Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 2 maart 2007, 11:38
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: factuursysteem

@Alfred: Ik ben heel benieuwd of je gelijk krijgt. Ik denk eerder dat mijn accountant zijn eigen inklopwerk naar Polen of de Filippijnen overbrengt dan dat ik aan het SAP ga.

@Ronald: Natuurlijk hangt alles samen met de manier waarop je dingen doet. De wijze waarop je je processen inricht, wordt mede bepaald door bijvoorbeeld schaalgrootte. Jouw voorbeeld van het voetbalveld/nagelschaartje is treffend, maar wel alleen van toepassing bij één of meerdere voetbalvelden.
Mijn administratieve grasmat heeft de omvang van een stoeptegel en ik investeer dus niet in een motormaaier.
Als mijn bedrijf in de groei raakt, komen er inderdaad hele andere vraagstukken op mij af: schaalvergroting, interne professionalisering. Nu ligt de afwikkeling van financieel administratieve processen bij mijn accountant en die werkt ongetwijfeld met Sappige Systemen.

Overigens zijn er ook uitzonderingen en die hebben te maken met factor tijd en geld. In veel landen zijn de investeringen in efficiency hoger dan de uiteindelijke opbrengsten, eenvoudigweg omdat loonkosten extreem laag zijn (wegens een groot aanbod op de arbeidsmarkt). Dat criterium geldt ook voor mij: als ik absoluut geen tijd zou hebben om zelf een beetje in excel te rommelen, zou ik meer uitbesteden. Voor anderen is het streven naar efficiency en optimalisatie een reden om (steeds) te investeren in software.

"Software die urenadministratie, facturering, reisinformatie en uitgaven- en investeringsinformatie combineert, relevante historische cijfers in herinnering brengt (zoals afschrijving over meerder jaren) en automatisch termijnen bewaakt biedt bepaald voordelen."

Inderdaad, de basis van mij Excelfile combineert projectadministratiem facturatie, inkomsten en uitgaven. Zonder ingewikkelde koppelingen, maar ik heb alle info bij elkaar, herinner bijvoorbeeld niet automatisch maar gewoon op basis van betaalgedrag + andere kenmerken van mijn klant.
En stuur aan het eind van het jaar 2 sheets op naar de boekhouder + een ordner. Een paar honder euro later is de jaarrekening klaar.

Daarmee heb ik mijn een effectiviteits- en efficiencyinschatting gemaakt van de ingezette middelen: ik hou zelf overzicht, besteed het belangrijke werk uit en investeer niet onnodig in eigen software.
Voor Mariska (zie begin draadje) lag het anders: meer facturen en opgezadeld met een systeem dat niet goed functioneert. Dat roept om IT!
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #12  
Oud 6 maart 2007, 19:20
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: factuursysteem

Hey Eric,
Ik ben overtuigd van mijn gelijk misschien is alleen het tijdpad wat langer. Maar goed we zijn allebei nog jong dus laten we over 20 jaar nog 's afspreken das de tijd dat ik er mee stop kijken hoe 't er dan voor staat .

En de geluiden over Polen en de Filippijnen ken ik wel maar die roep zal vervagen want daar krijgen we die sapjes voor. Dus ik zou zeggen 'bereid je voor op een dieet '
Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 maart 2007, 14:34
rood-llusn rood-llusn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2007
Berichten: 10
Standaard Re: Factuursysteem

Beste lezer,

toevalligerwijs trof ik een ondersteuning van mijn betoog dat Excel niet het meest geschikte middel is om een administratie te voeren aan op Dilbert.
Bij deze: http://www.dilbert.com/comics/dilber...-20070320.html

Slechts bedoeld "(ter lering) ende vermaeck"

Vriendelijke groet,

Ronald van der Zant
Roodbms
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon