Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 november 2007, 19:11
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Nederlandse Energie Maatschappij

Iemand ervaring hiermee? Gisteren werd ik gebeld door zo'n call-centre achtig geval dat mij direct verteld dat ik 25% goedkoper uit zou zijn op energiekosten. Klinkt leuk natuurlijk maar een bedrijf dat alleen maar kans ziet direct een overeenkomst te sturen (waar je dan vervolgens waarschijnlijk alleen met heel veel moeite weer van af kunt komen) wekt bij mij nu niet direct vertrouwen. Op mijn vraag of ze niet eerst een offerte konden sturen (ik houd namelijk niet van dit soort acquisitie) was het antwoord: bekijk de website maar, wij bellen u over een maand wel weer terug.
Tsja, wekt niet heel veel vertrouwen, denk persoonlijk dat ik geen klant zou hebben als ik het op die manier zou doen. Voor mij einde verhaal dus maar je zal maar verbouwereerd ja zeggen tegen zo'n overeenkomst... dit zou toch verboden moeten worden?!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 november 2007, 19:44
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ik ken een dergelijk verhaal uit de eerste hand van een familielid dat na een telefoontje al vast zat aan een contract. Bleek achteraf dat netjes aangekondigd was dat het gesprek op band werd vastgelegd.
Een week later lag het contract in de bus, en uiteindelijk is er een drietal brieven van een sociaal raadsman aan te pas moeten komen om onder het contract uit te komen. Belangrijkste reden was nog dat de gedupeerde 75 jaar was, en er niets van had begrepen........
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 november 2007, 10:14
Hanzup Hanzup is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Berichten: 50
Standaard Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Er is toch zoiets als bedenktijd etc. voor verkoop aan de telefoon, deur en op straat? Kan je zonder opgaaf van reden afhaken!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 november 2007, 10:29
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Klopt maar je wil niet weten hoe moeilijk dit soort aanbieders het maken om een overeenkomst op te kunnen zeggen (aangetekende brieven etc.). Bovendien vind ik het een ronduit onbeschofte en stupide manier om klanten te werven!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 november 2007, 13:02
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjan Bekijk bericht
Klopt maar je wil niet weten hoe moeilijk dit soort aanbieders het maken om een overeenkomst op te kunnen zeggen (aangetekende brieven etc.).
Ik heb de gewoonte me niks aan te trekken van opzegprocedures van de leverancier en altijd per brief (en bij wantrouwen per aangetekende brief) op te zeggen. Dat is onder Nederlands recht altijd geldig. Nog nooit een opzegprobleem gehad. Zo moeilijk is dat toch niet?

Je hebt daarvoor bij "koop op afstand" (telefoon) na ontvangst van de schriftelijke bevestiging nog zeven dagen de tijd. Bron: Consuwijzer.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Je energie managen René Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 17 28 september 2007 08:02
Aangeboden: 4 gratis kaartjes voor de Nederlandse Designprijzen NowHow Marktplaats 0 17 oktober 2006 17:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon