Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 maart 2009, 15:40
dreas dreas is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 maart 2009
Berichten: 4
Stuur een bericht via Skype™ naar dreas
Standaard Prive telefoon in de zaak stoppen

Dag mensen,

Binnenkort (begin mei) ga ik ook de start maken. Maar om nu alvast bereikbaar te zijn voor toekomstige klanten, wil ik een mobiele telefoon hebben.
Nou kan ik zonder inschrijving van de kvk geen zakelijk mobiel aanschaffen.
Is het mogelijk om nu een telefoon abo privé af te sluiten en deze daarna op naam van de zaak te zetten?
De telefoon zal uitsluitend zakelijk gebruikt worden, prive heb ik al een mobiel.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 maart 2009, 15:48
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Prive telefoon in de zaak stoppen

Ik ben daar destijds voor bij T-mobile geweest. Abonnement overzetten was niet mogelijk of veel teveel interne heisa (oid, weet het zo niet meer.. is alweer anderhalf jaar terug ).

Heb toen een prepaid-toestelletje gekocht voor € 39.95, dat telefoonnummer overal neergekalkt en toen ik me eenmal had ingeschreven dat telefoonnummer over in een sim-only zakelijk abonnement laten laden (duurde even voor dat helemaal rond was, maar ging wel goed). D'r wordt dan eerst een abo op een ander nummer aangevraagd, daarna wordt het nr dat je al hebt ingeladen en als dat klaar is wordt het andere nummer 'weggegooid'.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 maart 2009, 15:58
dreas dreas is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 maart 2009
Berichten: 4
Stuur een bericht via Skype™ naar dreas
Standaard Re: Prive telefoon in de zaak stoppen

Daar heb ik ook over zitten denken, maar ik ga een pda (vanwege agenda, mail, etc) gebruiken, en deze is er niet in een prepaid variant. En om 2 keer een telefoon te kopen en dan nog een nummer behoud, dat wordt me eigenlijk iets te veel.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 maart 2009, 16:01
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Prive telefoon in de zaak stoppen

Je kan natuurlijk ook gewoon een telecomwinkel benaderen met de vraag of het mogelijk is. Dat soort dingen vergeet ik snel namelijk..

Bedenk me net dat het ook nog wel eens zou kunnen dat ik 't op die manier heb gedaan om dat telefoontje te kopen (ben niet van al die frutseltjes etc. heb voor privé vorig jaar bijv. de iTouch gekocht, vind 't een vreselijk ding... ). Is namelijk een oude Nokia 2310 en daar krijg je tegenwoordig (en toentertijd) geen abonnement meer bij.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 maart 2009, 23:10
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Prive telefoon in de zaak stoppen

Wat ik heb gedaan is mijn privé-abonnement laten incasseren van mijn zakelijke rekening (ik heb en wil maar één telefoon, dus die werd automatisch zakelijk). Je begint in mei, dus de kans is groot dat je nog geen zakelijke rekening hebt. Al was het maar omdat je voor het openen ervan over het algemeen een inschrijving KvK nodig hebt.

Dus: eerst laten incasseren van je privé-rekening, dan overzetten op je zakelijke rekening. Je facturen van vóór mei gelden dan als "kosten, gemaakt tijdens de aanloopfase". Althans, dat vind ik en zo heb ik het ook gedaan.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 maart 2009, 01:24
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Prive telefoon in de zaak stoppen

Bij Vodafone was het indertijd geen enkel probleem om mijn privé mobiel om te zetten naar een zakelijk abonnement, eenmalig iets van 30 euro administratiekosten en alles was geregeld.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 maart 2009, 10:18
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Prive telefoon in de zaak stoppen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse Bekijk bericht
Wat ik heb gedaan is mijn privé-abonnement laten incasseren van mijn zakelijke rekening (ik heb en wil maar één telefoon, dus die werd automatisch zakelijk). Je begint in mei, dus de kans is groot dat je nog geen zakelijke rekening hebt. Al was het maar omdat je voor het openen ervan over het algemeen een inschrijving KvK nodig hebt.

Dus: eerst laten incasseren van je privé-rekening, dan overzetten op je zakelijke rekening. Je facturen van vóór mei gelden dan als "kosten, gemaakt tijdens de aanloopfase". Althans, dat vind ik en zo heb ik het ook gedaan.

Groeten, Renée
Zo heb ik het ook gedaan, werkt prima.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 maart 2009, 01:47
dreas dreas is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 maart 2009
Berichten: 4
Stuur een bericht via Skype™ naar dreas
Standaard Re: Prive telefoon in de zaak stoppen

Nou, ik ben er eindelijk uit. Ik heb een telefoon met prive abbo afgesloten. Deze kan ik straks via een formulier laten "overnemen" door de zaak.
Bedankt voor de tips allemaal. Zo kan ik prive en zakelijk alsnog relatief goed gescheiden houden. Ook van de bankrekening.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 6 april 2009, 11:28
daan van daanid daan van daanid is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 8
Standaard Re: Prive telefoon in de zaak stoppen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dreas Bekijk bericht
Dag mensen,

Binnenkort (begin mei) ga ik ook de start maken. Maar om nu alvast bereikbaar te zijn voor toekomstige klanten, wil ik een mobiele telefoon hebben.
Nou kan ik zonder inschrijving van de kvk geen zakelijk mobiel aanschaffen.
Is het mogelijk om nu een telefoon abo privé af te sluiten en deze daarna op naam van de zaak te zetten?
De telefoon zal uitsluitend zakelijk gebruikt worden, prive heb ik al een mobiel.

Beste Dreas,

Het is mij bij t-mobile weldegelijk gelukt een zakelijke abonnement af te sluiten voordat ik een kvk-nummer had. Een briefpapier (met btw-nummer) was voldoende. Ze doen echter sowieso een check die een dag kan duren.

succes!

mvg
Daan
Met citaat reageren
  #10  
Oud 6 april 2009, 11:29
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Prive telefoon in de zaak stoppen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daan van daanid Bekijk bericht
Beste Dreas,

Het is mij bij t-mobile weldegelijk gelukt een zakelijke abonement af te sluiten voordat ik een kvk-nummer had. Een briefpapier (met btw-nummer) was voldoende. Ze doen echter sowieso een check die een dag kan duren.

succes!

mvg
Daan
Okee, maar waarom briefpapier drukken zonder KVK-nummer? Is verplicht om deze erop te vermelden namelijk.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Auto kan niet op de zaak geregistreerd worden bij eenmanszaak JespDJ Al die andere praktische dingen 5 25 juni 2009 11:39
Auto importeren uit Duitsland: BPM, BTW, zaak of privé? Greef Belasting 0 1 juni 2008 09:52
Vraag over zakelijke telefoon en computer Sabrina Administratie 6 5 februari 2008 18:36
Auto op de zaak of niet ? NielsW Al die andere praktische dingen 3 22 juli 2007 18:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon