Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 augustus 2014, 12:11
Scorpius Scorpius is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2014
Berichten: 1
Standaard Verantwoordelijk arbeidsrelatie

Hallo,

Even kort voorstellen, ik ben een programmeur en momenteel fulltime in loondienst.

Graag ontvang ik reacties op het volgende:

Mijn contract bij mijn werkgever loopt af en wordt niet verlengd ivm bezuinigingen. Nu komt mijn werkgever met een constructie waarbij ik 16 uur per week op freelance-basis kan blijven werken. Overigens op een andere locatie als nu, maar mijn opdrachtgever is mijn huidige werkgever.

De opdrachtovereenkomst is op basis van een VAR WUO. Mijn VAR moet ik nog aanvragen. Ik zal sowieso meer opdrachtgevers krijgen en naast 2 dagen op locatie gewoon vanuit huis mijn andere werkzaamheden gaan verrichten. Het inkomen via mijn huidige werkgever zal belangrijk zijn, maar waarschijnlijk niet meer dan 70%.

Mijn werkgever en toekomstige opdrachtgever wil zich volledig vrijwaren van eventuele nadelige beslissingen van de Belastingdienst. Dat wil zeggen, mocht de belastingdienst achteraf besluiten dat ik een dienstbetrekking heb met mijn opdrachtgever, dan draai ik op voor alle hieruit voortkomende kosten (loonbelasting, premies etc.). Is dit gebruikelijk? Staan ze hiermee in hun recht?

Alvast bedankt voor de reacties!
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Toch fictieve arbeidsrelatie? Robin12 Belasting 5 13 maart 2008 20:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon