Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Bekijk resultaten enquête: Welke uitspraak beschrijft jouw freelance-mentaliteit het beste?
Ik ben niet echt freelancer, maar neem wel eens een losse klus aan 3 12,50%
Ik freelance naast mijn baan van drie dagen per week 0 0%
Ik ben freelancer, maar heb er nog wel een baantje bij 1 4,17%
Ik ben fulltime freelancer, maar eigenlijk zou ik liever een vaste baan hebben 0 0%
Ik ben fulltime freelancer, omdat ik eigen baas wil zijn 5 20,83%
Ik ben een volleerd Freelancer, ik doe aan marketing, netwerken, self-branding etc. 3 12,50%
Je mag mij freelancer noemen, maar ik ben zelfstandig ondernemer. Zonder personeel, en dat blijft zo 5 20,83%
Ik ben ondernemer, vooralsnog zonder personeel, maar met grote ambities 6 25,00%
Ik ben ondernemer met personeel 1 4,17%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 23 juni 2006, 20:42
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Wat is jouw freelance-mentaliteit?

Citaat:
Lancelots
Know-how, netwerken en inspiratie voor freelancers en ondernemers
Dit vind ik de minste. Misschien kunnen we stemmen.

]
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 juni 2006, 21:14
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Wat is jouw freelance-mentaliteit?

If it ain't broken don't try to fix it ;-)

Ik zou dan eerder elders in de banner/header van de site een boodschap verwerken wat Lancelots zoal te bieden heeft, maar de 'voor en door freelancers' vind ik ijzersterk, evenals de focus op freelancers-- zelfs als dat achter de schermen feitelijk schemergebied is (eigenlijk ondernemer, enz.).
Ondernemers worden al erg goed bediend (Sprout, De Zaak, Higherlevel), freelancers niet.

Als je de kern 'voor en door freelancers' laat zijn kan je bovendien gemakkelijker en flexibeler (blijven) reageren op hoe e.e.a. zich ontwikkelt.
Ander risico is dat je mensen voorschrijft wat ze hier moeten vinden (what's in it for them), maar dat verschilt van persoon tot persoon. De één zit meer op de inhoud en kennis, de ander op het sociale netwerk, weer een ander op de 'peer vibe' (freelancers onder elkaar).
Het is met een community een beetje als een kroeg: het zou wat zijn als daar aan de gevel een lichtbak hing met:
"Café De Lancier - voor lekkere drankjes, gezelligheid, dronkenschap, bitterballen, mislukte versierpogingen, vriendschap, overspel en domme gesprekken waar je je stem mee forceert omdat de muziek veel te hard staat."

Okay, okay, ik chargeer een beetje.
Maar ik vind dat er niks mis is met de huidige pay-off en het merk Lancelots ontwikkelen (inhoud en diepte geven) kan je op hele andere manieren doen!
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #13  
Oud 28 juni 2006, 13:07
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Wat is jouw freelance-mentaliteit?

Dat zijn een hoop zinnige opmerkingen Annedien, dankjewel. Gisteren hebben we het er in de Lancelots-schrijfteamvergadering nog even over gehad en we laten "voor en door freelancers" in de header inderdaad staan. It ain't broken.

We gaan wel nog een goede tagline op de homepage schrijven, zodat alle freelancers, ondernemers, zelfstandigen en zzp'ers in de zakelijke dienstverlening doorhebben dat de site voor en door hullie is.

Waar we gisteren op uitkwamen is dat al deze categorieën "baasloos" of "eigen baas" als gemeenschappelijk kenmerk hebben. Lancelots, voor en door eigen bazen
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dilemma: Wat zou jij doen als... Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 14 12 december 2007 21:22
Ontbreekt het totaalbedrag in jouw offertes? René Omgaan met opdrachtgevers 9 26 september 2006 14:53
marktconform tarief freelance dtp'er? paulusx Omgaan met opdrachtgevers 3 7 augustus 2006 11:56
Nieuwe marktplaats voor freelance journalisten René Marketing en acquisitie 0 1 februari 2006 17:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon