Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juni 2009, 20:19
Klaas Klaas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 6
Standaard Factuur via klantsysteem, kan dat zomaar?

Ik werk via een bemiddelaar (mijn klant in principe) die een leuk nieuw systeem heeft ingevoerd. Ik factureerde altijd per e-mail en per post, maar met hun nieuwe systeem betalen ze me aan de hand van mijn online ingevulde timesheet.

Omdat ik zelfstandig ben, moet ik via dat systeem ook een factuur aanmaken en die koppelen aan die timesheet. Ik factureer dus wel, maar in hun systeem. Ik kan die factuur uitdraaien, maar die lijkt in de verste verte niet op mijn factuur (hij voldoet wel aan de eisen qua KVK nr en BTW nr.

In mijn eigen administratie houd ik wel bij wat ik factureer, maar ik verstuur geen factuur meer. De vraag is: hoe sta ik er juridisch voor?

Leuk detail: ik mag pas factureren als de timesheet die ik invul overeenkomt met de (papieren) timesheet met handtekening van klant.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juni 2009, 23:00
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Factuur via klantsysteem, kan dat zomaar?

Beste Klaas,

het kortst mogelijke antwoord is ja het mag.. het word selfbilling genoemd, ze bedoelen daarmee dat de klant/afnemer de factuur uitreikt in plaats van de leverancier (jij dus)

hier een link van de belastingdienst die het kort beschrijft

volgens mij is het vrij duidelijk en kan het.. belangrijkste is dat afnemer en leverancier beide akkoord moeten gaan, en dat je als leverancier altijd bezwaar kan maken tegen een factuur en dan zelf alsnog moet factureren.

kortom zie jij het niet zitten dan kun je altijd gewoon zelf factureren.
maar ik snap wel dat zij selfbilling willen want op deze manier is de factuur direct geboekt en goedgekeurd, ik zou wel met ze proberen overeenkomen dat ze sneller betalen want ze hebben een korte verwerkingstijd én lagere kosten voor administratie omdat jij die feitelijk doet. Dat mag best vertaald worden naar een snelle uitbetaling naar jou.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juni 2009, 14:01
Klaas Klaas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 6
Standaard Re: Factuur via klantsysteem, kan dat zomaar?

Dankjewel Roel, 't is een goed, duidelijk antwoord. Ik ga zeker even overleggen over een kortere betalingstermijn, dat lijkt ook mij best redelijk.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
selfbilling

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Betalingstermijn factuur is 14 dagen, maar klant zegt: betalen kan pas vanaf 30 dagen Anoniem Omgaan met opdrachtgevers 32 23 oktober 2009 16:08
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
Tool gezocht voor online kennisbase erix Marktplaats 21 12 januari 2009 23:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon