Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 29 oktober 2007, 22:04
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Mogelijke VAR-problemen met BV na bijna 19 jaar ondernemen?

Zelf heb ik (na een jaar als zelfstandige) de belastingdienst gewoon een keer uitgenodigd voor een bezoek. Enerzijds om zeker te weten dat mijn administratie "volgens het boekje" liep, anderzijds ook om een open contact te bewerkstelligen om in voorkomende gevallen met mijn relatiebeheerder in overleg te treden. Voor fiscale adviezen raadpleeg ik mijn accountant maar verder handel ik alle zaken zelf af en heb de ervaring dat openheid naar de belastingdienst omgekeerd ook de nodige openheid van hun kant oplevert om constructief overleg te kunnen hebben. Sindsdien heb ik geen problemen gehad en steeds duidelijkheid gekregen met betrekking tot kwesties van het ondernemerschap. Onzekerheid is erger dan de wetenschap dat bepaalde zaken worden afgekeurd, daar kun je namelijk rekening mee houden.
En realiseer je dat wat jij (of ik) onrechtvaardig vinden c.q. het niet mee eens zijn niet altijd betekent dat het gelijk aan jouw kant is. Er valt best te onderhandelen mits je bepaalde kwesties tijdig aankaart en hierover duidelijkheid vraagt. Achteraf is een veel moeilijker kwestie.
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Urencriterium en VAR bij starten in de loop van het jaar mbrouwer Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 9 24 juli 2007 14:56
Twijfels over fiscale zaken: wat te doen met BTW en VAR? Sandra Schoppers Freelancepraktijk starten 4 19 juli 2007 09:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon