Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 augustus 2009, 15:42
Hester Hester is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Berichten: 3
Stuur een bericht via Skype™ naar Hester
Standaard Meer creativiteit/grotere opdrachten gezocht!

Ruim anderhalf jaar geleden ben ik gestart als tekstschrijver/tekstredacteur/tekstcorrector. Ik loop er tegen aan dat ik op het moment naar verhouding (te) veel correctiewerk doe en ik mis daarin het creatieve. Ik heb een aantal artikelen geschreven voor tijdschriften. Leuk om te doen maar het resultaat is nogal vluchtig en er gaat veel tijd in zitten en in het aan de man brengen ervan. Ik ben ook niet echt een journalist volgens mij...
Wat ik graag wil zijn opdrachten voor tekstbijdragen aan boeken/projecten. Dus grotere, meer diepgravende onderwerpen (én beter betaald zou ook meegenomen zijn). Gidsen samenstellen lijkt me ook leuk. Heeft iemand een suggestie/ervaring hoe ik dit aan kan pakken? Hoe komen uitgeverijen aan hun auteurs? Of zelf een boekplan of project opzetten en uitvoeren, met anderen (fotografen, vormgevers, etc.). Misschien is er onder jullie dappere Lancelots wel iemand met een soortgelijke wens/plan?
Mijn interessegebieden zijn m.n. mens & maatschappij, spiritualiteit, natuur en duurzaamheid, psychologie, kunst.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 augustus 2009, 22:07
nancy_kelpie's schermafbeelding
nancy_kelpie nancy_kelpie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 190
Stuur een bericht via MSN naar nancy_kelpie
Standaard Re: meer creativiteit/grotere opdrachten gezocht!

Ik kreeg toevallig een paar minuten geleden de uitnodiging van deze bijeenkomst: http://www.aanmelder.nl/tallks/part_message, misschien interessant voor jou? (Ik ga zelf trouwens niet heen, ik doe zelf vrij weinig met tekst).

Verder staan in "Psychologie magazine" vaak artikelen van psychologen. Misschien kan je hier ook eens wat voor schrijven aangezien het bij je interesses staat? Je moet dan natuurlijk wel kennis van een bepaald onderwerp hebben aangezien het meer om kennis dan een mooi verhaal gaat in dit tijdschrift.

Samenwerken is ook een goed idee, zo krijg ik ook de grotere projecten. Ik maak zelfs reclame dat ik games maak, terwijl ik dat eigenlijk niet kan. Ik kan alleen de illustraties en animaties van games maken en huur voor de code iemand in. Je zou dus klanten kunnen proberen te trekken door alvast te zeggen dat je een bepaald product kan maken, ook al kan je die alleen maken als je met iemand anders samenwerkt.

Om een boek bij een uitgeverij gepubliceerd te krijgen zou je een manuscript naar een uitgever moeten sturen. Je kan dan het beste eerst in de boekwinkel/bieb kijken welke uitgevers al soortgelijke boeken hebben uitgegeven en dan zoek je hun adres op via hun website en stuur je een manuscript. Sommige uitgeverijen geven ook extra informatie voor schrijvers op hun website, kijk dus eens rond bij de uitgeverijen die het soort boeken uitgeven die jij wil maken.

Tegenwoordig is zelf-publiceren ook behoorlijk populair aan het worden, kijk bijvoorbeeld eens op: www.lulu.com, www.cafepress.com en www.mijneigenboek.nl
En je kan nog verder googlen op "zelf publicatie", aangezien het een trend begint te worden is er genoeg informatie over te vinden.
__________________
illustraties, animaties & games
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 augustus 2009, 08:19
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Meer creativiteit/grotere opdrachten gezocht!

Hoi Hester, als je een boek wilt schrijven kun je een idee neerleggen bij een geschikte uitgeverij. Moet ik wel zeggen dat het een sterk idee moet zijn want uitgevers happen niet snel, ze moeten het echt commercieel zien zitten. En qua betaling is het vrijwel altijd onzeker, loopt het boek niet (goed), dan zal het jou vanzelf weinig opleveren.

Het leukst is inderdaad een samenwerkingsverband aan te gaan. Ik denk dat je nu al hebt gedaan wat nuttig is: een oproepje doen op dit forum. Behalve als je het geluk hebt tegen iemand aan te lopen die al het voorbereidende werk heeft gedaan en een tekstschrijver zoekt, zul je zo iemand zelf moeten vinden. En dat kan natuurlijk op vele manieren (via je netwerk, internet, enz.)
__________________
Groetjes van Anna

Zie www.pentatext.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 september 2009, 12:12
jacqelien jacqelien is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 26
Standaard Re: Meer creativiteit/grotere opdrachten gezocht!

Hallo Hester,
Kijk eens op de website van Hip&Hot. Misschien kun je ook zoiets maken met producten of diensten die jou het meest liggen. Dan kun je alles kwijt wat je kwijt wilt.
Succes, Jacqelien
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 september 2009, 14:45
Hester Hester is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Berichten: 3
Stuur een bericht via Skype™ naar Hester
Standaard Re: Meer creativiteit/grotere opdrachten gezocht!

Beste Nancy, Anna en Jacqlien,
Ik merk dat jullie suggesties/invalshoeken aandragen waar ik zelf (meestal) niet aan denk. Hartelijk dank voor jullie reactie!
Hester
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Emigratie naar Duitsland, opdrachten voor mensen in het buitenland Vertaler Al die andere praktische dingen 0 16 maart 2009 12:01
VAR wuo en meerdere opdrachten bij 1 opdrachtgever oschulte Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 10 juni 2008 15:32
hulp gezocht bij het vinden van nieuwe opdrachten Hetty Dalsheim Al die andere praktische dingen 2 9 oktober 2006 13:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon