Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 juli 2013, 17:44
fj79 fj79 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 april 2013
Berichten: 2
Question Factuurdatum en betalingstermijn

Van een bedrijf ontvang ik maandelijks (meestal in de tweede week) een factuur per e-mail.
Nu is het zo dat ik in het contract heb afgesproken dat de betaling 30 dagen na ontvangst factuur plaatsvindt.

Op de factuur zet men echter als factuurdatum de laatste dag van de vorige maand en als betalingstermijn binnen 14 dagen betalen.
Men geeft na vragen hierover mijnerzijds aan dat ik gewoon de betalingsvoorwaarden aan kan houden die afgesproken zijn, maar men weigert dit juist op de factuur te zetten.

Ik heb helaas geen goede ervaringen met dit bedrijf dus ik ben een beetje huiverig.

Loop ik hier een risico?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 juli 2013, 22:07
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

De overeenkomst geldt, wat een van de partijen eenzijdig aan de andere partij meedeelt vormt niet automatisch onderdeel van de overeenkomst. Maar dat zou het wel kunnen worden, als je de indruk laat bestaan de facturen te accepteren. Ik zou voor de zekerheid jouw bezwaar en hun reactie daarop 'on record' zetten, door het per e-mail aan ze te bevestigen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 juli 2013, 19:26
fj79 fj79 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 april 2013
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
De overeenkomst geldt, wat een van de partijen eenzijdig aan de andere partij meedeelt vormt niet automatisch onderdeel van de overeenkomst. Maar dat zou het wel kunnen worden, als je de indruk laat bestaan de facturen te accepteren. Ik zou voor de zekerheid jouw bezwaar en hun reactie daarop 'on record' zetten, door het per e-mail aan ze te bevestigen.
Ok, dank je voor de info. Ik heb dat inmiddels gedaan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opdrachtgever houdt aan eigen betalingstermijn vast MargreethMedia Omgaan met opdrachtgevers 9 6 april 2011 12:13
Betalingstermijn? Wat is normaal? Verwijderd account Omgaan met opdrachtgevers 30 6 september 2010 20:21
Betalingstermijn en betaling fvanloon Omgaan met opdrachtgevers 7 20 december 2008 01:50
Opdrachtgever verlengt eenzijdig de betalingstermijn dubbelmanm Omgaan met opdrachtgevers 5 20 februari 2008 15:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon