Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 november 2009, 18:43
Krek. Krek. is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2009
Berichten: 5
Standaard Krek. en Copytaria

Beste medeondernemers,

Gregor Hakkenberg van Krek. Copy & Concept. Al ruim 20 jaar fulltime freelance copywriter, sinds 2001 vanuit de Zuid-Bourgogne. Mijn klanten zijn indertijd gewoon meeverhuisd. Leve het Internet!

Naast mijn tien jaar oude site Krek.nl heb ik een relatief nieuw blog over mijn tekstwerk en leven, een no cure no pay-site voor de verkoop van Frans onroerend goed zonder makelaar en een site met uitleg over de huizenmarkt in Frankrijk

Onlangs kwam daar Copytaria bij. Dit is een online tekstbureau waar schrijvers van verschillend pluimage zich kunnen aanbieden op basis van 'waardebepaling achteraf'. De opdrachtgever bepaalt dus na ontvangst van de tekst wat hij of zij er voor over heeft.

Zo. Nu ken je me een beetje.
Rest nog maar één vraag: wat kan ik voor jou betekenen?

Met vriendelijke groet,
Gregor (Krek.) Hakkenberg
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 november 2009, 19:36
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard Re: Even voorstellen: Krek. en Copytaria

He Gregor (Krek),

Welkom hier, leuk om je hier ook tegen te komen!
Fijn dat je de opdrachtgevers mee hebt kunnen nemen naar Zuid-Frankrijk, dat kan niet iedereen zeggen!

Veel plezier hier en doe er je voordeel mee, er zit heel wat kennis op dit forum en in deze site.

Groet,

Joke
__________________
www.jokeheikenstekst.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 november 2009, 21:06
Krek. Krek. is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2009
Berichten: 5
Standaard Re: Even voorstellen: Krek. en Copytaria

Hey, Joke,

Ja, wat je als webmaster al niet moet doen om je sites enige bekendheid te geven ;-). Wat ik me overigens afvraag, maar misschien moet ik daarover een discussietopic openen... waar vind je eigenlijk de fora van ondernemers? Copytaria heeft opdrachtgevers nodig!

Overigens is het de Zuid-Bourgogne. Dat is Midden-Frankrijk, dus minder chique dan het klinkt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 november 2009, 16:08
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Krek. en Copytaria

Welkom hier!

Ik zit in hetzelfde vakgebied, dus leuk om eens een nieuwe collega tegen te komen!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 november 2009, 16:36
Krek. Krek. is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2009
Berichten: 5
Standaard Re: Krek. en Copytaria

Er zullen er nog wel een stelletje rondhangen, neem ik aan? Zijn er subgroepen hier, of lopen alle huurlingen ongeordend door elkaar?
__________________
Goede teksten schrijven is makkelijker als je denkt.
Krek. Copy & ConceptCopytaria Pay What You Want
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 november 2009, 16:41
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Krek. en Copytaria

Absoluut, dat zijn inmiddels 'oude bekenden' geworden ;-)

Iedereen loopt hier door elkaar, dat is wel net zo gezellig!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 november 2009, 20:49
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Krek. en Copytaria

Welkom Krek.
Ik las je tekst met belangstelling en ben met name gefascineerd door Copytaria. Jeetje, werkt dat nou? Ik zou dat nou niet gauw doen hè, of misschien als ik heel wanhopig op zoek was naar werk. Anderzijds, als ik het zo lees, is de klant toch wel gedwongen een goede prijs te betalen, wil hij toekomst hebben in Copytaria. Bovendien kan de tekstschrijver zijn tekst dus terugnemen, maar dan verliest hij wel helemaal alles.

Kortom, ik vind het een beetje vreemd, maar als er vraag/aanbod is, is het wel een hoogst origineel idee (wat het niet is, las ik ook, maar ooit was het dat wel natuurlijk, als je begrijpt wat ik bedoel en dat denk ik wel ).
__________________
Groetjes van Anna

Zie www.pentatext.nl
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 november 2009, 00:51
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Krek. en Copytaria

Ik werd ook even op het verkeerde been gezet, maar copytaria IS van Krek kwam ik net achter.

Ik zie wel dat je als aanbieder van een tekst een te lage betaling mag weigeren: http://www.copytaria.nl/document,5,W...uift_het_.html dus dat is al iets

Hoe dan ook het is interessant maar mij (als aanvrager) lijkt het niks.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 november 2009, 01:17
Krek. Krek. is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2009
Berichten: 5
Standaard Re: Krek. en Copytaria

Hoi, Anna en Ramon,

Het is inderdaad een beetje eng, om het allemaal los te laten. Maar ik denk dat het zou kunnen werken. Inmiddels hebben zich zo'n 75 schrijvers aangemeld en die zijn echt niet allemaal wanhopig. Er zitten een paar zware jongens tussen. En zelf doe ik ook mee, natuurlijk.

Het lijkt of opdrachtgevers het nog enger vinden dan de schrijvers. Het maakt ze onzeker, denk ik. Moet je ineens zelf bepalen wat een tekst je waard is. Aan de andere kant hoef je nooit meer bang te zijn dat je geen waar voor je geld krijgt. Jij bepaalt immers hoeveel geld je voor de waar wilt geven. Of misschien is er een andere reden dat zich nog maar 5 opdrachtgevers inschreven?

Wat is voor jou de reden dat het je niks lijkt, Ramon?
__________________
Goede teksten schrijven is makkelijker als je denkt.
Krek. Copy & ConceptCopytaria Pay What You Want
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 november 2009, 09:50
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Krek. en Copytaria

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Krek. Bekijk bericht
Hoi, Anna en Ramon,

Het is inderdaad een beetje eng, om het allemaal los te laten. Maar ik denk dat het zou kunnen werken. Inmiddels hebben zich zo'n 75 schrijvers aangemeld en die zijn echt niet allemaal wanhopig. Er zitten een paar zware jongens tussen. En zelf doe ik ook mee, natuurlijk.

Het lijkt of opdrachtgevers het nog enger vinden dan de schrijvers. Het maakt ze onzeker, denk ik. Moet je ineens zelf bepalen wat een tekst je waard is. Aan de andere kant hoef je nooit meer bang te zijn dat je geen waar voor je geld krijgt. Jij bepaalt immers hoeveel geld je voor de waar wilt geven. Of misschien is er een andere reden dat zich nog maar 5 opdrachtgevers inschreven?

Wat is voor jou de reden dat het je niks lijkt, Ramon?
Lijkt me heel goed mogelijk. Als tekstschrijver durf ik me absoluut in te schrijven, maar als klant wil ik gewoon niet zelf bepalen wat ik ergens voor betaal. Tenminste, niet achteraf. (Wel: soms is er voor een bepaalde opdracht, b.v. een vertaling, gewoon een bepaald budget. Daar ga ik dan mee naar tekstschrijvers/vertalers en die kunnen dan aangeven of ze het daarvoor willen doen)
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
concept, copy, frankrijk, reclame, tekstschrijver


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon