Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 juli 2015, 02:51
promontis promontis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 juli 2015
Berichten: 1
Standaard Niet verlengen van contract

IK ben momenteel al ongeveer anderhalf jaar onder een contract met optie tot verlenging aan het werk als ZZP'er bij dezelfde klant. Het staffing bureau stuurt mij na elke 3 maanden (de duur van de verlenging) een mailtje of ik akkoord ga met een nieuwe verlenging. Hier reageer ik al geruime tijd positief op.

Nu is er mij een andere opdracht aangeboden door een ander bedrijf en deze wil ik graag aannemen. De verlenging eindigt vandaag. Ik heb nog geen mailtje gehad van het staffing bureau, maar ik wil hierop reageren dat ik geen verlenging wil en daarmee het contract wil laten beeindigen. Wellicht dat ik nog open sta om een nieuw contract aan te gaan voor enkele dagen in de week om een succesvolle overdracht te realiseren.

Nu staat er in het contract wel dat er een opzegtermijn is van een maand. Geldt dit ook voor deze situatie of is dat alleen voor tussentijds beeindigen? Ik vind het zelf normaal dat als ik het contract niet meer wil verlengen op eind datum van de verlenging dat ik geen opzegtermijn hoef te hanteren, maar wellicht is de realiteit anders. Waarom anders ook de mailtjes of ik akkoord ben met de verlenging.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juli 2015, 12:01
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door promontis Bekijk bericht
Nu staat er in het contract wel dat er een opzegtermijn is van een maand.
De opzegtermijn geldt als een van beide partijen het contract opzegt, niet als het eindigt door het bereiken van de einddatum. Het geldt ook niet voor het niet willen verlengen of aangaan van een nieuw contract.

Los van de contractuele kant is expliciet communiceren altijd een goed idee. Je wilt toch een goede verstandhouding met het staffingbureau en de eindklant overhouden?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2015, 15:48
iMartien's schermafbeelding
iMartien iMartien is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2015
Berichten: 13
Standaard

Ik had inderdaad ook een ruime tijd geleden al gecommuniceerd naar de eind-klant en het bemiddelingsbureau dat je niet wilt verlengen...

Ongeacht of je op dit moment verplicht bent je aan het contract en aan de opzegtermijn te houden, kun je het (vind ik) niet maken om op dit moment nog te zeggen "ohja... maandag he? loopt m'n contract af en ik heb geen verlenining gezien... ik kom niet meer!"


Niet echt netjes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 22:38
Maatschappelijk verantwoord ondernemen? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 15 2 februari 2007 23:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon