Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 3 januari 2008, 22:50
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Voorschot op volgend jaar te maken uren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjan Bekijk bericht
mijn accountant
Hé, heeft je accountant dit dan niet opgemerkt bij het maken van de jaarrekening Dat vind ik vreemd. Ik zou hier zelf nooit opgekomen zijn en het is juist mijn accountant die op dit soort jaarovergangsdingen let.
__________________
René
Met citaat reageren
  #12  
Oud 3 januari 2008, 23:15
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Voorschot op volgend jaar te maken uren

Mijn accountant doet alleen de jaarstukken voor mijn BV, voor de eenmanszaak doet ik het zelf (met hier en daar advies als ik dat nodig heb). Niet eerder geweten dat dit kon spelen, wel bezoek gehad van de BD maar niet specifiek hiervoor. Omdat ik alle projecten maandelijks factureer heb ik de omzet steeds meegenomen in de maand waarin de omzet gefactureerd werd. Al doende leert (en betaalt) men.....
Met citaat reageren
  #13  
Oud 4 januari 2008, 16:47
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Voorschot op volgend jaar te maken uren

Even overlegd met de accountant: blijkbaar is de fiscus niet bijzonder strikt inzake het factureren van onderhanden werk. Als je het jaarlijks op dezelfde wijze doet is dit een bestendige gedragslijn en zal deze geaccepteerd worden door de fiscus.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 4 januari 2008, 18:24
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Voorschot op volgend jaar te maken uren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjan Bekijk bericht
blijkbaar is de fiscus niet bijzonder strikt inzake het factureren van onderhanden werk. Als je het jaarlijks op dezelfde wijze doet is dit een bestendige gedragslijn en zal deze geaccepteerd worden door de fiscus.
Ik kan me voorstellen dat de fiscus zich niet druk gaat maken om die ene maand omzet van uurtje-factuurtje-dienstverleners met een bestendige gedragslijn. Dus in die zin wil ik geen wolf schreeuwen.

Maar dit advies van je accountant kan ik toch niet plaatsen. De regels zijn namelijk per 2007 juist aangescherpt en er kan nog geen praktijkervaring zijn die uitwijst dat de belastingdienst afwijking van deze scherpere regels gedoogt.

Andere accountants wijzen er juist op dat de eenmalige extra winst die door de aanscherping ontstaat in 2007 moet worden ingelopen, zonder overgangsregeling. Zie bijvoorbeeld dit artikel van PWC en dit artikel van Van der Veen & Kromhout. Nu gaat dit eerstgenoende artikel over de bouw, waar het om veel grotere bedragen gaat, maar het idee zal wel hetzelfde blijven.
__________________
René
Met citaat reageren
  #15  
Oud 5 januari 2008, 00:00
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Voorschot op volgend jaar te maken uren

Rene, ben het helemaal met je eens (dank voor de verwijzingen naar artikelen) maar inderdaad, voor de omzet uit dienstverlening maak ik me vooralsnog geen zorgen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
onderhanden werk


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kom je aan 1225 uren voor het urencriterium? agnez Belasting 12 19 januari 2007 11:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon