Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 oktober 2012, 13:35
ppaaltjens ppaaltjens is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2012
Berichten: 1
Standaard Tarief short copy

Hallo,

Ik en mijn partner zijn recentelijk van start gegaan met een tekstbureau en dat loopt vooralsnog erg gesmeerd. Nu hebben wij vanuit een opdrachtgever de vraag gekregen om ook eens mee te denken over short copy.

Concreet: hij wil van ons een kreet voor op een bord, dat door heel Nederland in een winkel komt te hangen.

Wij hebben echter geen idee wat hiervoor een redelijk tarief is. De kans is aanzienlijk dat er na 1 uur gezamenlijk brainstormen uit zijn, en vervolgens dus maximaal 1 uur (+/- 60 euro) kunnen factureren. Bij ons leeft echter sterk het gevoel dat dit niet gebruikelijk is bij dergelijke short copy.

Heeft iemand hier ervaring mee die ons van tips kan voorzien?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 november 2012, 21:20
Het Teksthuis's schermafbeelding
Het Teksthuis Het Teksthuis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2012
Berichten: 5
Standaard

Mijn ervaring is toch dat je gewoon de uren aanrekent die je aan het project besteedt. Doe jij er één uur over, dan reken je ook maar één uur aan.

Maar als je je short copy goed wil aanpakken, zal je eerst een uitgebreide briefing moeten krijgen of lospeuteren van de klant (één uur), vervolgens marktonderzoek doen (één à twee uur), dan zo veel mogelijk voorstellen op papier zetten (toch minstens honderd) en vervolgens je eigen darlings schrappen (minstens twee uur) en ten slotte je beste twintig voorstellen aan de klant presenteren en eventueel bijwerken (ook één uur, misschien meer als de klant je een andere richting uitstuurt).

Ik kom dus uit op minstens vijf uur werk.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Btw tarief VS? carsten888 Belasting 4 25 januari 2012 11:36
Heronderhandelen tarief dubbelmanm Omgaan met opdrachtgevers 8 6 juli 2009 11:23
Wat is een gangbaar tarief voor hergebruik foto's? Constance Omgaan met opdrachtgevers 2 6 juni 2009 12:55
Factureren short copy Peter O. Al die andere praktische dingen 6 13 juli 2007 07:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon