Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 februari 2011, 16:06
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard Telefonische bereikbaarheid

Zoals veel freelancers werk ik vanuit thuis. Tot voor kort had ik op mijn website gewoon het privé telefoonnummer staan. Aangezien de meeste contacten per mail verlopen, had ik ook niet de behoefte om hiervoor een apart telefoonnummer te regelen.

Nu lever ik -op vrijwillige basis- ook support voor de forumsoftware phpBB. Dat gaat via het forum en dat doe ik met alle plezier. In mijn signature staat dat ik ook privé ondersteuning en ontwikkeling lever, met een link naar mijn site. Onlangs was er iemand die vond dat hij niet goed geholpen werd. Die had vervolgens via mijn signature mijn site gevonden en daar mijn telefoonnummer, en besloot me dus te gaan bellen om eens fijntjes te gaan vertellen hoe onaardig hij mij wel niet vond. Nu sta ik best mijn mannetje, maar mijn vriendin nam de telefoon op en die wist even niet wat haar nou overkwam.

Nu is dit natuurlijk een uitzondering; zulke idioten kom je nu ook weer niet heel veel tegen. Toch vind ik dat mijn vriendin geen last moet hebben van dit soort gevallen. Ik heb dus voorlopig maar het telefoonnummer van mijn site gehaald; mijn vriendin is me liever dan een eventuele gemiste klant.

Toch wil ik liever wel weer telefonisch bereikbaar zijn. Sommige dingen zijn nu eenmaal gemakkelijker of prettiger te regelen via de telefoon dan via de mail. Ik zit er nu aan te denken om een prepaid nummer aan te vragen en die door te laten schakelen naar mijn privé-mobiel op de momenten dat ik daar behoefte aan heb (ik freelance parttime) en op de andere momenten op de voicemail te zetten.
Nu vraag ik me af:
1. Kan ik dan op mijn privé-mobiel zien dat het vanuit de prepaid-bedrijfsmobiel komt?
2. Zijn er freelancers die hier ervaring mee hebben en bevalt hen dat?
3. Is er misschien nog een handiger oplossing?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 februari 2011, 16:59
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Hej Ger,
voor mijn bedrijf gebruikte ik mijn 06-nummer. Privételefoon is privételefoon. Stel dat je jonge kinderen hebt en die nemen onhandig de telefoon op. Niet prettig.

Bovendien weet ik nu dat het een zakelijke relatie is die me belt, bij je privénummer kunnen het ook familie, vrienden of callcenters zijn. En je mobiel heb je altijd bij je.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 februari 2011, 18:04
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard

Hoi Marlies,

Mijn gewone mobiel hiervoor inzetten vind ik niet handig. Zoals ik al meldde, ben ik parttime freelancer en werk ik dus ook nog voor een gewone werkgever. En die heeft mijn mobiele telefoon verstrekt. Dan vind ik het niet zo sjiek om die ook in te zetten voor mijn eigen doeleinden. Komt nog bij dat je maar nooit weet wat de toekomst brengt (ik freelance pas ongeveer een jaar), voor hetzelfde geld werk ik er over een jaar niet meer.

Natuurlijk kan ik prima een telefoonnummer naar mijn eigen mobiel laten doorschakelen, maar als direct nummer vind ik het toch weer wat te ver gaan.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 februari 2011, 19:31
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

1. Kan ik dan op mijn privé-mobiel zien dat het vanuit de prepaid-bedrijfsmobiel komt?
> nee

2. Zijn er freelancers die hier ervaring mee hebben en bevalt hen dat?
> Ik heb een prive en zakelijk nummer, het laatste staat op veel fora in mijn signature en op mijn site(s).

3. Is er misschien nog een handiger oplossing?
> Tja ik ben erg tevreden met de scheiding die ik heb. Heb ook 2 mobieltjes, maar er zijn er ook die een dual sim mogelijkheid hebben.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 februari 2011, 19:53
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Waarom neem je niet een tweede, zakelijke mobiel?

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 februari 2011, 20:12
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TamTamTekst Bekijk bericht
Waarom neem je niet een tweede, zakelijke mobiel?

Marlies
Tja, ik hou er niet zo van om met 2 mobieltjes rond te lopen. Het lijkt me daarom handiger om de een door te schakelen naar de ander. Op die manier heb ik de scheiding zoals Ramon dat ook zegt, maar zonder het nadeel van 2 mobieltjes mee te moeten sjouwen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 februari 2011, 22:28
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

tsja maar dat gemak leid dan wel tot dubbele kosten, want de gesprekskosten tijdens het doorgeschakelde nummer en jou nummer betaal jij.

en toevallig las ik dat vodafone de mogelijkheid bied van een vastnummer op je mobiel en komt dat aardig in de buurt van wat jij wilt.. 2 nummers
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 februari 2011, 08:29
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard

Hee, bedankt, die kende ik nog niet! Klinkt interessant, ik ga er eens naar kijken!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 1 maart 2011, 12:58
petrawiebenga petrawiebenga is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 februari 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik las inderdaad ook dat Vodafone tegenwoordig een vast nummer naar je mobiel kan laten doorsturen. Lijkt me erg handig en zo te lezen wel wat voor jou.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 1 maart 2011, 15:06
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Ik heb een fout gemaakt, ik dacht dat je wilde zien of een beller een prepaid nummer had.

Dus dit antwoord vervalt:
Citaat:
1. Kan ik dan op mijn privé-mobiel zien dat het vanuit de prepaid-bedrijfsmobiel komt?
> nee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon