Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 mei 2008, 17:29
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Animo-check logo design wedstrijd op lancelots?

Nav het topic http://www.lancelots.nl/forum/showthread.php?t=4269 " meedoen aan wedstrijden ? "

ben ik benieuwd of er hier op lancelots mensen zijn die interesse hebben om voor mij een logo te ontwerpen.
Ik ben ook de opdrachtgever, en sta garant voor de hele boel.

De vragen die ik dus nu heb:
* heb je interesse (uberhaupt?)
* wat zou de prijzenpot moeten zijn?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 mei 2008, 17:43
B.Aalbers's schermafbeelding
B.Aalbers B.Aalbers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 49
Standaard Re: Animo-check logo design wedstrijd op lancelots?

Beste Ramon,

Ik denk persoonlijk dat wanneer je kijkt naar wedstrijden, het vooral belangrijk is hoeveel exposure je kunt krijgen en wat de portfolio waarde zal zijn. Naar mijn idee is bij veel wedstrijden de prijzenpot niet heel groot, anders zou de uitschrijver in kwestie wel naar een bedrijf stappen waarvan ze weten dat ze goed materiaal leveren.

In dat geval lijkt het mij daarom niet heel interessant om een wedstrijd voor een logo voor jouw zaak uit te schrijven, in ieder geval niet als je professioneel resultaat wilt.

Misschien sla ik de plank mis wat betreft algemeen idee, maar dit is in ieder geval wel de overweging die ik maak alvorens mee te doen aan wedstrijden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 mei 2008, 17:47
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Animo-check logo design wedstrijd op lancelots?

Hi Bert,

ik weet wat een logo doorgaans kost en ik ken genoeg mensen om dit voor me op te zetten.
Ik ben nu echter opzoek naar een simpel,fris,zakelijk logo voor eigen gebruik en het leek me een mooie gelegenheid om daarbij de mede-lancelotters eens aan te spreken.
Het is ook geen whitelabel opdracht

Ramon
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 mei 2008, 18:26
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Animo-check logo design wedstrijd op lancelots?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B.Aalbers Bekijk bericht
Beste Ramon,

Ik denk persoonlijk dat wanneer je kijkt naar wedstrijden, het vooral belangrijk is hoeveel exposure je kunt krijgen en wat de portfolio waarde zal zijn. Naar mijn idee is bij veel wedstrijden de prijzenpot niet heel groot, anders zou de uitschrijver in kwestie wel naar een bedrijf stappen waarvan ze weten dat ze goed materiaal leveren.

In dat geval lijkt het mij daarom niet heel interessant om een wedstrijd voor een logo voor jouw zaak uit te schrijven, in ieder geval niet als je professioneel resultaat wilt.

Misschien sla ik de plank mis wat betreft algemeen idee, maar dit is in ieder geval wel de overweging die ik maak alvorens mee te doen aan wedstrijden.
Bart,

Ik ben het met je eens. Een van de belangrijkste vragen die ik mezelf stel als ik overweeg mee te doen aan een wedstrijd is of ik er wat mee opschiet. Over het algemeen krijg je er namelijk op geen enkel niveau iets voor terug en kan ik mijn tijd wel beter besteden. Nu heb ik aan werk geen gebrek (en ik zit natuurlijk in een totaal andere branche) maar aan wedstrijden zoals Ramon nu voorstelt zou ik nooit meedoen. Stel eens voor dat ik iemand ben die logo's maakt, hoe zou ik hier dan over denken? Hier wat overwegingen:

  • Ramon, sorry maar je bedrijf is te klein om automatisch echte exposure op te leveren. Wil je aantrekkelijk zijn, dan zul je dus rondom de wedstrijd een heel circus moeten bouwen om de aandacht op te eisen. En dan nog zou ik twijfelen: trek je met dat circus alleen maar logomakers aan of ook potentiële klanten, de reden waarom ik eventueel mee zou willen doen?
  • Voor mijn gevoel is het een verkapte vorm van goedkoop naar het beste logo zoeken. Als ik logo's zou maken zou ik dan ook pas interesse krijgen als het prijzengeld (veel) hoger is dan de normale prijs voor het maken van een logo.
  • Op dit soort wedstrijden komen vooral een heleboel mensen af die desperaat zijn om een beetje klandizie/aandacht. Daar wil ik niet bijhoren.
  • Ik zou wel aan een wedstrijd mee willen doen waarbij duidelijk is dat mijn beste collega's ook meedoen en dat het winnen van de wedstrijd landelijk (of in mijn geval wereldwijd) duidelijk maakt dat je echt tot de top behoort. De wedstrijden waaraan Roy bijvoorbeeld meedoet zijn wedstrijden waar echt de beste mensen van die communitie aan meedoen. Dat vind ik een valide reden, potentieel werk niet.
Dit klinkt allemaal keihard, maar ik denk dat je zulke wedstrijden niet moet willen, van beide kanten niet. Zoals ik al in de eerdere tread zei: ik kies mijn wedstrijden zeer zorgvuldig en ik denk niet dat je aan wedstrijden zou moeten meedoen om er echt op de korte termijn meer werk mee te krijgen. In mijn geval is het iets dat ik doe om mijn eigen merk te versterken (zie ook http://www.lancelots.nl/marketing/personal-branding) en om bijvoorbeeld in contact te komen van collega's in andere landen.

Nog even terug naar Ramon: als ik jou was zou ik gewoon naar iemand gaan waarvan je weet dat hij of zij iets maakt dat jij mooi vind en hem of haar gewoon de opdracht geven. Een wedstrijd uitschrijven zal je veel meer tijd (en frustratie) kosten dan gewoon een opdracht geven.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 mei 2008, 00:26
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Animo-check logo design wedstrijd op lancelots?

In principe ben ik het wel eens met Bart en Mieke, maar toch ook weer niet. Ik doe nog wel eens mee met contests mee op LOGOmatch en SiteDeals. Niet omdat de prijzenpot daar zo vet is, maar ook omdat (en dan voornamelijk op LOGOmatch) ook andere ervaren ontwerpers mee doen waar je van kan leren (natuurlijk ook 'beginners' waar je nog wel eens wat van kan leren).

Daarnaast vind ik het gewoon leuk om te doen en je doet zo ook contacten op (mede-designers waar je af en toe een vraag bij neer kan leggen en vice versa).

Ik vind alleen Lancelots niet de plek om een design wedstrijd te plaatsen. Dan zou ik het toch via LOGOmatch (of SD, maar LM werkt beter/fijner naar mijn mening) spelen.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 mei 2008, 10:53
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Animo-check logo design wedstrijd op lancelots?

hmm interessant, vooral mieke's stukje

Ik had verwacht dat er wel een paar mensen interesse zouden hebben, maar die zouden dan al gereageerd hebben. Rest mij in dit geval niets anders dan het op de ouderwetse manier te doen en naar iemand te gaan die al eerder werk voor me heeft gedaan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
logo, wedstrijd

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon