Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 5 januari 2007, 10:20
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: brieven schrijven

Het lijkt me, dat een paar uurtjes flink googelen wel iets moet opleveren, bijvoorbeeld met de trefwoorden interim, secretarieel, freelance, project, tijdelijk, etc etc.

Ik vind het altijd grappig om te zien dat men wel Lancelots weet te vinden maar niet zelf verder surft (of heb je dat al gedaan Jaeggi?). Zo kreeg ik laatst een e-mail die binnenkwam via de website van www.outsourcemagazine.nl waarbij de afzender vroeg om sites met informatie over outsourcing. Dat woord levert via Google (NL) ca. 880.000 treffers op, dus genoeg ruimte om te verfijnen.

M.a.w.: creatief surfen, goed en gericht zoeken, juiste combinaties gebruiken levert veel specifieke informatie op.
Misschien is een draadje over "acquisitie via het web" een tip voor de Lancelots redactie? (of kijk ik weer niet goed en is dat er al? )
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #12  
Oud 5 januari 2007, 10:21
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: sites waar opdrachtgevers opdrachten plaatsen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaeggi Bekijk bericht
Ik ben zéér benieuwd welke sites dat zijn.

Dat zijn marktplaatsen voor freelancers.

Citaat:
Ik ben nl. dringend op zoek naar manieren om opdrachtgevers DIRECT te benaderen, zonder tussenkomst van bijv. W&S buro's.
Lancelots staat vol met artikelen over netwerken, marketing en acquisitie.
__________________
René
Met citaat reageren
  #13  
Oud 5 januari 2007, 14:18
forzarossa's schermafbeelding
forzarossa forzarossa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 7
Standaard Re: brieven schrijven

ik sta o.a. ingeschreven op freelance.nl
Met citaat reageren
  #14  
Oud 8 maart 2007, 14:35
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: sites waar opdrachtgevers opdrachten plaatsen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaeggi Bekijk bericht


Ik ben zéér benieuwd welke sites dat zijn. Ik ben nl. dringend op zoek naar manieren om opdrachtgevers DIRECT te benaderen, zonder tussenkomst van bijv. W&S buro's. Kunt u mij van meer informatie voorzien?

Bij voorbaat dank voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

JAEGGI Interim Secretarieel Management
Anne-Guurt Jaeggi
Freelance.nl is er zo eentje. Niet iedereen heeft er positieve ervaringen mee, ik heb zelf wel een aantal reacties gehad en er zijn (tot nu toe, ik maak er nu ruim 2 maanden gebruik van) 2 opdrachten uit voortgekomen voor mij. Ik reageer dan wel regelmatig.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 augustus 2007, 20:03
Secr@home Secr@home is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2007
Berichten: 18
Standaard Re: brieven schrijven

Ook ik ben erg benieuwd naar deze sites, want ook ik ben op zoek naar opdrachtgevers. Ik hoop dat er wordt gereageerd.

Groeten

Chantal Broeze-Lenderink
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 augustus 2007, 08:59
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: sites waar opdrachtgevers opdrachten plaatsen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaeggi Bekijk bericht



Ik ben zéér benieuwd welke sites dat zijn. Ik ben nl. dringend op zoek naar manieren om opdrachtgevers DIRECT te benaderen, zonder tussenkomst van bijv. W&S buro's. Kunt u mij van meer informatie voorzien?

Bij voorbaat dank voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

JAEGGI Interim Secretarieel Management
Anne-Guurt Jaeggi
Kijk bijvoorbeeld eens op www.freelance.nl
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 augustus 2007, 18:22
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: brieven schrijven

Een oud-werkgever van mij stuurde regelmatig mailings naar zijn doelgroepen. In de meeste gevallen kreeg hij reacties terug, en hij heeft er ook verschillende opdrachtgevers aan overgehouden die nu vaste klant bij hem zijn.

Een mailing of verkoopbrief kan dus zeker rendement opleveren. Maar het is een vak apart. Niet alleen moet de tekst van de mailing perfect zijn afgestemd op de (belevingswereld van de) doelgroep, ook het concept en de vormgeving moeten kloppen met wat je wilt uitstralen en wat je met die specifieke mailing wilt zeggen. Bovendien moet je opvallen.

Ik heb afgelopen donderdag zelf mijn eerste verkoopmailing op de bus gedaan (respons tot nu toe: 0, maar de week is nog jong ). Mijn doelgroep was startende ondernemingen in mijn omgeving. De insteek van de brief was: 'de ene starter helpt de andere'. De tekst kwam er in het kort op neer dat je als startend bedrijf natuurlijk klanten wilt werven, maar dat die dan wel eerst moeten weten dat je bestaat en wat je doet. Een goede tekst helpt daarbij.

Ik wilde graag een persoonlijke benadering toepassen en dus heb ik iedere brief persoonlijk ondertekend (dus geen voorgedrukte handtekening). Ook heb ik mijn visitekaartje en een felicitatiekaart bijgevoegd (veel succes met je nieuwe bedrijf). Op die kaart heb ik met de hand geschreven: 'Met vriendelijke groet, Cindy Kamstra'.

Tot slot heb ik het geheel in blanco enveloppen gestopt, en daarop de adressen met de hand geschreven. Geen 'port betaald'-enveloppen, maar gewoon postzegels van 44 cent erop. Dit alles om het persoonlijke en informele karakter nog wat te versterken. Bovendien valt een handgeschreven envelop op tussen alle andere reclamemail.

Ik zeg niet dat dit dé manier is om een verkoopbrief te sturen (het kost enorm veel tijd en je krijgt er schrijfkramp van ), het is meer een voorbeeld van hoe je het zou kúnnen aanpakken. Als je je diensten aan grote bedrijven wilt verkopen, is dit misschien niet de meest geschikte manier, maar voor de doelgroep enthousiaste starters leek het me een geschikte benadering.

Zoals gezegd heb ik nog geen reacties ontvangen, maar wat die oud-werkgever van mij ook deed: twee weken later met die doelgroep gaan bellen, of ze nog vragen hadden over zijn brief. Net iets warmer dan koude acquisitie, vooral als je een opvallende mailing hebt gestuurd. Mensen zijn vaak niet geneigd actie te ondernemen op een ongevraagde reclamebrief, maar als je er wat meer tijd en energie in stopt, kan het wel degelijk wat opleveren.
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #18  
Oud 14 augustus 2007, 19:05
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: brieven schrijven

Koude Aquisitie is letterlijk "koude" aquisitie. Maar je hebt gelijk: geef er een persoonlijk tintje aan en het wordt wat minder koud. Ik heb een een rits persoonlijke e-mailtjes gestuurd naar bepaalde doelgroepen. Daarbij bestaat de mogelijkheid dat vanuit het mailtje direct kan worden doorgeklikt naar je website, en ik zie een flinke stijging aan webbezoekers, die aanmerkelijk meer dan 1 pagina bekijken. Interesse dus. Het heeft me een enkele reactie opgeleverd in de zin van "we hebben uw adres in onze map met freelancers opgenomen", en een tweetal meer concrete belangstellenden. Tot mijn aangename verrassing kreeg ik ook reacties terug waarin ik werd bedankt voor de belangstelling voor het bedrijf, maar met de mededeling dat ze geen externe krachten inhuren. Dat levert dus weliswaar niets op, maar ook die respons maakt het allemaal van minder "koud" en onpersoonlijk. Aan de "andere kant" zit dus ook een ondernemer. Mijn tip: duik in het lokale verenigingsleven en doe iets op je vakgebied als vrijwilliger. Het levert je waardering op en je naam gaat in positieve zin rond.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 14 augustus 2007, 19:36
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: brieven schrijven

Vrijwilligerswerk is inderdaad ook goed. Zo zit ik in de redactie van de wijkkrant, een uitgave van de wijkraad. In die redactie zit ook de voorzitster van de wijkraad, die ook nog andere werkzaamheden heeft. Zij kwam gisteren bij me met een potentiële (en betaalde) opdracht.

Ook mailtjes sturen naar aanleiding van actuele gebeurtenissen werkt goed. Vooral als je met een concreet voorstel komt.
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #20  
Oud 15 augustus 2007, 12:02
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: brieven schrijven

En jawel... zojuist heeft de eerste geďnteresseerde gebeld. Hij vroeg mij wat dingen over wat ik voor hem kan betekenen, wat mijn uurtarief is en dat soort dingen. Hij gaat nog even overleggen met zijn webdesigner en belt me binnen een week terug.

Zijn reactie op mijn mailing: leuke brief, heel onderscheidend.
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
acquisitiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon