Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 november 2010, 14:25
vincentmdr vincentmdr is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Berichten: 2
Standaard Beginnend installateur

Goedendag allen,

van mij nog geen pitch.. ik ben enkele jaren geleden al als zzp-er begonnen naast mijn fulltime baan bij de brandweer (2 keer 24 uur per week werken, dus 5 dagen over..). Toen voornamelijk in de brandbeveiliging gewerkt als brandwacht. Nu wil ik mij gaan richten op een geheel andere markt, namelijk het installatiewerk. Een goede kennis werkt bij een elektrotechnisch bedrijf dat zich voornamelijk richt op de verkoop van producten en niet zozeer op het aanbieden van diensten.

Die kennis van mij werkt op de verkoop afdeling en krijgt van klanten regelmatig verzoeken tot het verlenen van diverse diensten. Waaronder het maken van dekkingsplannen voor draadloze accespoints (de zogeheten hotspots). De kennis heeft via een klant de beschikking gekregen over software die byzonder goed geschikt is voor het maken van deze dekkingsplannen, die software mag ik ook gaan gebruiken.

Even concreet wat ik dus wil gaan doen:
Ik krijg de opdrachten van de kennis tot het maken van zo'n dekkingsplan, aan de hand van het dekkingsplan een offerte maken voor de installatie van apparatuur ten behoeve van draadloze netwerken. Bekabeling laten aanleggen wil ik uitbesteden en vervolgens de accespoints e.d. afmonteren, installeren en testen. Ten slotte nog een controle rapport met de testresultaten over de dekking. Misschien in wil ik in de toekomst ook nog onderhoud en storing contracten gaan aanbieden.

Waar ik nog wel een beetje mee zit zijn verzekeringen. Wat voor verzekering ga ik nodig hebben? Ik denk alleen een bedrijfs aansprakelijkheid verzekering en misschien een rechtsbijstand verzekering? (de rechtbijstand heb ik prive al wel maar die geld niet voor zakelijke conflicten?)

Ik hoef gelukkig niet veel te gaan netwerken want de klanten worden bij mij aangeleverd

Verder ga ik deze website lekker doorlezen, ben al een HOOP goeie hulpzame informatie tegen gekomen, hartstikke fijn!

daarbij wil ik nog even zeggen, als er op dit forum mensen zijn die ook pas (of misschien al lang geleden) in het installatiewerk zijn begonnen.. ik sta open voor alle tips en suggesties!


groetjes
vincent
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2010, 15:04
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard

Welkom hier en veel succes met het zelfstandig ondernemerschap! Ik zit zelf in een heel andere richting, dus concrete tips over verzekeringen e.d. kan ik je niet geven, maar mogelijk één van de andere gebruikers wel!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 november 2010, 21:27
vincentmdr vincentmdr is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Berichten: 2
Standaard

Dank voor de succeswensen!

het hoeven voor mij niet allen tips te zijn over verzekeringen, ook over mogelijke valkuilen voor beginnend ondernemers in het installatie vakgebied.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beginnend vertaler Vertaler Freelancepraktijk starten 10 15 december 2008 13:03
Beginnend freelancer: heb btw geheven zonder btw-nummer Mike1985 Belasting 10 28 juli 2008 19:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon