Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 maart 2009, 22:49
Nick0 Nick0 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 1
Standaard Ontwikkelen Boekhoudprogramma

Geachte freelancers,

Volgend jaar moet ik, zoals alle andere HAVO en VWO mensen, een profielwerkstuk maken. Hier ben ik me ook alvast op aan het orienteren. Aangezien ik Informatica en Management & Organisatie (Bedrijfseconomie) wil ik deze twee vakken eigenlijk gaan combineren.

Aangezien er in mijn ogen niet echt een simpel (Nederlandstalig) boekhoudprogramma voor Mac OS X bestaat wil ik deze gaan ontwikkelen. Zelf dacht ik aan een aantal functies zoals facturatie, BTW-aangiften, tijdregistratie, etc. Natuurlijk is dit alles gegoten in een Apple interface / uiterlijk.

Mijn vraag aan jullie als ervaringsdeskundigen is eigenlijk of er vraag naar zo'n soort applicatie en wat je er graag in terug zou willen zijn? Welk programma gebruik je nu? Wat mis je in dit programma? Wat vind je goed aan dit programma?

Alvast bedankt voor de medewerking!

Laatst gewijzigd door Nick0; 24 maart 2009 om 22:50 Reden: Spelling / Grammatica fouten
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2009, 02:51
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Ontwikkelen Boekhoudprogramma

Ik denk dat het heel moeilijk wordt om een goed boekhoud programma te maken voor Mac OS X wat naadloos samenwerkt met de pakketten wat de boekhouders op hun kantoren gebruiken (vaak Windows omgevingen)

iProfit is wel iets wat gebruikt wordt op Mac OS X. Wellicht kun je hier een beetje naar kijken.
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 maart 2009, 11:13
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Ontwikkelen Boekhoudprogramma

Ik gebruik op de mac nu software van Informer, maar helemaal ideaal is het niet. Als er een goed boekhoudprogramma op de markt zou komen voor de mac, dat aansluit bij de software die boekhouders gebruiken, én zonder allerlei belachelijke abonnementen, dan zou ik dat zeker aanschaffen.

Zelf gebruik ik eigenlijk alleen de basismogelijkheden; debiteuren- en crediteureninformatie invoeren, boekstukken opvoeren en aan de hand daarvan een winst-/verliesrekening, aangifte of balans uitdraaien.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welk boekhoudprogramma is geschikt? jesse Administratie 3 26 mei 2008 07:40
boekhoudprogramma Maria363 Administratie 4 26 november 2007 12:38
Training ontwikkelen Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 25 mei 2007 01:26
Hoe blijf je jezelf ontwikkelen? wilco Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 5 10 april 2006 22:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon