Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 april 2012, 15:05
danielle.vriesema danielle.vriesema is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 april 2012
Berichten: 1
Standaard Kan ik meer btw terugvragen dan dat ik nu doe? En is jaarlijkse aangifte wel oke?

Goedendag,
Ik heb een hoop onduidelijkheden omtrent mijn inschrijving als ZZP-er en het aangeven van mijn belasting. Ik hoop dat iemand mij kan helpen?!

Ik werk als ZZP-er als sportinstructrice, dit is echt mijn "bijbaantje" ik val binnen de kleine ondernemingsregeling (betaal minder dan €1345 BTW per jaar). Ik doe sinds ik ZZP-er ben mijn aangifte jaarlijks.
Kan dit wel? Van een andere ZZP-er in mijn omgeving kreeg ik te horen dat dit vreemd is.

Daarnaast vraag ik me af wat ik nu precies kan terugvorderen? Wat ik doe, is elk jaar de BTW terugvragen van de aankopen die ik in verband met mijn werk heb gedaan. (Sportkleding etc).
Diezelfde persoon als hierboven vertelt mij dat ik het volledige bedag als investering kan terugvragen als aftrek van de winst.

Ik snap er helemaal niks van. Ik hoef nooit iets terug te betalen dus heb geen idee waar ik het dan vanaf kan trekken.

Kan iemand het mij verduidelijken?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 april 2012, 16:45
intGod intGod is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 april 2012
Berichten: 4
Standaard

Stel, je verdient 100 euro per maand.
Stel, je koop elke 2 maanden sportkleding voor 10 euro, exclusief BTW.

Jaarlijks verdien je 1200 euro.
Je geeft 60 euro uit, exclusief BTW.

Dan vraag je de BTW op die artikelen terug (6x19)
En op je aangifte geef je aan dat je 1200 - 60 euro = 1140 verdiend hebt.
Met citaat reageren