Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #51  
Oud 9 februari 2010, 11:34
webprodie webprodie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Hoi Hetty,

De trend tegenwoordig is om online te gaan bijvoorbeeld op Twitter, linkedin en dergelijke. Maar volgens mij is de echte A1 lokatie een hoge positie in Google.

Ieder bedrijf is gevestigd aan deze A1 lokatie maar veel bedrijven zijn niet zichtbaar. Dit kan verschillende redenen hebben. Zorg dat je zichtbaar wordt op deze A1 lokatie!

Hoe?
Er zijn twee mogelijkheden, betalen aan Google of een natuurlijke (gratis) ranking. Natuurlijke ranking: zorg dat je website is opgebouwd naar de richtlijnen die Google hiervoor stelt. Zorg voor unieke informatie en geen gekopieerde teksten.

Een expert nodig?
Ik help je hier graag bij. Bekijk mijn website maar.

Groeten,

Eduard Eertink
Met citaat reageren
  #52  
Oud 9 februari 2010, 11:45
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Hallo Eduard,

En hoe sta ik in de ranking. Op een A1 positie of .....

Ben benieuwd hoe je mij vindt. Zoek je dan op bepaalde woorden of ....

Groeten van Hetty
Met citaat reageren
  #53  
Oud 9 februari 2010, 11:54
webprodie webprodie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Hoi Hetty,

Ik heb snel even je website bekeken en zal je uitleggen waarom jou website niet gezien wordt op deze A1 lokatie.

Ik bezoek een willekeurige pagina 'Acquisitietraining'
De url die in de adres balk staat is: http://www.primago-advies.nl/1301122.htm hier gaat het eerste mis. Er zou moeten staan http://www.primago-advies.nl/Acquisitietraining.htm

Je ziet dat Google nu een twee link heeft en je opval waarde wordt als het ware versterkt.

Daarnaast staat in de blauwe balk helemaal boven in je browser telkens dezelfde tekst "Promago advies voor vaardigheidstrainingen en loopbaanbegeleiding" Er zou eigenlijk op elke pagina een stukje tekst moeten staan waar de pagina over gaat.

Dit zijn de eerste punten die niet bijdragen aan een goede ranking in Google.

Groeten,

Eduard Eertink
Met citaat reageren
  #54  
Oud 9 februari 2010, 12:01
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Schrijven van nette urls is inderdaad een redelijk simpele stap, maar er zijn nog legio andere zaken
Met citaat reageren
  #55  
Oud 9 februari 2010, 12:07
webprodie webprodie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Dat klopt zeker maar als het begin al fout is dan werkt dit door.

Ik vergelijk het maken van een goede website met het maken van soep.

Vroeger kregen wij op zondag soep. Moeders was de zaterdag ervoor al met de voorbereidingen bezig. Het trekken van de bouillion en vlees etc etc. Op zondag kwamen daar de soep groente bij maggie blokjes etc.

Uit eindelijk gaat het om de voorbereiding en de ingredienten die je erin doet. De balans is hierbij erg belangrijk, teveel zout is niet goed maat teweinig natuurlijk ook niet.

Zorg voor een goede voorbereiding en de juiste ingredienten voor je website en je website zal scoren in de zoekmachines. Er zijn inderdaad veel dingen die meespelen en zaak is om er geen een te vergeten.
Met citaat reageren
  #56  
Oud 14 februari 2010, 00:25
aNHa's schermafbeelding
aNHa aNHa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 86
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Ik breng mijn bedrijf onder de aandacht door gebruik te maken van social media sites als Twitter, LinkedIn, mijn eigen weblog, af en toe een nieuwsbrief versturen en inderdaad door zoekmachine optimalisatie, oa:
Iedere pagina een andere titel, zoekmachine vriendelijke url (zoals al eerder aangegeven), iedere pagina een eigen description, op iedere pagina <h1> titels zoals bijvoorbeeld de titel op pagina http://www.primago-advies.nl/1995029.htm Loopbaanvragen, maar vooral ook goede en actuele inhoud met de juiste kernwoorden
__________________
Web-effect
Joomla! websites en trainingen
www.web-effect.nl
Twitter LinkedIn
Met citaat reageren
  #57  
Oud 5 maart 2010, 10:45
geert geert is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2010
Berichten: 2
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Hallo,

Wij zijn bezig met een showroom, maar willen natuurlijk ook een speciale openings dag.
zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort openingen en ons kunnen vertellen hoe je het best de bekendheid van de showroom en nartuurlijk ook de klanten in de showroom kunt krijgen (op de openingsdag)?

gr geert
__________________
http://www.badkamerwarenhuis.nl
Met citaat reageren
  #58  
Oud 5 maart 2010, 10:55
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Beste Geert,

Hiervoor kun je het beste een persbericht (laten) schrijven. Dit bericht kun je verspreiden onder media, bijvoorbeeld via een organisatie die dat doet met toestemming.
Wettelijk gezien mag je niet meer zomaar persberichten naar kranten tijdschriften sturen, maar of je daar echt problemen mee krijgt is de vraag. Je kunt eventueel die bladen en kranten eerst bellen om te vragen of ze die willen ontvangen.
Het persbericht kun je het beste laten schrijven door een professional (zoals ik), want het is belangrijk dat het goed overkomt, dat de juiste informatie er in staat en dat het niet als pure reclame overkomt, daarmee verspeel je goodwill bij de pers. Ook kun je advertenties plaatsen om mensen uit te nodigen. En mensen direct een uitnodiging sturen is een erg goede manier.

Succes,

Joke
__________________
www.jokeheikenstekst.nl
Met citaat reageren
  #59  
Oud 5 maart 2010, 11:34
geert geert is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2010
Berichten: 2
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

dus een bericht in de plaatselijke krant en de omgeving zou het beste zijn?

zelf had ik aan flyers in de stad uit delen met een kortingsbon ofzo gedacht, is dit iets (dit is mijn eerste keer dat ik zoiets doe dus het is wel lastig en veel geregel)

gr geert
__________________
http://www.badkamerwarenhuis.nl
Met citaat reageren
  #60  
Oud 7 maart 2010, 17:40
Ontwerpservice Ontwerpservice is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2010
Berichten: 3
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden om aandacht te krijgen voor de opening van de showroom.

Natuurlijk een persbericht, dat wordt vaak goed gelezen en bereikt een grote doelgroep. Een goede, opvallende advertentie kan ook het gewenste effect bereiken. Ook zou je (potentiële) klanten rechtstreeks kunnen uitnodigen voor de open dag door het versturen van geadresseerde uitnodigingen.

Succes alvast!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen? Maybellene Omgaan met opdrachtgevers 22 7 september 2009 11:05
Hoe kom ik onder de opzegtermijn van mijn baan uit? Niekie Al die andere praktische dingen 19 25 september 2008 22:50
Heeel incidenteel freelance, verder uitzendbureau's, hoe in rekening brengen?? Shirose Al die andere praktische dingen 1 9 juli 2007 13:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon