Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 september 2006, 17:04
eriklo eriklo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 2
Standaard Even voorstellen

Beste mensen,

ik wil graag gebruik maken van jullie expertise om mijn pitch scherp te krijgen:

Ik ben adviseur en coach voor organisaties en particulieren. Mijn specialiteit: welke kwaliteiten heb je nodig, welke kwaliteiten heb je in huis.
Klanten schakelen mij in om vacatures in te vullen, functioneringsproblemen op te lossen, ziekteverzuim te voorkomen of om carrières nieuw perspectief te geven. Producten die ik aanbied: werving en selectie, assessments, loopbaantrajecten, trainingen en coaching.
Kenmerk voor mijn persoonlijke benadering: ‘omdat het om mensen draait’: als je niet de goede mensen hebt, gaat het niet lukken.
Mijn tweede motto: ‘als mensen hun kwaliteiten gebruiken kunnen ze schitteren’.
Dus zoek ik naar de kwaliteiten waarmee mijn klanten zich onderscheiden.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
__________________
Erik te Loo

Creeër je eigen loopbaan, voordat iemand anders dat doet....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 september 2006, 01:58
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Even voorstellen

Ik vind het te breed.
Kies één expertise en richt je daar op.

Een opsomming als : werving en selectie, assessments, loopbaantrajecten, trainingen en coaching ... dat is wel erg veel van het goede.
Als 'kwaliteit' je kernbegrip is kan je denk ik het beste je pitch daar omheen bouwen. En probeer ook uit cliché's te blijven, het zegt mensen heel weinig, ze horen de hele dag verhaaltjes en praatjes.

"Ik veredel kwaliteit" is iets heel anders (en valt meer op in de zee van pitches!) dan "Ik laat mensen schitteren".
En misschien kan je ook proberen het economisch voordeel van je dienst ergens in te verweven, iets directer dan je nu (impliciet) wel doet.
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 september 2006, 09:28
eriklo eriklo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 2
Standaard Re: Even voorstellen

Hoi Annedien,

Bedankt voor je reactie. Die helpt me op onderdelen verder.

Met die breedte valt het (in dit vakgebied) wel mee, deze combinatie is niet ongebruikelijk. Maar de opsomming wekt blijkbaar een andere indruk en daar wil ik wel wat mee.

Ik kom er op terug.

Groet,
__________________
Erik te Loo

Creeër je eigen loopbaan, voordat iemand anders dat doet....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 september 2006, 09:52
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Even voorstellen

Kwaliteit en training op welk gebied? Kan ik bij jou terecht om een team melkveehouders de koeien beter te laten melken? Om een arbeidsongeschikte lasser om te scholen tot werkvoorbereider? Om een medisch laborant accurater te laten werken?

Je kunt toch niet van al die dingen verstand hebben?
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 september 2006, 10:42
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Even voorstellen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eriklo Bekijk bericht

Met die breedte valt het (in dit vakgebied) wel mee, deze combinatie is niet ongebruikelijk. Maar de opsomming wekt blijkbaar een andere indruk en daar wil ik wel wat mee.

Groet,
En hoe succesvol is men in dat vakgebied over het algemeen in het vermarkten van al die producten? Ik zie véél trainingsbureaus, verbeteraars, adviseurs, enz. enz. die hun palet niet kunnen of willen verkleinen, wat indruist tegen een aantal marketingbeginselen.

Lees ook de super-artikelen van Laura Babeliowsky eens...
http://www.getclientsnow.nl/artikelen.html
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 september 2006, 23:31
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Even voorstellen

Mmmh, ik zie wel iets in 'het beste naar boven halen in mensen'.
En laten we elkaar geen ****** noemen, de klanten die je voor ogen hebt zijn niet een melkveehouder uit Gorredijk of een CO2-lasser uit Hurwenen. Die gaan jou niet betalen, hopelijk kan je wel een factuur sturen naar je opdrachtgevers.

Ik ben er van overtuigd dat veel mensen redelijk functioneren maar dat nog veel beter zouden kunnen als ze doelgericht gecoacht/getraind worden. Soms loopt het uit de hand (dan is het al te laat voor coachen) en komen zaken als outplacement en werving en selectie om de hoek kijken.

Ik laat mensen 'schitteren' doet mij denken aan Schouten en Nelissen, maar ik vind het prima. Excellereren is ook goed. Heb je je al eens verdiept in de beoordelingssystemen van Nederlandse en Amerikaanse bedrijven? Voldoen aan de eisen is voor een beetje ambitieus bedrijf niet voldoende. Je moet meer. ( zucht)

Ik vind je pitch no nonsense (geen hinderlijke context). Ik hoop alleen dat je alles waar kunt maken wat je biedt. Dat maakt mij weer nieuwsgierig naar (opleidings)achtergrond en (werk)ervaring.

Ik denk overigens dat je pitch hier niet veel oplevert (de Lancelots staan niet bekend om de enorme hoeveelheden personeel die ze in dienst hebben) dus ik ben ook benieuwd naar je website of het concept daarvan. Ik ga meteen even zoeken....
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ook maar even voorstellen Stefan Jager Marktplaats 3 20 augustus 2006 20:07
Even voorstellen Monique Marktplaats 1 27 april 2006 20:17
Voorstellen: Annedien Hoen Annedien Hoen Marktplaats 0 2 maart 2006 21:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon