Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 januari 2012, 11:13
harryvbw harryvbw is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 1
Standaard TWA Tijdelijke Willekeurige Afschrijving niet verlengd: Hoe restant vanaf 2012 af te schrijven?

Hallo,

De Tijdelijke regeling Willekeurige Afschrijving wordt in 2012 niet verlengd. (Dit gaat om de tijdelijke crisis-maatregel, niet om bijv. de startersregeling willekeurige afschrijving.)

Nu heeft mijn onderneming heeft in 2011 een investering gedaan in hardware van ca. EUR 1.000. Zonder de TWA regeling zou de hardware door mijn ondermening in 5 jaar lineair zijn afgeschreven naar 10% restwaarde.

In de regeling stond dat je in het jaar van investering maximaal 50% van de investering mocht afschrijven. Ik heb nu dus EUR 500 afgeschreven in 2011.

Hoe nu de resterende waarde van EUR 500 af te schrijven? Want, hoewel de TWA regeling niet meer van toepassing is op bedrijfsmiddelen aangeschaft in 2012, is de TWA regeling van de afgelopen jaren nog gewoon geldende regelgeving. Ook in 2012 voldoet de door mij in 2011 aangeschafte hardware dus nog steeds aan de definitie van de Uitvoeringsregeling. Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR001203...tum_25-01-2012, artikel 13.

- Kan ik nog een keer EUR 500 (of EUR 400?) ineens afschrijven in 2012?
- Of moet ik het restant in de 4 volgende jaren afschrijven naar EUR 100, dus EUR 100 per jaar?

Alvast bedankt,
Harry
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
willekeurig afschrijven


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon