Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Freelancen iets voor mij?
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancen iets voor mij? Je denkt erover te gaan freelancen, misschien eerst parttime, maar twijfelt nog. Ervaren freelancers geven raad.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 9 mei 2008, 14:08
Kaat
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Student, nog geen ervaring, toch beginnen als freelancer?

Hallo iedereen,

Ik was op internet aan het zoeken naar informatie over freelancen en kwam zo al snel hier terecht. Ik heb al veel van de informatie op de site gelezen en heb ook wat zitten rondkijken op dit forum.

Mijn naam is Kaat, 29 jaar, en ik wil graag eerst even mijn situatie uitleggen zodat jullie misschien beter begrijpen wat ik wil en waarom.
Toen ik 10 jaar geleden Journalistiek wilde gaan studeren was dat door familieomstandigheden niet mogelijk. Ik ben toen een andere opleiding gaan doen die me niet lag en daar dan ook weer mee gestopt. Niet veel later ben ik een poos ziek geweest en hoewel ik daar weer helemaal bovenop ben is mijn leven er anders uit gaan zien dan ik eigenlijk voor ogen had; geen opleiding afgemaakt, laat staan Journalistiek wat ik zo graag wilde, en ik rolde van ellendig baantje naar ellendig baantje.

Intussen ben ik fulltime moeder maar dat gevoel is gebleven, ik heb er niet uit gehaald wat ik wilde en ik wil meer. Om die reden begin ik in September alsnog aan de deeltijd opleiding Journalistiek in Tilburg.

Ik heb altijd wel altijd veel geschreven, ben breed geïnteresseerd, ik heb doorzettingsvermogen, wilskracht en veel levenservaring. Maar ik kan helaas niet zeggen dat ik echt ervaring heb.
Het lijkt me beter om straks na 4 jaar studeren wat aantoonbare ervaring te hebben, niet in de laatste plaats omdat de afgelopen 8 jaar op mijn CV niet fantastisch ogen. Ook denk ik dat praktijkervaring alleen maar kan helpen om echt goed te worden en te bereiken wat ik wil bereiken.

Dat is dus een beetje mijn situatie. Nu is mijn vraag of het iets voor mij kan zijn om te beginnen als freelance Journalist naast mijn studie. Zo kan ik ervaring op doen, wat bijverdienen en sta ik na mijn afstuderen sterker dan wanneer ik in die 4 jaar alleen de noodzakelijke opdrachten voor school maak. Mocht ik dan willen blijven freelancen dan kan dat natuurlijk ook, maar ik neem aan dat ik na 4 jaar freelance ervaring bij werkgevers gemotiveerder en meer ervaren overkom.

Maar daar komt meteen de tegenvraag; kan ik zonder (werk)ervaring beginnen als freelancer? Niet eens zozeer rechtmatig )gezien het een vrij beroep is lijkt me dat geen groot probleem?) maar vooral praktisch bekeken. Hoe moet ik dat voor mij zien en zijn er meer mensen op die manier van 0 begonnen, dus zonder opleiding en ervaring?

Al jullie ervaringen en tips zijn welkom!
Kaat.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
freelance werken als student


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als startende freelancer opdracht via voormalig werkgever Fjodor Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 25 18 maart 2008 21:34
Student en freelancer? AcirE Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 5 1 november 2007 11:53
Samen starten als freelancer: nog 4 plaatsen vrij forumbeheerder Nieuws - Voor en door freelancers 2 31 augustus 2007 08:31
Consequenties bij: Opdracht als freelancer of als 'project' ??? Jaap Laaij Al die andere praktische dingen 2 16 augustus 2007 20:39
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 10:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon