Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beďnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 december 2012, 16:00
joost2 joost2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 december 2012
Berichten: 1
Standaard Eis tussenbureau: aantal dagen exclusief beschikbaar blijven na aanbieding bij eindklant

Voor de tweede keer in de afgelopen weken heb ik gereageerd op een opdracht waar ik exclusief beschikbaar voor moet blijven. Dat houdt in dat ik me tot 5 dagen nadat ik ben aangeboden bij de klant niet mag terugtrekken. Na de intake moet ik ook weer 3 dagen beschikbaar blijven voor het geval mij een aanbieding gedaan wordt (waar ik ook weer verplicht op in moet gaan). Als ik in de tussentijd een andere aanbieding krijg mag ik daar dus niet op in gaan. Dit maakt het voor mij erg lastig om op meerdere opdrachten te reageren.

Het tussenbureau beweert een boete van een paar duizend euro te krijgen als ik me hier niet aan houd. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is deze eis rechtvaardig? Kom je het vaker tegen?

Joost
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 december 2012, 21:46
Jixos Jixos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 december 2012
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joost2 Bekijk bericht
Voor de tweede keer in de afgelopen weken heb ik gereageerd op een opdracht waar ik exclusief beschikbaar voor moet blijven. Dat houdt in dat ik me tot 5 dagen nadat ik ben aangeboden bij de klant niet mag terugtrekken. Na de intake moet ik ook weer 3 dagen beschikbaar blijven voor het geval mij een aanbieding gedaan wordt (waar ik ook weer verplicht op in moet gaan). Als ik in de tussentijd een andere aanbieding krijg mag ik daar dus niet op in gaan. Dit maakt het voor mij erg lastig om op meerdere opdrachten te reageren.

Het tussenbureau beweert een boete van een paar duizend euro te krijgen als ik me hier niet aan houd. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is deze eis rechtvaardig? Kom je het vaker tegen?

Joost
Stellen ze ook een boete in het geval jij na een aanbieding toch elders een opdracht aanneemt? Misschein is het dan toch rendabel om elders een opdracht aan te nemen. Zelf ben ik dit nog niet tegen gekomen, maar verbaasd me niet dan tussenbureaus hiermee zouden willen werken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 januari 2013, 15:29
Ellen Ellen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 18
Standaard

Dit lijkt me een vreemde eis. Stel dat tijdens de intake blijkt dat jij de opdracht helemaal niet wilt uitvoeren? Dan ben je verplicht om erop in te gaan of je moet een boete betalen?

Ik zou hier nooit akkoord mee gaan!

Groeten,

Ellen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 januari 2013, 13:13
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard

Ik mag toch hopen dat geen enkele ZZP'er hier in mee gaat.
Dan houdt zo'n bedrijf vanzelf op te bestaan c.q. moeten ze vanzelf hun werkwijze aanpassen.
Zo kan je niet samenwerken.
Voor de uiteindelijke opdrachtgever ook geen goede manier trouwens: het levert zéker niet de beste kandidaat op. Alleen "een" kandidaat.
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
exclusief, intake


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon