Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 oktober 2006, 17:58
Karin Karin is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 14
Standaard Even kennismaken

Ik heb ondertussen al een aantal berichten geschreven, maar het leek ook me ook leuk om jullie mijn elevator pitch voor te leggen. Weet je meteen wat ik doe.

Mijn passie is het vertalen van een boodschap in heldere tekst. Dat doe ik door de boodschap volgens een duidelijke structuur te verwoorden. Ik gebruik klip en klare taal, passend bij de tekst en het publiek. Ik doe dat als tekstschrijver, journalist en redacteur binnen mijn bedrijf Klip & Klaar tekstproducties.

Gevoelsmatig ben ik al begonnen met mijn bedrijf, maar ik ga me vrijdag inschrijven bij de KvK. Dan gaat het echt starten .

Ik ben voorlopig parttime ondernemer, naast mijn baan op de P&O-afdeling van een grote gemeente.

Oh ja, ik twijfel nog of ik mezelf journalist ga noemen, zie ook dit draadje.

Goed, begin maar met schieten

Karin
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 oktober 2006, 18:08
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Even kennismaken

Da's duidelijk. Het probleem is, vind ik, dat alle duizenden zelfstandige tekstschrijvers zeggen "ik breng uw boodschap voor uw doelgroep in heldere taal". Daar is niks mis mee, maar het is niet (meer) onderscheidend.

Ik zou er nog iets verbijzonderends aan toevoegen. Een thema, een doelgroep, een interessegebied, een invalshoek, levenservaring, achtergrond...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karin Bekijk bericht
klip en klare taal
Ik vraag me af hoe dat gespeld wordt, volgens respectievelijk het Groene en Witte Boekje
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 oktober 2006, 21:58
Karin Karin is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 14
Standaard Re: Even kennismaken

Dank je wel voor je reactie, René. Hier volgt versie 2:

Mijn passie is het vertalen van een boodschap in heldere tekst. Dat doe ik door de boodschap volgens een duidelijke structuur te verwoorden. Ik gebruik taal die klip-en-klaar is, passend bij de tekst en het publiek. Ik doe dat als tekstschrijver, journalist en redacteur. Schrijven doe ik vooral over HRM, management & organisatie en kennismanagement. Daarnaast schrijf ik ook graag over mijn andere interesses, zoals vitaliteit, nieuwe media, literatuur en geschiedenis. Zo veelzijdig is Klip & Klaar tekstproducties.

Ga maar verder met schieten
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 oktober 2006, 22:13
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Even kennismaken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karin Bekijk bericht
Daarnaast schrijf ik ook graag over mijn andere interesses, zoals vitaliteit, nieuwe media, literatuur en geschiedenis.
Een veelgebruikt retorisch principe is drie dingen te noemen. ("So let freedom ring from the prodigious hilltops of New Hampshire. Let freedom ring from the mighty mountains of New York. Let freedom ring from the heightening Alleghenies of Pennsylvania!") Ik neem onmiddellijk aan dat je wel degelijk vier interesses hebt, maar de luisteraar onthoudt ze toch niet allemaal. Kun je er niet een weglaten, of anders in het verhaal verwerken?
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 oktober 2006, 22:18
Karin Karin is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 14
Standaard Re: Even kennismaken

Je hebt natuurlijk gelijk. Aan de andere kant, ik had me al beperkt tot maar vier .

Ik laat "vitaliteit" vallen, dat kan je ook nog als subonderwerp van HRM of management & organisatie zien. Versie 3 wordt dan:

Mijn passie is het vertalen van een boodschap in heldere tekst. Dat doe ik door de boodschap volgens een duidelijke structuur te verwoorden. Ik gebruik taal die klip-en-klaar is, passend bij de tekst en het publiek. Ik doe dat als tekstschrijver, journalist en redacteur. Schrijven doe ik vooral over HRM, management & organisatie en kennismanagement. Daarnaast schrijf ik ook graag over mijn andere interesses, zoals nieuwe media, literatuur en geschiedenis. Zo veelzijdig is Klip & Klaar tekstproducties.

Gaat dit ook in drieën?

Karin
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 oktober 2006, 22:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Even kennismaken

Ja ja ja, ik vind hem goed zo
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 oktober 2006, 22:47
Karin Karin is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 14
Standaard Re: Even kennismaken

René, mijn hartelijke dank!

Hebben anderen hier nog iets aan toe te voegen?

Karin
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 oktober 2006, 01:20
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Even kennismaken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karin Bekijk bericht
Schrijven doe ik vooral over HRM, management & organisatie en kennismanagement.
Kennismanagement: Mmh, al eens op www.ikmagazine.nl gekeken?

En kan je uitleggen wat je zoals op het vlak van management & organisatie en HRM hebt gedaan (qua tekstproductie?)
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 oktober 2006, 22:05
Karin Karin is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 14
Standaard Re: Even kennismaken

Erix, bedankt voor de tip van die site. Die had ik nog niet gevonden. Ik heb hem meteen met tag "kennismanagement" toegevoegd aan mijn del.icio.us.

Ik werk parttime op de P&O-afdeling van een grote gemeente. Daar redigeer ik een groot aantal beleidsnotities en interne publicaties. Verder schrijf ik regelmatig memo's, artikelen en handleidingen.

Vrijwel alle aspecten van HRM en organisatie komen op of langs mijn bureau: van wervingsprocedures tot handleiding POP-gesprekken en van arbeidsvoorwaarden tot HRM-beleidskaders.

Omdat ik dit allemaal in loondienst heb gedaan, kan ik hiervan helaas niet zomaar even wat laten zien. Ik ben aan het overleggen wat ik eventueel wel (in anonieme vorm) kan gebruiken voor mijn portfolio. Het enige zichtbare wat ik heb gedaan, is de redactie van het boek "De spiraal van waarden en denken" van Max Herold. Hierover heb ik een stukje op mijn site geschreven.

Kortom, ik heb behoorlijk wat ervaring en ik ben nu bezig deze ervaring steeds meer zichtbaar te maken
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 oktober 2006, 22:53
Gerrit's schermafbeelding
Gerrit Gerrit is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2006
Berichten: 61
Standaard Re: Even kennismaken

Ik begrijp niet waarom een Nederlandse tekstschrijver een (naar mijn mening afschuwlijk) Germanisme als "klip en klaar" zou willen gebruiken.

Na een beetje zoeken in het internet vond ik dit artikel van Evert Alkema die het graag zou willen verbieden - ik ben het helemaal met hem eens.

Volgens deze weblog wordt de uitdrukking "vooral gebezigd door politici die uiterst onduidelijk en onbetrouwbaar overkomen."

Er zijn toch voldoende nederlandse uitdrukkingen die volkomen duidelijk maken wat er met "klip en klaar" wordt geprobeerd aan te geven?

[Gerrit stapt van de zeepkist ]
__________________
Gerrit
<a href=http://sirius-pr.com target=_blank>
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon