Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 11 maart 2008, 17:51
Robin12 Robin12 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2008
Berichten: 2
Standaard Toch fictieve arbeidsrelatie?

Na 1.5 jaar gewerkt te hebben aan een instituut heb ik nu de mogelijkheid hier een promotieonderzoek te doen, welke 4 jaar duurt. Ik heb nu een tijdelijk contract en volgens de CAO mag ik maximaal 4 jaar aan tijdelijke contracten hebben, waarna een vast contract aangeboden moet worden. Dit is, gezien de omstandigheden waarin mijn werkgever zit een probleem.

Beide partijen onderzoeken momenteel de mogelijkheden. Een idee waar ik aan dacht was zelfstandig worden en voor het laatste 1-1,5 jaar ingehuurt worden door het instituut om de onderzoekswerkzaamheden af te ronden.
Wanneer ik de VAR aanvraag doorlees is dit zeer duidelijk een fictieve arbeidsrelatie, wat dus betekend dat de opdrachtgever voor mij loonheffing moet betalen en ik geen recht heb op zelfstandige en startersaftrek.

Mijn vragen zijn:
*Is deze constructie mogelijk (mag ik na 4 jaar tijdelijk dienstverband probleemloos door naar een fictief dienstverband)?
*Als mijn werkgever het accepteerd de loonheffingen te betalen, wat zijn dan verder de nadelen van deze constructie?
*Heb ik door deze betaalde loonheffing ook rechten? Zoals WAO, WW, etc?
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vriendendienst of stuur je toch een factuur? westerling Omgaan met opdrachtgevers 14 27 februari 2012 17:51
Toch ook leveren aan consumenten illutic Al die andere praktische dingen 7 18 februari 2008 17:06
onervaren en toch werk? Desiree Marketing en acquisitie 11 17 december 2007 20:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon