Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2011, 10:13
ErikN ErikN is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 21
Standaard Alternatieven voor langdurig internetuitval?

Beste collega-freelancers/zzp'ers,

Ik heb een vraagje over de volgende situatie: Gisteren is plotseling mijn internetverbinding thuis uitgevallen, en het blijkt dat het ongeveer 8 weken gaat duren voordat het gerepareerd kan worden. Aangezien ik best wel wat vanuit huis werk en mijn administratie ook allemaal online is, ga ik hier behoorlijk wat last van ondervinden. De aansluiting is een privé-aansluiting, geen zakelijk abonnement o.i.d., dus ik neem aan dat ik geen poot heb om op te staan wat betreft kosten die ik bij m'n internet provider kan declareren? Indien dat wel het geval is, hoor ik dat graag. Aan de telefoon zei Ziggo alleen "dan had u maar een zakelijk abonnement moeten nemen" toen ik zei dat mijn freelance activiteiten hieronder gaat lijden. Ergens wel waar, maar geen goed geplaatste opmerking moet ik eerlijk zeggen.

Hebben jullie suggesties voor wat betreft alternatieven voor een tijdelijke oplossing? Helaas is de internet provider niet in staat om enige service te verlenen om naar alternatieven te zoeken, dus ben ik daar zelf op aangewezen. Ik zat te denken aan een UMTS kaartje, maar ik heb geen idee of je die voor een korte periode kan aanschaffen of misschien als prepaid kan gebruiken.

Alle suggesties zijn meer dan welkom!!

Bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juni 2011, 10:50
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

hmm ik kan dingen gaan roepen als HSDPA of UMTS via je mobiel routen .. maar ...

bel eens aan bij je buurman zou ik zeggen ( eentje met een beveiligde draadloze internetverbinding ).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juni 2011, 10:53
ErikN ErikN is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 21
Standaard

Ja dat heb ik bij een paar buren gedaan ja, maar die waren niet zo happig om hun internetverbinding te delen (wat ik me ook enigszins kan voorstellen). Wat dat betreft ben ik gelimiteerd met het aanbellen bij de buren omdat er een kabel in de grond kapot blijkt te zijn en de halve straat er last van heeft... dus blijven er weinig verbindingen over...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juni 2011, 11:08
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard

Het is toch redelijk bizar dat Ziggo haar klanten 8 weken in de kou laat staan. Zakelijk of particulier, dat maakt geen donder uit. Kun je in zo'n geval niet simpelweg gratis opzeggen omdat ze niet leveren en gaan shoppen bij concurenten die gebruik maken van de telefoonverbinding (KPN, Telfort, Tele2)?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 juni 2011, 11:14
ErikN ErikN is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 21
Standaard

Ik vind het ook meer dan bizar dat het zo lang moet duren! Een optie is inderdaad om parallel een ADSL aansluiting te nemen, maar gaat dat niet botsen met het huidige abonnement dat ik van Ziggo heb? (misschien het verkeerde forum om dit te plaatsen, dit ga ik ook zeker even naar een telecom-forum zetten )
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 juni 2011, 11:17
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

kabel (via je TV) kan naast ADSL (telefoonlijn) dat had ik in Utrecht destijds
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 februari 2012, 21:44
Ikvertaalvooru Ikvertaalvooru is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2012
Berichten: 14
Standaard

Laptop met prepaid internet kaartje erin..
Goedkoop maar wel handig als je internet langdurig eruit is!!

Laatst gewijzigd door ramon fincken; 16 februari 2012 om 22:18 Reden: Mod Ramon Fincken: quote weggehaald
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 februari 2012, 22:17
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Dat is voor mij als ik er nog eens over nadenk geen optie, het hele netwerk moet internet hebben.
Een dual wan router is wellicht een optie icm een ADSL lijn.


+ Mod verzoek voor Ikvertaalvooru:
Ook langs deze weg het verzoek niet bij iedere reply een compleet bericht te quoten. Dat leest zeer onprettig en is nergens voor nodig.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 februari 2012, 13:43
Ikvertaalvooru Ikvertaalvooru is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2012
Berichten: 14
Standaard

Ramon Fincken,

Oke,zoveel verstand heb ik er ook niet van hoor..
Dacht misschien heb je wat aan mijn advies.

Ja,sorry ik ben nieuw hier dus dacht dat een quoten prima was,ik zal er rekening mee houden!!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 februari 2012, 14:08
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Geeft niet, toch bedankt voor je advies. Later bedacht ik me dat een losse dongel niet handig is en mogelijk ook veel gedoe en prijzig.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon