Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 december 2013, 13:00
dfr0st dfr0st is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Berichten: 8
Standaard Internet in contract

We zijn bezig om werkplekken te verhuren (in een ruimte waar we zelf ook zitten). Nu hebben we het contract genomen die we bij onze vorige huurder hebben getekend en deze aangepast voor onze huurders.
Nu is er iemand die er graag bij wil zitten, en het contract prima vindt op 1 punt na. Bij gebreke kunnen wij er 40 dagen over doen om deze te herstellen. Bij veel dingen geen probleem alleen met internet is dat natuurlijk niet gewenst want dan is de werkplek onbruikbaar, zoals hij zegt.

Het volgende staat al in ons contract:
Citaat:
6.2 Indien huurder van verhuurder verlangt dat deze een gebrek herstelt dan dient huurder dit verlangenschriftelijk kenbaar te maken en verhuurder altijd een termijn van tenminste 40 dagen te gunnen om die werkzaamheden uit te voeren. Deze termijn vangt aan op het moment dat verhuurder het schriftelijke verzoek van huurder tot het verhelpen van het gebrek heeft ontvangen.
Daaraan willen we de volgende regel toevoegen.
Citaat:

In geval van een niet werkende internet verbinding heeft de verhuurder 5 werkdagen de tijd om dit gebrek te herstellen.
Ik wil niet dat de huurder dan niet wil betalen omdat er geen internet is.
Zet ik dit zo goed in het contract? En heeft iemand anders ervaring met wat normaal is in dit soort gevallen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 december 2013, 12:25
Ellen Ellen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 18
Standaard

Ik heb geen idee of het op deze manier goed in het contract staat (lijkt mij wel), maar persoonlijk zou ik nooit een werkplek willen huren waarbij ik het risico loop dat er 5 werkdagen géén internet aanwezig is.
Internet is zo'n essentieel onderdeel van een werkplek, dat ik 1 werkdag zonder al een ramp zou vinden.
Misschien is dit niet voor iedereen het geval, maar volgens mij zijn er tegenwoordig maar weinig mensen die een dag geen mail ontvangen of kunnen versturen geen probleem vinden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 december 2013, 14:03
dfr0st dfr0st is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Berichten: 8
Standaard

Tuurlijk snap ik dat je geen 5 dagen zonder internet kunt. Dat kunnen wij zelf ook niet. Contracten zijn natuurlijk voor worst case gevallen. Ik heb ook de voorwaarden van Ziggo doorgenomen en die geven ook geen garantie (ook zakelijk niet).
Wat we uiteindelijk hebben gedaan is dat omdat ook Ziggo geen garantie kan geven kunnen wij dat ook niet geven. We gaven hem de optie om korting op de huurprijs te krijgen en dan kan hij zelf via de telefoonlijn internet afsluiten. Dan is hij zelf verantwoordelijk voor internet. Dat snapte hij, dus bovenstaande regel hebben we niet in het contract opgenomen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te koop/huur aangeboden Werkplek in Oosterhout 37,5m2 + internet voor €249 fhjkruse Marktplaats 2 14 november 2012 10:55
Freelancer gezocht (opdracht) Internet Marketing - freelance verkoper gezocht raoul.milhado Marktplaats 0 1 maart 2011 11:33
Parttime contract met concurrentiebeding King Arthur Omgaan met opdrachtgevers 4 2 september 2009 12:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon