Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 oktober 2010, 22:32
Buchi Buchi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 2
Standaard Belastingaangifte terwijl je op reis bent

Hey allemaal,

Ik ben net afgestudeerd en tijdens mijn stage ben ik eigenlijk al aan het freelancen geslagen en dat doe ik nu iets langer dan een jaar. Dus ben er een beetje vanzelf ingerold
Afgelopen jaar heb ik voor het eerst belastingaangifte gedaan. Ik deed dat met een vriend van me die voor account had gestudeerd en net klaar was, wat opzich prima ging

Dit jaar gaat het anders lopen. Het zit namelijk zo.
Mijn vriendin en ik zijn nu al meer dan een jaar een reis door Azie aan het voorbereiden. Route uitstippelen, visa regelen, en vooral, veel werken en sparen.

Ik verdien nu mijn geld bij elkaar als zzp'er. Mijn streefbedrag is rond de 10.000 euro. Dus dat brengt volgens mij ook wat mee voor de belastingaangifte etc.

Maar de periode dat ik aangifte moet doen, reis ik door Azie. En mijn vraag aan jullie is dus, wat is het handigste om te doen?

Is er een uitstelregeling? (ik blijf minimaal 7 maanden weg)
Moet ik hiervoor iemand machtigen?
Of is een boekhouders de slimste oplossing?

Ik neem in overweging wat voor mij het minste geld kost.
Een boekhouder met handige belastingtruukjes maar prijzig
Een familielid die alles heel braaf invuld.

Wat raden jullie me aan?

vriendelijke groet,

Buchi
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 oktober 2010, 23:39
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Minste geld .. hmm dat is voor je reis alles in orde hebben ( boekhouder/vriend ... ) en dan een vriend je gegevens sturen om te te uploaden.

je kunt uitstel aanvragen, ik zou morgen even een belletje doen als ik jou was.


Maar er zijn hier genoeg anderen die 10x meer van dit soort zaken afweten dan ik ..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 oktober 2010, 11:06
louisfiscaal louisfiscaal is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 31
Standaard

Hallo Buchi,

Ik zou je aan willen raden om een administratiekantoor bij je in de buurt te gaan zoeken. Deze kan je aangifte dan meenemen in hun collectieve uitstelregeling, waardoor je genoeg tijd gaat krijgen om alles na je vakantie te regelen. Middels hun collectieve uitstelregeling krijg je uitstel voor je aangifte van 2010 tot 1 mei 2012 (twaalf).
De kosten van dat kantoor zouden ook zeer beperkt moeten zijn, de tijd die je normaliter aan de administratie/aangifte van een ZZP'er kwijt bent is niet zo veel. Spreek wel van te voren een vaste prijs af.

Succes,

Louis
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 oktober 2010, 13:27
Buchi Buchi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louisfiscaal Bekijk bericht
Hallo Buchi,

Ik zou je aan willen raden om een administratiekantoor bij je in de buurt te gaan zoeken. Deze kan je aangifte dan meenemen in hun collectieve uitstelregeling, waardoor je genoeg tijd gaat krijgen om alles na je vakantie te regelen. Middels hun collectieve uitstelregeling krijg je uitstel voor je aangifte van 2010 tot 1 mei 2012 (twaalf).
De kosten van dat kantoor zouden ook zeer beperkt moeten zijn, de tijd die je normaliter aan de administratie/aangifte van een ZZP'er kwijt bent is niet zo veel. Spreek wel van te voren een vaste prijs af.

Succes,

Louis
bedankt voor de tip!

gr

Buchi
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 oktober 2010, 13:28
Jim Jim is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 30 mei 2010
Berichten: 50
Standaard

Als je voor die tijd zorgt dat alles in orde is, kan die vriend de aangifte toch even voor je invullen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
belasting, machtiging, reis, belastingaangifte

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beginnen als ondernemer terwijl nog in loondienst? Paul L Freelancepraktijk starten 1 29 januari 2009 17:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon