Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 oktober 2008, 08:35
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Nieuwe dienstverlener Associates bemiddelt ZZP'ers

13 OKT 2008 - Associates, de jongste venture van ABN AMRO wil de ZZP' ers en de opdrachtgevers veel lasten uit handen nemen.
Associates is een nieuwe dienstverlener voor hoogopgeleide ZZPers en hun opdrachtgevers. Het is een oline intermediair die de ZZP'er zonder tussenschakels in contact brengt met grote opdrachtgevers.

Besparing voor opdrachtgevers
Associates schat dat opdrachtgevers minimaal 20% op de totale inhuur van' uurtje factuurtje' consultants kunnen besparen. Ze krijgen toegang tot eendatabase met gescreende ZZP'ers. Daarnaast regelt Associates alle contractueleen compliance afhandeling van de inhuur. Met behulp van een online P-card, een soort credit card voor bedrijven, worden ook de administratieve handelingen rondom betalingen gemoderniseerd en daardoor geminimaliseerd.

Voordelen voor ZZP' er
Associates lost tegelijkertijd een aantal zaken op waar zelfstandige ondernemers tegen aan lopen. De ZZPer wordt bevrijd van de administratieve regellast. Associates introduceert binnenkort online boekhouden als een dienst voor de ZZP'er. Ook plant
Associates om op korte termijn leaseauto's en opleidingen collectief in te
kopen. Er zijn zelfs plannen voor een pensioenfonds in de maak.

Steeds meer
Het aantal zelfstandige ondernemers zonder personeel (ZZPers) en freelancers is de afgelopen jaren fors gegroeid. Volgens het Platform Zelfstandige Ondernemers (PZO) waren er in 2006 naar schatting al meer dan 1 miljoen mensen - 12% van de Nederlandse beroepsbevolking - werkzaam als zelfstandig ondernemer. Ongeveer 350.000 van hen zijn hoogopgeleide zelfstandigen die werkzaam zijn op het gebied ICT, HRM, Legal, Marketing en Communicatie. Gezamenlijk zetten zij naar schatting zo'n 14-16 miljard euro per jaar om.

In het persbericht zegt de directie van Associates, Hans Cremer en Arno Zondag,dat ze zich in de eerste maanden met name zullen richten op grote bedrijven en de overheid.

(Bron: Flexmarkt, 16 oktober)
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 oktober 2008, 10:46
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Nieuwe dienstverlener bemiddelt ZZP'ers

Ze waren inderdaad al eerder op mijn netvlies gevallen (heb een geschiedenis met die bank ). Het is echter wel zo dat (natuurlijk) alleen een beperkte groep freelancers doelgroep is. Logischerwijs zijn het mensen in financiële dienstverlening, communicatie, ICT en opvallend genoeg ook overheid.

Ik vind het wel interessant.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 oktober 2008, 12:46
MarcoB's schermafbeelding
MarcoB MarcoB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2007
Berichten: 36
Stuur een bericht via ICQ naar MarcoB
Standaard Re: Nieuwe dienstverlener bemiddelt ZZP'ers

Ik begrijp eigenlijk niet wat ze nu eigenlijk willen.

Eigenlijk koop je een abonnement voor toegang tot de bemiddelingssite. Op zich prima aangezien het relatief weinig kost, maar waarom moet je meteen andere diensten afnemen? Ik heb ook een bedrijf, wie moet ik dan factureren als zij dat voor mij doen? Ook mijn eigen administratie zal ik nog steeds bij moeten houden.

Als ik het zo lees dan lijkt het aan de ene kant gewoon een bemiddelingssite, maar aan de andere kant een club die zoveel uit handen wil nemen dat een verkapt dienstverband lijkt te bestaan.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 oktober 2008, 17:01
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Nieuwe dienstverlener Associates bemiddelt ZZP'ers

Zelf denk ik dat er wordt ingespeeld cq geanticipeerd op de trend waarbij het aantal zzp'ers groeit. Een interessante markt voor up- en cross selling van allerlei aanvullende diensten. Zzp'ers kan je het beste lokken met 'omzet'. Het aanbieden van een platform is dus wel een slimme zet, alleen denk ik dat de zzp-markt te gesegmenteerd is voor één benadering en daarnaast vermoed ik dat veel zzp'ers niet structureel maar incidenteel (of zelfs liever niet) gebruik maken van zo'n platform. Er zijn al genoeg initiatieven (waaronder bemiddelingsplatforms) om munt te slaan uit zzp'ers, maar ik hoor maar weinig succesverhalen. Daarbij verwijs ik graag naar de halsbrekende toeren die Uniforce moet uithalen om aandacht te krijgen.

Overigens is Associates onder de huidige omstandigheden eigenlijk een overheidsactiviteit, waar minister Bos toezicht op houdt.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 december 2008, 13:46
Youri von Kiev Youri von Kiev is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 3
Standaard Re: Nieuwe dienstverlener Associates bemiddelt ZZP'ers

bij zzp'ers is het ook de aard van het beestje om een aantal essentiele zaken zoals commercieel klantcontacten facturering in eigen hand te hebben. Dat wil zeggen: per project/klant. Is men voor de klantrelatie altijd aangewezen op associates (wat nog moet blijken) dan denk ik dat de zzpér daar terughoudend in zal zijn.

Wat wordt in voorgaande commentaar overigens bedoeld met de verplichte afname van overige diensten ? Tekent men daarvoor ?
Ik denk dat het abonnement recht geeft op de bemiddeling maar dat het daar ook bij kan blijven . Of zie ik iets over het hoofd ?

Heeft iemand ervaring met de door Associates uit te voeren 'screeningen'?
Zelf heb ik slechts te maken gehad met referentieonderzoek door diverse interimbureau's en de veiligheidsonderzoeken van de verschillende ministeries.

Zelf zou ik het aardig vinden als je kon intreden met een soort no cure no pay dwz aanvang betaald abonnement bij daadwerkelijke eerste opdracht doch dat wijst Associates af.

Hioe zien jullie het onderscheid met zoiets als Uniforce (klonk mij altijd wat sekte achtig in de oren)? Zou de rol van ABNAMRO (op de achtergrond) hier een belangrijke positieve succesfactor kunnen zijn/worden ?

Prettige Kerst !

Youri Groothertog von Kiev
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2009, 16:42
Fallon Fallon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 12
Wink Re: Nieuwe dienstverlener Associates bemiddelt ZZP'ers

Ben ze ook tegengekomen.

Mijn 'bezwaar' is dat ik op voorhand al 500 euro moet betalen voor een abonnement waarvan ik niet weet of het ook daadwerkelijk tot een opdracht komt.

De voordelen zijn natuurlijk dat ze maar 2,50 euro per uur aan bemiddelingskosten vragen en dat er geen relatie of concurrentiebeding aan kleeft.

Ik vind het nog te riskant om 500 euro te betalen voor een dienst waarvan ik absoluut niet zeker weet of het iets voor mij kan betekenen.

Als ze dat nou eens zouden berekenen zodra de opdracht een feit is. Dat lijkt mij veel beter zaken doen

Een site als freelance.nl kent natuurlijk ook wel abonnementskosten, maar dat is volgens mij een kleine 50 euro per jaar. Bovendien heb ik daar al 2 ontzettend goede opdrachten uit gekregen!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 januari 2009, 19:19
Youri von Kiev Youri von Kiev is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 3
Standaard Re: Nieuwe dienstverlener Associates bemiddelt ZZP'ers

ze hebben die aanbieding van 'half geld' tw 250, geprolongeerd
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 januari 2009, 20:59
Fallon Fallon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 12
Standaard Re: Nieuwe dienstverlener Associates bemiddelt ZZP'ers

Ja, heb ik gezien. Dus voor 2009 betaal je 250,00?

Heeft iemand ervaring met deze club?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 januari 2009, 09:56
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard Re: Nieuwe dienstverlener Associates bemiddelt ZZP'ers

Hoihoi,

Je kunt een gratis proefabonnement afsluiten en dat heb ik gisteren gedaan. Dan kun je zien wat voor werk er wordt aangeboden en door wie.
Het was natuurlijk een grote 'verrassing' dat alle banen door de ABN Amro werden aangeboden. Ook waren het bijna allemaal ICT-functies, voor zover ik het begreep.
Het lijkt erop dat Associates puur voor de ABN Amro door de ABN Amro in het leven is geroepen. Het levert hun vast meer op dan dat het kost.

Joke
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 januari 2009, 11:10
Youri von Kiev Youri von Kiev is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 3
Standaard Re: Nieuwe dienstverlener Associates bemiddelt ZZP'ers

ja
juist daarom deed ik hun het voorstel voor een no cure no pay overeenkomst;
zodra de eerste opdracht daadwerkelijk rond is en start begin ik met een voljaars abonnement;
dat wenste de woordvoeder echter niet;
ben je ook posities tegengekomen op het vlak van
financien, accountancy, audit e.d. ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
associates, intermediairs


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon