Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 augustus 2008, 20:48
Evelien Evelien is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2008
Berichten: 13
Standaard Freelance secretaresse eveneens op zoek naar opdrachten.

Beste allemaal,
sinds 12 augustus 2002 werk ik als freelance secretaresse/notuliste. Ik heb vooral gewerkt via grote secretariaatsbureaus op het gebied van notuleren van vergaderingen.
Na twee interimopdrachten op locatie, één bij een woningbouwvereniging en één bij een gezondheidsinstelling ben ik tot de ontdekking gekomen dat dit mij erg goed ligt.
Daarom ben ik op zoek naar freelance opdrachten in Amsterdam, of goed bereikbaar met het Openbaar Vervoer, voor maximaal 32 uur per week.

Kan iemand mij tippen - hoe ik liefst buiten de bureaus om - bij opdrachtgevers terecht kom? Freelance.nl struin ik regelmatig af.

Bedankt alvast!
Met vriendelijke groet,
Evelien Bos
http://www.ebosfreetype.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 augustus 2008, 21:15
Petra1966 Petra1966 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 18
Standaard Re: Freelance secretaresse eveneens op zoek naar opdrachten.

Hoi Evelien,

Van mij had je geen nieuw topic hoeven openen hoor

Het is niet makkelijk om rechtstreeks binnen te komen bij opdrachtgevers zonder tussenkomst van een bureau. Bij mij is het tot nu toe via via gegaan, maar dat moet dan ook maar net zo uitkomen qua jouw beschikbaarheid.

Waarom wil je niet via bureaus werken, maakt in mijn ogen niet zoveel uit, zeker niet als je steeds nieuwe opdrachten krijgt via verschillende bureaus. Ik heb 2 vriendinnen die ook freelance secretaresses zijn en zij hebben steeds via bureaus gewerkt. Ook ik sta bij diverse (goeie) bureaus ingeschreven, maar tot nu toe geen gebruik van ze hoeven maken.

Andere tip: zet je CV op Monsterboard! Heb ik ook gedaan en ben al heel vaak door opdrachtgevers benaderd, alleen was ik op dat moment steeds niet beschikbaar!

Succes bij het vinden van een leuke opdracht!

gr. Petra
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 augustus 2008, 23:00
Evelien Evelien is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2008
Berichten: 13
Standaard Re: Freelance secretaresse eveneens op zoek naar opdrachten.

Hoi Petra,
dank je wel voor je antwoord.
Ik heb altijd het idee dat het ook prettig is om een paar 'eigen' klanten te hebben. Bovendien vind ik het tarief van een bureau ten opzichte van jou als uitvoerder niet altijd even eerlijk, maar er zijn natuurlijk ook goede bureaus.
Mijn CV staat/stond op monsterboard. Mijn ervaring daarmee was dat er vaak werving en selectiebureaus reageerden die niet op zoek waren naar freelancers... maar ik kan het eventueel nog wel eens proberen.

Groetjes,
Evelien
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 augustus 2008, 23:06
Petra1966 Petra1966 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 18
Standaard Re: Freelance secretaresse eveneens op zoek naar opdrachten.

Hoi Evelien,

Klopt dat de marge van bepaalde bureaus soms erg hoog is, maar ik hou m'n poot altijd strak vwb mijn uurtarief en zak nooit!! Vind het prima als de uiteindelijke opdrachtgever het uurtarief wil betalen (met daarop de marge van de intermediair), zolang ik maar niet hoef toe te leggen

Ook daarover valt te onderhandelen hoor Evelien, maar nogmaals, als je zelf maar niet zakt qua uurtarief. Je weet zelf wat je waard bent en als zij de opdracht graag willen invullen, dan moeten zij hun marge maar bijstellen. Klinkt arrogant, maar ze verdienen vaak al genoeg aan freelancers, niet dan?

gr. Petra
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 april 2011, 19:24
Mouche12 Mouche12 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 april 2011
Berichten: 5
Standaard Uurtarief te hoog?

Mijn ervaring sluit enigszins aan op dit verhaal.

Ik heb meer dan 15 jaar ervaring als juridisch secretaresse en ben sinds kort bezig om opdrachten te verkrijgen bij advocatenkantoren waar ik in het verleden in vast dienstverband of als uitzendkracht heb gewerkt. Mijn uurtarief is € 60,00 per uur, excl. BTW. Van een groot kantoor heb ik zojuist vernomen dat de tarieven van hun freelancers veel lager liggen... Dat verbaast mij wel, want op internet zie ik tarieven variërend van € 45,00 tot € 65,00 ex BTW.

Voor lager doe ik het niet. Dus gewoon verder zoeken!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 april 2011, 02:14
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mouche12 Bekijk bericht
Van een groot kantoor heb ik zojuist vernomen dat de tarieven van hun freelancers veel lager liggen...
Huren ze dan freelancers in voor losse klussen (paar uurtjes hier, paar uurtjes daar), of als verkapt personeel (langere tijd minstens tientallen uren per maand)?
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 april 2011, 04:05
Mouche12 Mouche12 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 april 2011
Berichten: 5
Standaard Zowel voltijd als deeltijd

Een tiental jaar geleden heb ik bij dit kantoor voor langere tijd gewerkt. Naar mijn weten worden freelancers net als uitzendkrachten ingezet, dus dat kan zowel voor voltijd als deeltijd zijn. Dus inderdaad als verkapt personeel, wat mogelijk is als er gebruik wordt gemaakt van een payroll service (dat wil ik ook gaan doen), maar dan gaat er meer dan 50% van het inkomen af (je draagt ook de werkgeverslasten), dus als het tarief zoveel lager is (hoeveel werd mij niet meegedeeld), dan heeft het weinig voordeel ten opzichte van loondienst.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer biedt zich aan Freelance secretaresse is op zoek naar opdrachten! estrelle Marktplaats 13 11 augustus 2008 22:57
Even voorstellen Freelance Secretaresse estrelle Marktplaats 2 29 juli 2008 10:46
Van incidentele opdracht naar meerdere opdrachten: hoe zit het met btw? Ralph82 Belasting 2 24 mei 2008 12:34
Op zoek naar secretariële ondersteuning? Yvonne Dekkers Marktplaats 7 7 juli 2007 11:29
Op zoek naar een betaalde blogger (Enthousiasmeren) Blogspotter Marktplaats 0 25 oktober 2006 08:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon