Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 13 oktober 2007, 20:29
Anoniem
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Urenadministratie

Ik heb het via excel, met vele voorbeelden van internet nu lekker op orde, werkt makkelijk.

De reden dat ik er niet aan ben begonnen om vanaf mei te doen:

Ik had er al moeite mee om er aan te denken wat ik 1 oktober prcies heb gedaan, laat staan dat ik het van mei tot oktober dagelijks moet invullen.
Ik ben net gestart, heb heel erg veel opdrachten, dus ben continue bezig.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 18 november 2007, 16:37
sioux's schermafbeelding
sioux sioux is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 58
Standaard Re: Urenadministratie

Ik maakte zelf eerste gebruik van een urenregistratie die ik in Excel heb gemaakt. Daar ben ik uiteindelijk vanaf gestapt, omdat het niet handig genoeg was. Zo kon ik per dag maar één regel boeken per klant en dat werkte dus niet handig.

Nu maak ik gebruik van Clockwise (www.clockwise.nl). Dat werkt super. Ik kan nu alles registreren en daarbij ook voldoen aan wensen van klanten. Voor mijzelf houd ik ook de niet declarabele uren bij (b.v. administratie en verkopen). Daardoor heb ik nu goed beeld van het totaal aantal werkelijke uren wat ik aan mijn bedrijf besteed.

Overigens kan ik dankzij Clockwise ook mijn zakelijke kilometers bijhouden en ik heb prima rapportage mogelijkheden.

Ik ben dan dus ook echt een voorstander van een gedegen urenregistratie. Clockwise werkt prima, maar er zijn zat andere produkten te vinden die ook goed werken. Timewriter is er bijvoorbeeld één.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 19 november 2007, 11:05
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Re: Urenadministratie

Ik houd het ook netjes bij.

Ik haal waarschijnlijk wel die 1255 uren (in Juli gestart). behalve mijn gewerkte uren, mag ik ook reistijd meetellen, het maken van mijn eigen website (heb hier eens gelezen dat iemand hier 700 uur voor de rechter in zijn voordeel kreeg ...), maar ook het zoeken voor een laptop, dinertjes met klanten achteraf etc etc Zover ik weet zijn dat allemaal uren die je in je bedrijfje besteedt, en tellen dus mee voor het urencriterium.

Maar als je dat dit jaar niet haalt, boeie ? Betaal je nu over je (kleine?) omzet een beetje belasting, en heb je dan nog alle aftrekposten voor je klaarstaan volgend jaar
Met citaat reageren
  #24  
Oud 27 december 2007, 11:10
Matthe's schermafbeelding
Matthe Matthe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 december 2007
Berichten: 24
Standaard Re: Urenadministratie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riël Notermans Bekijk bericht
Ik houd het ook netjes bij.

............................................
Maar als je dat dit jaar niet haalt, boeie ? Betaal je nu over je (kleine?) omzet een beetje belasting, en heb je dan nog alle aftrekposten voor je klaarstaan volgend jaar
Je vergeet dat de zelfstandigenaftrek aardig in de boeken kan lopen. Bij een resultaat van 13360 of minder mag je ruim 9000! euro aftrekken indien je aan het urencriterium voldoet.
Moet je wel een positief resultaat hebben natuurlijk . Ik ben zelf in juli gestart en heb per dag alle uren bijgehouden. Van knutselen aan mijn website, CV, rondneuzen op freelance.nl of het sleutelen aan mijn boekhouding.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 30 januari 2008, 11:39
bartpronk bartpronk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 3
Standaard Re: Urenadministratie

Ik ben bijvoorbeeld in september gestart met mijn werkzaamheden en kom nog niet aan het urencriterium, maak ik dan dit jaar geen aanspraak op de startersaftrek en zelfstandigenaftrek?

Is er geen regeling voor, dat wanneer je later bent begonnen minder uren hoeft te maken?

En kan ik nu volgend jaar nog wel aanspraak maken op deze voordelen bij de belastingdienst?

Gr. Bart
__________________
Groet,

Bart Pronk

http://www.bart-online.nl/
Met citaat reageren
  #26  
Oud 30 januari 2008, 13:13
Matthe's schermafbeelding
Matthe Matthe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 december 2007
Berichten: 24
Standaard Re: Urenadministratie

Helaas, voor een kalenderjaar niet voldoen aan het urencriterium is geen Zelfstandigenaftrek voor dat kalenderjaar.
Zie
http://www.belastingdienst.nl/partic...woning-27.html

De startersafrek loop je ook mis aangezien je deze alleen krijgt indien je ook zelfstandigenaftrek krijgt.
Zie
http://www.belastingdienst.nl/partic...woning-28.html

Weet je zeker dat je niet aan het urencriterium komt? Het gaat ook om: reistijd, voorbereiding eigen ondernemeing, inlezen ZZP, lezen boekwerk op vakgebied, website maken, rondneuzen op lancelots, bekijken van freelance website met klussen, boekhouding,....

De belastindienst bekijkt dit voor ieder jaar. Dus volgend jaar zul je waarschijnlijk wel aan het urencriterium voldoen.
__________________
"Zes dagen in de week zult ge werken; de zevende dag zult ge de kleine karweitjes doen"
Met citaat reageren
  #27  
Oud 30 januari 2008, 13:15
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Urenadministratie

Klopt.... het mag niet naar rato.

Volgend jaar dan gewoon wel aftrek.
Je mist een stukje zelfstandigenaftrek dan.

Startersaftrek loop je eigenlijk niet mis, omdat dat de eerste 3 jaren mag, waarin je ook recht hebt op zelfstandigenaftrek....
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
urenregistratie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 08:54
Inkomstenbelasting Zonnepanelen aftrekken als zakelijke investering? hbakker Belasting 18 13 januari 2012 12:33
Urencriterium en VAR Jefferson Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 4 5 juli 2010 22:20
Als je het idee hebt dat je het anders moet gaan aanpakken Marieke80 Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 14 16 november 2008 20:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon