Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 11 oktober 2006, 00:06
Son's schermafbeelding
Son Son is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Berichten: 35
Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Dat klinkt ideaal Rene: een AA accountant die voor zichzelf begint en inderdaad de ondernemer beter begrijpt (en niet onbelangrijk: goedkoper is). Die accountant van jou zit zeker niet toevallig in Rotterdam en omgeving???
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 oktober 2006, 01:01
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Son Bekijk bericht
Die accountant van jou zit zeker niet toevallig in Rotterdam en omgeving?
Ik zou hem graag aanbevelen, maar nee, hij zit in Noord-Holland. Als Amsterdammer heb ik geen moeite met een accountant in het buitenland, maar voor een Rotterdammer is dat misschien een brug te ver
__________________
René
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 oktober 2006, 01:04
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Je hebt nu trouwens wel een profiel: klein kantoor, oprichters/eigenaren AA-accountant, laag uurtarief voor boekhouddiensten, gematigd uurtarief voor accountancydiensten (t.o.v. de grote kantoren). Met een beetje deskresearch (lees: Googlen) moet zo'n kantoor in jouw omgeving toch wel te vinden zijn.
__________________
René
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 oktober 2006, 01:08
Son's schermafbeelding
Son Son is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Berichten: 35
Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Dat is het leuke van dit forum, al 'pratend' kom je weer een stap verder. Ik weet nu inderdaad beter wat ik eigenlijk wil/zoek. Deze Rotterdamse zal eens gaan googelen en wie weet tuf ik straks nog zelfs de Erasmusbrug over als ik het juiste kantoor gevonden heb
Met citaat reageren
  #15  
Oud 11 oktober 2006, 16:28
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Toch een puntje waar ik me over verbaas: ik lees hier (en op ander plekken trouwens ook) vrijwel altijd alleen maar over de kosten van een boekhouder/accountant. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar eigenlijk helemaal niet in geinteresseerd ben. Mijn vraag zou namelijk zijn: wat levert een specifieke accountant/boekhouder mij op met mijn specifieke jaaromzet?

Ik vind de prijzen die ik her en der lees namelijk nog steeds aan de forse kant terwijl ik nog nergens heb gelezen dat een boekhouder/accountant mij b.v. het dubbele oplevert van wat hij/zij kost. Stel voor dat ik aan het einde van de streep, de kosten van de accountant meegerekend, meer dan 1000 euro extra zou overhouden als ik het niet zelf zou doen, maar het zou overlaten aan de accountant, dan zou ik geinteresseerd raken. Voor nu heb ik zo iets: die belastingregels spit ik zelf ook wel door, ik ben niet voor niets een informatie analist.

Ik ben benieuwd naar reacties
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #16  
Oud 16 oktober 2006, 19:25
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
die belastingregels spit ik zelf ook wel door
Ja, dat kan. Als je boekhouding, jaarrekening en belastingaangiftes zelf doet dan heb je geen administrateur/adviseur/accountant nodig.

Ik moet er zelf niet aan denken. Ik vind het heerlijk om de basisdingen zelf te doen (facturen en afschriften inkloppen, btw-aangifte) en alle moeilijke dingen bij mijn accountant te kunnen neerleggen.

Zoals laatst de vraag hoeveel btw we precies moesten heffen op de consumabele delen van de Lancelots Academy. Heb je weleens geprobeerd zoiets zelf uit te zoeken? Of misschien dichter bij huis, hoeveel je in een jaar aan je fiscale oudedagsreserve wilt toevoegen?

Voor mij is een accountant vooral gemak en gemoedsrust.
__________________
René
Met citaat reageren
  #17  
Oud 17 oktober 2006, 00:13
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Ik moet er zelf niet aan denken. Ik vind het heerlijk om de basisdingen zelf te doen (facturen en afschriften inkloppen, btw-aangifte) en alle moeilijke dingen bij mijn accountant te kunnen neerleggen.Voor mij is een accountant vooral gemak en gemoedsrust.
Exact. Jaren gewerkt met een boekhouder die wel het inklopwerk deed (50 euro per uur aan huis), maar geen aangifte. Terwijl je het eigenlijk moet omdraaien: accountant zorgt voor aangifte en jijzelf zorgt voor BTW en administratie. Ik lever nu eenmaal per jaar mijn gehele admin in bij een AA accountant, maar het voorwerk (bankafschriften, verkoopboek, BTW) doe ikzelf. Je kunt BTW altijd corrigeren (bij teveel of te weinig afdracht), maar een jaarrekening en balans opmaken besteed ik graag uit .
Ik betaal voor een jaaraangifte + jaarrekening + balans nog geen 600 euro. Daar zit ook advies bij: "Moet je niet nog wat investeren?"
Ik krijg als eindresultaat een rapport met geheel verzorgde indiening van IB-aangifte, zodat ik ook weet wat ik moet gaan betalen .
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #18  
Oud 17 oktober 2006, 00:25
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Ik krijg als eindresultaat een rapport met geheel verzorgde indiening van IB-aangifte, zodat ik ook weet wat ik moet gaan betalen .
Kwestie van hoger schatten. Dan krijg je elk jaar wat terug en heb je een feestje
__________________
René
Met citaat reageren
  #19  
Oud 20 oktober 2006, 01:36
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Dat is nu waarom ik een accountant in de arm heb genomen. Wat moet ik hoger inschatten?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #20  
Oud 20 oktober 2006, 12:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Wat moet ik hoger inschatten?
Je winst uit onderneming. Dan krijg je een hogere voorlopige aanslag en krijg je elk jaar fors geld terug van de belastingdienst na het indienen van de definitieve aanslag
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
accountant

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dilemma: Wat zou jij doen als... Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 14 12 december 2007 21:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon