Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 juli 2007, 11:41
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Nieuwe elevator pitch

Hier mijn nieuwe elevator pitch, graag weer jullie reacties.

Een boodschap schriftelijk overbrengen is niet alleen een kwestie van opschrijven wat u wilt zeggen. Het gaat er juist om hoe de ontvanger uw boodschap interpreteert. De kunst daarbij is het vinden van precies de juiste woorden voor uw doelgroep. Ik beheers die kunst uitstekend, door mijn inlevingsvermogen en mijn talent voor taal. Ik schrijf teksten vanuit die invalshoek die voor u de juiste is. Bovendien zorg ik ervoor dat uw lezers niet afgeleid worden door storende fouten en ingewikkelde zinnen. Mijn ervaringsgebieden zijn zorg, welzijn, onderwijs en cultuur, maar u kunt me uiteraard ook op andere vakgebieden inzetten.
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 augustus 2007, 13:57
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Nieuwe elevator pitch

Hij is wel beter dan de vorige keer, maar ik loop er niet warm op. Nog steeds zie ik niet waarin je je onderscheid als tekstschrijver.

Ik vind hem ook nog steeds niet spannend. Ik word ook niet nieuwsgierig. Schrap eens 15 overbodige woorden en kijk wat er overblijft.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 augustus 2007, 16:10
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Nieuwe elevator pitch

Beste Cindy,

Wat vind je van onderstaande pitch?

De doelgroepen waarvoor ik schrijf zijn: zorg, welzijn, onderwijs en cultuur. Ik zorg ervoor dat de boodschap die deze doelgroepen willen overdragen op een duidelijke en ......... (zelf invullen) manier tot uiting komt in de teksten die ik schrijf.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 augustus 2007, 10:20
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Nieuwe elevator pitch

Tja, het vak reclameschrijven tijdens mijn opleiding tekstschrijven was al nooit mijn sterke vak .

Ik heb zelfs meer dan 15 woorden woorden geschrapt:

Een boodschap overbrengen is niet alleen opschrijven wat u wilt zeggen. Het gaat er om hoe de ontvanger uw boodschap interpreteert. De kunst is het vinden van de juiste woorden voor uw doelgroep. Ik beheers die kunst uitstekend, door inlevingsvermogen en taaltalent. Ik schrijf duidelijke teksten die passen bij uw bedrijf en uw doelgroep. Mijn ervaringsgebieden zijn zorg, welzijn, onderwijs en cultuur, maar u kunt me ook op andere vakgebieden inzetten.


Maar ik neem aan dat ik er met alleen het schrappen van die woorden niet in ben geslaagd om je enthousiast te krijgen, Mariëlle . Het is nl. gewoon dezelfde tekst maar dan korter.


Nu even een vraag aan de tekstschrijvers onder ons: waarmee onderscheiden jullie je?


Ik heb het er namelijk met mensen uit mijn omgeving over gehad, en die raden me allemaal aan om het niet te gaan forceren. Oftewel: ga niet uit alle macht iets bedenken waarmee je je onderscheidt, maar onderscheid je in het begin gewoon door jezelf te zijn en goed werk te leveren. Dan komt vanzelf dat ene, unieke punt naar boven drijven.
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 augustus 2007, 10:26
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Nieuwe elevator pitch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hetty Dalsheim Bekijk bericht
Beste Cindy,

Wat vind je van onderstaande pitch?

De doelgroepen waarvoor ik schrijf zijn: zorg, welzijn, onderwijs en cultuur. Ik zorg ervoor dat de boodschap die deze doelgroepen willen overdragen op een duidelijke en ......... (zelf invullen) manier tot uiting komt in de teksten die ik schrijf.
Bedankt voor je suggestie, Hetty! Maar ik denk dat dit ook niet echt is wat men bedoelt met een elevator pitch. En zorg, welzijn etc. zijn ook geen doelgroepen. De doelgroepen zijn de organisaties die in die sectoren werken.

Maar in elk geval leuk dat je meedenkt!
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 augustus 2007, 11:33
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Nieuwe elevator pitch

Zomaar nog even wat gedachten over dit onderwerp. Ik heb echt wel goed in mijn hoofd wat ik wil. Zonder nu meteen mijn hele bedrijfsvisie te gaan uitleggen, het komt hierop neer: ik wil schrijven, want daar word ik gelukkig van. En ik snap ook dat een potentiële opdrachtgever weinig boodschap heeft aan waar ik blij van word.

Maar we hebben het hier over een elevator pitch, toch? Ik lees hier niet dat een pitch duidelijk moet maken waarin je je onderscheidt. Een pitch is bedoeld om, bijvoorbeeld op een netwerkbijeenkomst, kort en duidelijk uit te leggen wat je doet. Dat is m.i. niet hetzelfde als een verkooppraatje houden, waarin je uitlegt waarom iemand juist jou moet inhuren.

Natuurlijk kan uit ieder gesprek een nieuwe opdracht volgen, daar ben ik me van bewust. Maar dat is niet hetzelfde als ervan uitgaan dat mensen alleen maar met je praten omdat ze iets van je willen, en dat jij alleen met mensen praat die mogelijk een opdracht voor je hebben.

Correct me if I'm wrong, zoals ze in Frankrijk zeggen
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #7  
Oud 9 augustus 2007, 12:12
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Nieuwe elevator pitch

Een gesprekje:

Hetty: hallo mijn naam is Hetty Dalsheim. Ik ben loopbaanbegeleider en communicatietrainer.

Cindy: ik ben ...............

Hetty: voor wie schrijf jij?

Cindy: ik schrijf voor .................... Ze huren mij in om .............

Wat zijn jouw doelgroepen?

Hetty: ik word benaderd door particulieren die een loopbaanadviesgesprek willen of die beter willen leren communiceren. Daarnaast geef ik op locatie communicatietrainingen aan groepen, maar ook wel aan individuen. Ik heb bijvoorbeeld net iemand beter leren communiceren op de werkvloer d.m.v. intensieve coaching.

Cindy: ...............


Misschien brengt het je op een idee voor een korte pitch van drie zinnen, waarin je kort weergeeft wat je doet.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 9 augustus 2007, 14:54
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Nieuwe elevator pitch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cindy77 Bekijk bericht
Maar we hebben het hier over een elevator pitch, toch? Ik lees hier niet dat een pitch duidelijk moet maken waarin je je onderscheidt. Een pitch is bedoeld om, bijvoorbeeld op een netwerkbijeenkomst, kort en duidelijk uit te leggen wat je doet. Dat is m.i. niet hetzelfde als een verkooppraatje houden, waarin je uitlegt waarom iemand juist jou moet inhuren. Correct me if I'm wrong, zoals ze in Frankrijk zeggen
De pitch is geen doel op zich. Het is - net als een ondernemingsplan - een instrument om jezelf te dwingen stil te staan bij belangrijke vragen.
Een pitch voor een tekstschrijver? Kijk eens op de sites van je concullega's. Vrijwel iedereen roept daar dat de heldere boodschap afgestemd zal zijn op de doelgroep etc etc. Ik zou als potentiele opdrachtgever denken: Gaap, dat veronderstel ik als vanzelfsprekend.

Kan je niet gewoon kiezen voor het vertalen van je enthousiasme in een korte tekst? Wat boeit jou in je doelgroep/markt? Waarom schrijf je er graag over of voor? Wat zijn in jou ogen belangrijke ontwikkelingen, die het (be)schrijven waard zijn? Wat kan jij met jouw communicazione toevoegen aan die belangrijke vraagstukken van jouw potentiele opdrachtgevers?

Als jij kunt duidelijk maken waarom je enthousiast bent, (het werk maakt je gelukkig, dat herken ik ) hoef je verder niet meer na te denken over de pitch. Je moet dan alleen met jouw enthousiasme gaan (net)werken.
Elevator Pitch? Hoe vaak sta je nou met je concurrent in de lift? Enthousiasme werkt veel aanstekelijker.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 9 augustus 2007, 15:33
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Nieuwe elevator pitch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
De pitch is geen doel op zich ... Hoe vaak sta je nou met je concurrent in de lift?
Oef gelukkig, ik begon al een beetje te denken dat The Pitch heilig was .

Maar even serieus: allemaal bedankt voor jullie reacties, ik heb besloten om die hele pitch het raam uit te gooien. Ik heb een missie en een visie in mijn communicatieplan staan (alleen voor eigen gebruik, als reminder), die ik misschien zou kunnen ombouwen tot pitch. Maar ik wil niet verzanden in nadenken over wat ik ga zeggen als iemand vraagt wat ik doe, ik wil het gewoon doen. Spontane reacties zijn het leukst en komen het meest natuurlijk over.

Leuk dus, zo'n stappenplan, maar voor mij werkt het niet . Overigens was ik daar al achter toen ik met Nima Communicatie-A bezig was, daar word je met stappenplannen om je oren geslagen, terwijl ik met een goeie brainstorm veel verder kom dan met het invullen van standaard stappenplannen
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #10  
Oud 9 augustus 2007, 16:02
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Nieuwe elevator pitch

Afhankelijk van de persoon die ik voor mij heb, komt er spontaan iets boven. Het gaat tenslotte om werk dat ik leuk vind om te doen en dan is het ook leuk om daarover te vertellen.

Ik zie het als een gesprek en ik wissel info uit. Vandaar mijn voorbeeld, van het gesprek, dat ik hierboven neergezet heb.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Twee nieuwe forums René Nieuws - Voor en door freelancers 0 27 juni 2007 12:40
nieuwe huisstijl en website robertbelt Al die andere praktische dingen 14 3 september 2006 23:06
Nieuwe marktplaats voor freelance journalisten René Marketing en acquisitie 0 1 februari 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon