Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2007, 13:18
Freeinx's schermafbeelding
Freeinx Freeinx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 29
Stuur een bericht via Skype™ naar Freeinx
Standaard T-mobile: geen abonnement als starter

Hallo,

Ik ben benieuwd of meer starters moeite hebben (gehad) om een zakelijk abonnement af te sluiten bij T-mobile, of andere telefoonproviders. En hoe ze dat opgelost hebben.

Reden: ik heb van T-mobile een afwijzing gehad van mijn aanvraag, waarbij de enige reden is dat ik een jonge onderneming ben (dus geen starter). T-mobile doet namelijk een credit check en daarbij worden starters en jonge eenmanszaken als hoog risico beschouwd en wordt de aanvraag afgewezen.
Dat ik in mijn geval ook een goed salaris heb in loondienst speelt geen rol.
Overigens accepteer ik niet dat ik als niet-kredietwaardig bekend sta op grond van statistieken en ben bezig om alsnog het abonnement binnen te krijgen. Het gaat overigens slechts om een abonnement van € 20 p/m!

Wat zijn jullie ervaringen?

Frank.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2007, 14:14
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeinx Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben benieuwd of meer starters moeite hebben (gehad) om een zakelijk abonnement af te sluiten bij T-mobile, of andere telefoonproviders. En hoe ze dat opgelost hebben.

Reden: ik heb van T-mobile een afwijzing gehad van mijn aanvraag, waarbij de enige reden is dat ik een jonge onderneming ben (dus geen starter). T-mobile doet namelijk een credit check en daarbij worden starters en jonge eenmanszaken als hoog risico beschouwd en wordt de aanvraag afgewezen.
Dat ik in mijn geval ook een goed salaris heb in loondienst speelt geen rol.
Overigens accepteer ik niet dat ik als niet-kredietwaardig bekend sta op grond van statistieken en ben bezig om alsnog het abonnement binnen te krijgen. Het gaat overigens slechts om een abonnement van € 20 p/m!

Wat zijn jullie ervaringen?

Frank.
Dag Frank,

Ik zou het niet weten, want ik heb geen enkel probleem (wat dat betreft) ondervonden met het aanvragen van een zakelijk abonnement bij T-mobile. Er was wel wat verwarring met het leveren: er zijn nogal wat telefoontjes heen en weer gegaan voordat ik daadwerkelijk mijn Ameo in huis had. Maar sinds begin maart heb ik dus een zakelijk telefoon en internetabonnement inclusief bijbehorende Ameo en dat bevalt uitstekend.

Mijn bedrijf bestaat sinds 2005, ik weet dus niet wat ze als jonge onderneming beschouwen en wat niet meer. Misschien heeft het toch iets te maken met het feit dat je niet volledig van je onderneming leeft, maar er ook een loondienst naast hebt?

Mieke
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juni 2007, 14:41
Freeinx's schermafbeelding
Freeinx Freeinx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 29
Stuur een bericht via Skype™ naar Freeinx
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Hoi Mieke,

Door het buro dat voor T-mobile onderzoek ben je jong als je 3 jaar bestaat.
En het is puur op grond van deze gegeven dat je een slechte beginranking krijgt. Dat wordt als advies aan Tmobile gegeven en is voor Tmobile reden om af te wijzen.
Je kunt je ranking beter krijgen door langer te bestaan als bedrijf en als je bv. als goed betaler bekend staat, maar dan kan alleen als je zaken doet met bedrijven die dat kennelijk weer aan het onderzoeksburo doorgeven. Doe je met die bedrijven geen zaken, dan krijg je dus geen bonuspunten.

Frank.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juni 2007, 14:46
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeinx Bekijk bericht
Hoi Mieke,

Door het buro dat voor T-mobile onderzoek ben je jong als je 3 jaar bestaat.
En het is puur op grond van deze gegeven dat je een slechte beginranking krijgt. Dat wordt als advies aan Tmobile gegeven en is voor Tmobile reden om af te wijzen.
Je kunt je ranking beter krijgen door langer te bestaan als bedrijf en als je bv. als goed betaler bekend staat, maar dan kan alleen als je zaken doet met bedrijven die dat kennelijk weer aan het onderzoeksburo doorgeven. Doe je met die bedrijven geen zaken, dan krijg je dus geen bonuspunten.

Frank.
Tsja. Ik heb een totaal andere ervaring. Je vroeg daarnaar. Verder kan ik je niet helpen.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juni 2007, 15:56
Retulis's schermafbeelding
Retulis Retulis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2007
Berichten: 89
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Ik heb bij KPN geen enkel probleem gehad.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 juni 2007, 23:12
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Geen enkel probleem bij Vodafone.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 juni 2007, 10:18
erikjan erikjan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Berichten: 6
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Ik heb ook geen problemen gehad met het aanvragen van een nieuw T-Mobile abonnement. (Flex30 + Pocket Internet Totaal + VarioII + verzekering)
De medewerkers in de shop deden totaal niet moeilijk en kon zelfs zonder veel uitleg een abonnement aanvragen voor een vrij beroep.

Verder was ik pas die week gestart met mijn bedrijf.

Heb je inmiddels ergens anders al een abonnement kunnen afsluiten?

Erikjan
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 juni 2007, 11:43
Freeinx's schermafbeelding
Freeinx Freeinx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 29
Stuur een bericht via Skype™ naar Freeinx
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Hoi Erikjan,

Het probleem ligt inderdaad niet bij de shopmedewerkers; volgens mij ook niet bij het onderzoeksburo. Zij sturen slechts hun bevindingen waar Tmobile mee kan doen wat ze willen.
Ik heb inmiddels om een nieuw onderzoek gevraagd en ben gebeld door het onderzoeksburo. Zij vroegen wat aanvullende info (omzet, bij welke bank ben je). Krijg vandaag uitsluitsel waarschijnlijk.
Ik doe zoeveel moeite omdat het FlexZakelijk20 abonnement met MDA Compact III goed bij mijn situatie past en aantrekkelijk geprijst is. Daarnaast wil ik niet afgewezen worden als klant omdat ik statistisch een hoog risico zou inhouden.

Overigens maak ik uit de reacties op dat het in het algemeen ook geen probleem is en vraag ik me nog meer af waarom ze bij mij wel moeilijk doen.

Maar goed, wellicht loopt het alsnog naar tevredenheid af.

Frank.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 juni 2007, 16:37
HVR Schrijfwijzen
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Hoi Frank,

Ik heb even e.e.a. nagevraagd bij iemand die op de zakelijke afdeling van T-Mobile werkt. Het klopt inderdaad, van die credit check.

Er zijn twee mogelijke oplossingen:
- Als je al een particulier abonnement hebt bij T-Mobile, kun je het via een contractovernameformulier laten omzetten in een zakelijk abonnement. Wat ik ervan begrepen heb, is dat er dan geen credit check gedaan wordt. Die omzetting wordt namelijk afgehandeld door de particuliere klantenservice. Als het goed is kun je het formulier via de site downloaden.
- Het is soms ook mogelijk een voorschot van 250 euro te betalen aan T-Mobile. Dan weten ze in elk geval dat je met dat bedrag een tijdje vooruit kunt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Heleen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 juni 2007, 16:45
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Wat verstaan jullie eigenlijk onder een zakelijk abonnement? Op naam van een bedrijf? En bel je met dat abonnement dan alleen zakelijk ? Of zou je het ook kunnen omdraaien: een gewoon abonnement opvoeren als zakelijke kosten. Dat doe ik al jaren (zit helaas wel bij KPN) en het gaat prima. Overigens kan ik de kosten wel verantwoorden.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als startende freelancer opdracht via voormalig werkgever Fjodor Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 25 18 maart 2008 21:34
Starter gespot! Adine Versluis Marktplaats 8 18 juli 2007 15:03
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 10:27
Als starter wel opdracht maar nog geen VAR schneiboon Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 5 14 november 2006 20:22
geen BTW op factuur carsten888 Administratie 25 3 september 2006 22:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon