Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 februari 2012, 11:12
Gibram Gibram is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 9
Standaard Mag ik een verkeersboete betalen van mijn zakelijke rekening?

Hallo Forum,

Door alle rechtzaken rond het betalen van boetes in werktijd door werkgever of -nemer, zijn alle google resultaten bezaaid met nieuws over deze discussie en vind ik niet meer wat ik zoek.
Ik wil weten of ik een boete mag betalen van mijn zakelijke rekening als ik voor een opdracht - incidenteel - eens een keer net iets te hard heb moeten rijden om op tijd te zijn in mijn prive auto waarvoor ik mezelf voor die rit al 19ct per km heb vergoed.

Vandaar dat ik de vraag hier maar stel. Ik kan overigens aantonen dat de rit zakelijk was (aankopen op locatie + entreebewijs/badge).

Tx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 februari 2012, 12:32
Ikvertaalvooru Ikvertaalvooru is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2012
Berichten: 14
Standaard

Gibram

Dit is iets wat ik nog steeds niet begrijp,je rijdt te hard om op tijd te komen bij een afspraak vervolgens krijg jij een boete wegens te hard rijden..
1 op tijd komen op een afspraak = op tijd van huis vertrekken ook al staat er grote files je kunt daar rekening mee houden zo voorkom je een boete en irritaties bij je klant!!
2 ik vind dat jij gewoon zelf je boete moet betalen en niets zakelijks,jij maakt de keuze om te hard te rijden prive of zakelijk ..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 februari 2012, 13:09
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

ik snap je punt 2 niet ..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 februari 2012, 13:10
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Hej Gibram,
misschien zie ik het verkeerd (ben slecht in financiële zaken), maar als je het van je zakelijke rekening betaalt, betaal je het uiteindelijk toch ook zelf?

Nog een vraagje: onder welke postenkost zou je het willen boeken?

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 februari 2012, 13:33
Ikvertaalvooru Ikvertaalvooru is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2012
Berichten: 14
Standaard

Gibram,

De boete die jij krijgt voor het te hard rijden die betaal je uit je eigen zak wat TamTamTekst ook zegt,je het gaat dan gewoon van je zakelijke rekening af,dus uiteindelijk betaal je het zelf..!!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 februari 2012, 14:08
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibram Bekijk bericht
Ik wil weten of ik een boete mag betalen van mijn zakelijke rekening als ik voor een opdracht - incidenteel - eens een keer net iets te hard heb moeten rijden om op tijd te zijn in mijn prive auto waarvoor ik mezelf voor die rit al 19ct per km heb vergoed.
Je mag het wel betalen van je zakelijke rekening, maar je moet het dan in je boekhouding opnemen als fiscaal niet-aftrekbare kosten. Je kunt het dus net zo goed privé betalen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 februari 2012, 17:43
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste Gibram,

Nog makkelijker is het om de te betalen boete gewoon te boeken op "Prive". Dit wordt aan het eind van het jaar verrekend met je Eigen Vermogen. Dit zijn geen aftrekbare kosten. En dan kun je het net zo goed van je privé-rekening betalen, zoals René al aangaf.

Betaal niet teveel prive-aangelegenheden van je zakelijke rekening, daar wordt je boekhouder niet blij van, hij/zij moet al die mutaties verwerken in je boekhouding.

Met vriendelijke groet,
Frits Welsing
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
boete

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW Aangiftetijdvak wijzigen van maand naar kwartaal adraanb Belasting 5 14 maart 2009 21:23
Uitsluiting van VAR WUO? Jan16 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 10 5 februari 2009 19:18
Hoe kom ik onder de opzegtermijn van mijn baan uit? Niekie Al die andere praktische dingen 19 25 september 2008 22:50
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 17:36
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon