Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 oktober 2018, 14:54
CedricRh CedricRh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2018
Berichten: 1
Standaard Waar ligt de grens?

Hoi

Ik ben Cedric, 24 jaar en ben nieuw op dit forum. Ik ben als freelancer vooral actief als webdesigner, video editor, grafisch ontwerper en fotograaf.

Over het algemeen ben ik nogal "braaf" op het gebied van factureren. Ik moet er echter iets aan doen omdat ik merk dat mensen hier -uiteraard- dikwijls wat misbruik van (proberen) maken. Vandaar volgende vraag:

Ik heb voor een klant een hele website gemaakt: ontwerp, development,... deze is na enkele revisies helemaal goedgekeurd en staat al een maand online. Nu krijg ik de vraag van mijn klant of ik een deel van het ontwerp van de website kan doorsturen zodat ze deze kan gebruiken op een affiche. Ik veronderstel dus dat ze dat deel van het ontwerp wilt en hier met Word ofzo tekst over zal plaatsen (of het door een kennis laten doen).

Nu is mijn vraag, wordt dit over het algemeen (gratis) gedaan of niet? Want uiteraard wordt dat uiteindelijk een affiche die voor 85% uit mijn ontwerp bestaat (buiten de tekst veronderstel ik). Waar ligt dan een beetje de grens met het aanbieden van een hele branding?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 oktober 2018, 15:09
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Wat stond er in je algemene voorwaarden en/of overeenkomst/offerte qua gebruik en wie het bronbestand zou houden?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
diensten, factureren, gratis

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar AOV-premie aftrekken? Guus Belasting 2 22 juni 2008 12:14
Investeren; Waar is de grens? Lida Al die andere praktische dingen 6 10 april 2006 23:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon