Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 23 september 2019, 15:13
Nvd90 Nvd90 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2019
Berichten: 1
Standaard aanslag intrekken?

Beste Roel jongman, ik zag dat u op het bericht van Jacueline hebt gereageerd, en van daar uit heb ik een vraag, waarop ik het antwoord nergens kan vinden op het internet. U zegt dat '' je strikt formeel de aangifte zou kunnen intrekken zodat er geen aangifte meer is. '' Kunt u mij alstublieft uitleggen hoe ik dat kan doen?


Ook zal ik dit nog nader toelichten:


In 2016 is mijn inkomstenbelasting al op mijn salaris ingehouden, daarom hoef ik géén geld terug te betalen aan de belastindienst: ik ben, volgens mij, dan ook niet verplicht deze aangifte definitief te maken, maar omdat ik het al jaren gewend ben aangifte te doen, heb ik dat wel direct gedaan.


In 2016 betrok ik voor het eerst een zelfstandige huurwoning. Doordat ik deze aangifte heb gedaan, kan ik geen huurtoeslag 2016 meer aanvragen. Het gaat om een bedrag van 729 euro en dat is dan ook de reden dat ik het niet los kan laten dat ik dit bedrag misloop.


Ik zit zelf te denken dit bezwaar naar het belastingkantoor te sturen per brief. Maar is dit dus echt zo? Dat ik die aanslag nog in kan laten trekken?


Kan iemand mij hierbij helpen?


Met vriendelijke groet,


Nicole


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Jongman Bekijk bericht
Beste Jacqueline,

Ik zou bijna zeggen nood breekt wet, je kunt geen uitstel meer krijgen omdat je al aangifte hebt gedaan, strikt formeel zou je de aangifte kunnen intrekken (zodat er geen aangifte meer is) maar daar is denk geen tijd meer voor een redelijk ingewikkeld om uit te leggen.

Wat je kunt doen, en dat is echt om te voorkomen dat je een aangifte verzuim aan je broek krijgt, is morgen gewoon wat getallen invullen (die wel een beetje in de buurt komen en je vermogensvergelijking kloppend maken. Deze zend je in netjes voor de deadline.

Na 1 april kun je zolang er geen voorlopige aanslag is opgelegd gewoon nog een keer de ondernemersaangifte inzenden met de juiste cijfers.

Dus nu een ondernemersaangifte indienen met deels onjuiste info, die zal de particuliere aangifte vervangen. Over een 2 a 3 weken als je de juiste info hebt om goed aangifte te doen zend je gewoon weer de ondernemersaangifte en die vervangt dan weer deze versie..

Dit verdient *absoluut niet* de schoonheidsprijs.. maar het is niet verboden en kan je nu net de benodigde tijd kopen om de juiste getallen in orde te krijgen voor een goede aangifte.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Aangifte Inkomstenbelasting - Saldo fiscalewinstberekening is niet gelijk aan .. d3mmers Belasting 2 29 maart 2012 11:50
Inkomstenbelasting Aangifte VOF op de persoonlijke aangifte? ErikN Belasting 0 6 maart 2012 17:45
Factuur in verkeerde jaar geboekt - wat nu? Melusine Administratie 6 3 november 2010 11:53
BTW Hoe kleine-ondernemersregeling toepassen in aangifte 4e kwartaal? Harry Belasting 6 26 maart 2009 02:39
Belasting aangifte hulp. Eerst VAR-row nu opeens toch ondernemer..? XavierSanGiorgi Belasting 3 22 maart 2008 01:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon