Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 12 januari 2007, 00:27
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Aanvraag VAR, omschrijving werkzaamheden?

...ik liep vanavond een benzinestation binnen...en kocht een jerrycan om deze te vullen met benzine...maar ik moest eerst de can afrekenen...daarna naar buiten om de can te vullen...de can buitenlaten staan en die daarna binnen afrekenen...je mag namelijk niet met benzine de winkel in...en alles in 1 keer afrekenen kan ook niet want, en ik citeer 'dat staat niet in het protocol meneer'

blijkbaar werkt de belastingdienst aanstekelijk
  #12  
Oud 12 januari 2007, 14:10
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Aanvraag VAR, omschrijving werkzaamheden?

Ik heb al enkele jaren een VAR voor 'journalist' en een VAR voor 'redacteur'. Nog nooit een probleem gehad en werkzaamheden voor beide VAR's hebben voldoende omvang.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
  #13  
Oud 17 maart 2007, 18:54
fvdgeestdtp fvdgeestdtp is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 maart 2007
Berichten: 2
Standaard Re: Aanvraag VAR, omschrijving werkzaamheden?

Altijd lastig. Ik ben een vormgever/DTP'er die ook trainingen geeft op het gebied van vormgeving.
Op mijn VAR staat: Dienstverlening tbv de grafische pre-press sector: trainingen, consultancy en uitvoering.
Loopt op 1 VAR.

het blijft gezeur...
  #14  
Oud 2 mei 2007, 20:50
anke anke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Berichten: 3
Standaard Re: Aanvraag VAR, omschrijving werkzaamheden?

Hallo allen,

Ik sta ook op punt een VAR aan te vragen. Ik ga als journalist aan de slag (schrijven, radio + tv en fotografie) en stort mij op de markt van de commerciele teksten (web, ghostwriting, e.d). Wat denken jullie, kan ik dit allemaal onder de noemer journalistiek scharen.

Tweede vraag: moet je met meerdere VAR's ook iedere keer apart aan de opdrachtgevers-eis voldoen?

Dank en groeten, Anke.
  #15  
Oud 2 mei 2007, 21:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Aanvraag VAR, omschrijving werkzaamheden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anke Bekijk bericht
Ik ga als journalist aan de slag (schrijven, radio + tv en fotografie) en stort mij op de markt van de commerciele teksten (web, ghostwriting, e.d). Wat denken jullie, kan ik dit allemaal onder de noemer journalistiek scharen.

Tweede vraag: moet je met meerdere VAR's ook iedere keer apart aan de opdrachtgevers-eis voldoen?
Onze vandaag verschenen handleiding invullen VAR-aanvraag beantwoordt beide vragen

Kort gezegd: ja mits en ja.
__________________
René
  #16  
Oud 23 september 2008, 15:23
mkolthof mkolthof is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2008
Berichten: 11
Standaard Re: Aanvraag VAR, omschrijving werkzaamheden?

Ik ben bezig met de VAR-aanvraag voor mijn vriend. Hij is werkzaam als editor (soms ook grafische opdrachten, verder vooral montage) en geeft daarna les in montage en allerlei grafische vakken (photoshop, aftereffects etc). Kan dit in 1 VAR?
Kan ik dan net als Fvdgeest iets in de trant van: "dienstverlening tbv grafische mediasector: lessen en uitvoering" invoeren?

Of beter 2 VAR's?
En wat is daar het nadeel van?
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
omschrijving werkzaamheden op var

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Auteursrechtschending: tegenpartij vraagt factuur en VAR Karian Al die andere praktische dingen 9 9 februari 2007 21:15
Verhuizing -> nieuwe var aanvragen sioux Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 1 27 december 2006 15:07
VAR en ziekenfonds 2005 Richard Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 1 24 september 2006 22:13
VAR ontbinden? Verwijderd account Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 28 augustus 2006 02:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon