanpassen en weer "dicht" krijgen.

Of moet ik toch een creditfactuur sturen? En op welk moment doe ik dat dan? Moet ik eerst wachten tot de betaling van de oorspronkelijke factuur binnen is, of stuur ik die creditfactuur nu al met het verzoek dat zij het zelf verrekenen?

Maurice.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 oktober 2010, 13:02
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Je zou om t netjes te moeten doen een nieuwe sturen met een credit voor die teveel gerekende uren. That's it.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 oktober 2010, 14:29
louisfiscaal louisfiscaal is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 31
Standaard

Je kunt 3 kanten op: ofwel vervang je de oorspronkelijke factuur door een nieuwe met gebruikmaking van hetzelfde factuurnummer, ofwel stuur je een creditfactuur voor het gewenste verschil, waarbij je verwijst naar de te corrigeren factuur (met gebruikmaking van een eigen factuurnummer), ofwel stuur je een volledig nieuwe factuur met een nieuw factuurnummer, waarbij je wel de oude factuur in je administratie moet bewaren i.v.m de eis dat je facturen doorlopend genummerd moeten zijn. Vermeld dan op de oude factuur dat deze niet betaald is en door een andere factuur vervangen is.

Groeten,

Louis
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Factuur in verkeerde jaar geboekt - wat nu? Melusine Administratie 6 3 november 2010 10:53
BTW Vergeten Btw op factuur te zetten mvanwitsen Belasting 1 16 februari 2010 10:51
Factuur via klantsysteem, kan dat zomaar? Klaas Administratie 2 13 juni 2009 13:01
Factuur of voorschotnota bij langlopend project? MaxxMark Administratie 1 16 november 2008 20:50
Factuur naar Engeland bartpronk Administratie 1 28 augustus 2008 13:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon