Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 mei 2019, 19:16
cujotis cujotis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 mei 2019
Berichten: 1
Smile Extra uren factureren?

Ik heb net een grote schrijfopdracht afgerond waarbij ik telkens op locatie moest werken. Er is van tevoren een dagprijs met mij afgesproken voor deze op-locatie-dagen.

Nou liepen deze op-locatie-dagen steevast uit. Soms was ik 11 uur op locatie, soms 9 uur, maar nooit de 'normale' 8 uur waarop ik mijn dagprijs heb gebaseerd. Van te voren werd mij gemeld dat het juist 'doodgewone 9-5ish' dagen zouden worden. Eindstad was ik soms pas om 22u 's avonds thuis, na om 9.30 al op locatie te zijn geweest.

Dus ik heb de keuze gemaakt om alle uren bovenop die 8 uur per werkdag te factureren, in totaal een schamel bedrag van 800 euro (voor 12 uur 'over'uren). Ik heb er geen extra overuur tarief van gemaakt maar gewoon uitgerekend, gezien dat ik op 12 extra uren uitkwam en het als 2 x m'n dagtarief berekend.

Nu begin ik enorm te twijfelen, is dit on-zzp'er-achtig van mij om deze uren in rekening te brengen? Ik probeer altijd zoveel mogelijk te handelen vanuit 'mijn onderneming' als freelancer zijnde en weet zeker dat als ik een loodgieter was niemand moeilijk zou doen over de 12 extra uur die ik onder een gootsteen doorbracht en daarom doorberekende. Maar een vriend van mij zegt te twijfelen en gokt dat ik die overuren niet uitbetaald ga krijgen 'want zo zit de wereld niet in elkaar'. Haha, ergens begin ik 'm steeds meer te geloven. Maar vooralsnog vind ik dat ik recht heb op vergoeding van extra uren. Wat denken jullie? Van te voren heb ik niks over extra uren afgesproken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juni 2019, 22:53
Stuiver Stuiver is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 32
Standaard

Een dagprijs is toch een prijs voor een dag werk? Waarbij jij het risico liep dat het langer zou duren als een reguliere dag, en de opdrachtgever het risico liep dat het korter zou duren?

Ik zou het niet factureren, zeker niet zonder voorafgaand overleg.
__________________
www.bonusplus.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Vanaf wanneer mag ik mijn uren tellen voor het urencriterium van 1225 uren? hynoki Belasting 4 31 januari 2012 21:49
Uren factureren voor aanwezigheid op receptie? King Omgaan met opdrachtgevers 10 17 september 2010 12:22
Inkomstenbelasting Urencriterium: belastinginspecteur staat meetellen uren voor de start niet toe snaber Belasting 2 23 februari 2010 17:03
Factureren in gewerkte dagen of uren? Demi Al die andere praktische dingen 8 2 juni 2008 00:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon