Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 11 maart 2008, 13:30
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Starten met freelancen

Hallo Hetty,

Op Hyves heb ik me nog niet aangemeld omdat ik denk dat ik dan het allemaal niet meer kan bijbenen. Het lukt me allemaal net aan en ik ben slechts lid van twee forums. Ik heb al diverse prive uitnodigingen gehad, maar als ik meer tijd heb zal ik me daarin verdiepen. Bedankt voor je tip

Ken je LinkedIïn? Is meer voor een professionele netwerk daar ben ik ook al lid van. En daarnaast ben ik heel druk met het huiswerk van de coach en de opdrachten van de krant. De redacteur weet me goed te vinden.

Ik heb een paar leuke opdrachten en nog een tip kijk eens op www.p-day.nl,
leuk initiatief!.

groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #32  
Oud 22 maart 2008, 16:40
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Starten met freelancen

Hallo allemaal,

Hier weer een update;
Ik ben druk bezig met de productanalyse voor het ondernemingsplan en dat valt best wel tegen. Vooral het jezelf dwingen om concreet te worden kost nogal wat (denk)werk, maar gelukkig is de coach goed kritisch waardoor hij me daarin goed begeleidt. Hierna volgt nog de marktanalyse en kunnen we productmarktcombinaties maken.

Hebben jullie voor jezelf een lijst van onderscheidende verkoopargumenten opgesteld?

groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #33  
Oud 1 april 2008, 11:55
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Starten met freelancen

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar weken de "trotse" bezitter van de VAR-verklaring (binnen een 1 week in huis). Ik word nog niet als zelfstandige ondernemer gezien, daar ben ik best tevreden over want zo zie ik mezelf ook nog lang niet.

Ik ben druk bezig met het schrijven voor de krant en probeer genoeg tijd in te plannen om al die onderwerpen uit te werken die voor het ondernemingsplan nodig zijn. Na een interview voor de krant werd ik gevraagd om bestuurslid te worden van een vereniging dus dat levert wel netwerkrelaties op.

groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #34  
Oud 5 april 2008, 19:27
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Starten met freelancen

Sorry Peter, helemaal overheen gelezen Ik ben trouwens nog bezig met de startersfase, vandaar dat ik nog weinig inkomsten heb maar voor de toekomst is het zeker een goed idee. Ik ga eerst beide versies gratis testen op gebruikersvriendelijkheid.

Ik heb gisteren een nieuwe memorecorder gekocht die ik nu harder nodig heb voor mijn werk bij de krant (daar haal ik echt mijn uurtarief bij lange niet ). Ik moet dat tarief nog trouwens precies bepalen maar het zal wel tussen de 50 en 80 Euro worden, afhankelijk van het soort opdrachten.

Prettig weekend
Jesse
Met citaat reageren
  #35  
Oud 18 april 2008, 11:33
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Starten met freelancen

Joepie Een mijlpaal behaald (een kleintje dan), mijn ondernemerscv is klaar en de productenanalyse zit erop. Nu op naar de marktanalyse. Ik word intussen wel heel ongeduldig, er is veel tijd nodig om een bedrijfsplan op te zetten, maar mijn handen kriebelen al om echt aan de slag te gaan.

groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #36  
Oud 18 april 2008, 11:39
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Starten met freelancen

Beste Jesse,

Je bent heel goed bezig en ik vind dat je al echt aan de slag bent. Je hebt al opdrachten en wat je nu doet is heel belangrijk. Ondernemen is soms veel geduld hebben en veel investeren voordat er iets uit komt. Ik hoop dat je van deze periode kunt genieten.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 18 april 2008, 11:49
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Starten met freelancen

Hoe vind ik je op Linkedin? Ik ben ook lid geworden en wil je toevoegen aan mijn contacten.

Ik ben gemakkelijk te vinden onder loopbaanbegeleiding, omdat ik de enige ben.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 18 april 2008, 12:54
an@ an@ is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 87
Standaard Re: Starten met freelancen

Hallo allemaal,

Na maanden in de etalage van dit forum 'gluren' besluit ik vandaag de stoute schoenen aan te trekken en naar binnen te gaan.

Eerst een korte introductie van mezelf: Anna Klappe. Sinds 2006 schrijf ik als freelancer voor een regionale krant en doe daarna opdrachten als tekstschrijver.

Mijn reden om in te loggen is de herkenning van mezelf in het verhaal van Jesse. Ook ik kwam uit een WAO-situatie en wilde weer aan de slag. Hiervoor heb ik ook gebruik gemaakt van de IRO-regeling. Mijn keuze viel op het bureau Career and kids, omdat dit bureau zich specifiek richt op vrouwen die werk en zorg voor de kinderen moeten/willen combineren. Zoals ik.

Ik heb hier positieve ervaringen mee. In het bijzonder vanwege het netwerkcontact. Mijn begeleidster ontmoet door haar werk veel andere (startende) ondernemers die ze graag aan elkaar 'koppelt'. En ze heeft een groot bestaand netwerk.

Op haar advies heb ik een oriënterend gesprek gehad met een journalist/tekstschrijver in mijn regio die me weer heeft doorverwezen naar mijn eerste opdracht: de regionale krant. En via die krant komen ook weer andere opdrachten binnen.

Tot zover even mijn introductie. Ik sta op het punt naar een persconferentie te gaan (werk!) Graag kom ik later nog even terug om andere praktische informatie uit te wisselen!

Groeten,

Anna
Met citaat reageren
  #39  
Oud 18 april 2008, 13:18
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Starten met freelancen

Anna Welkom,

Wat leuk dat je reageert want ik dacht dat ik hier zo'n beetje de enige was die uit een WAO-situatie een bedrijf wilde starten. En toevallig zitten we ook in hetzelfde werkgebied.

Ik ken het bureau Career & kids alleen van naam. Ik heb gekozen voor het bureau Lift off, mijn coach werkt in de regio West Brabant, Zeeland en Rotterdam. En ik hoop dat ik gebruik kan maken van zijn netwerkcontacten vooralsnog ben ik nog druk bezig met het ondernemingsplan.

Ben je nog steeds bezig met het coachingstraject?

groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #40  
Oud 18 april 2008, 19:21
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Starten met freelancen

Anne en Jesse,

Hebben jullie begeleiders het ook gehad over de effecten op je (eventuele huidige) WAO uitkering en/of arbeidsongeschiktheid in de toekomst? Ik merk dat op dit punt nog weleens ondergeschoven wordt.

Wim
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
starten als freelancer met een uitkering


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IB 2007 met loondienst en 3 maanden freelancen: resultaat uit overige werkzaamheden of winst? MDJ Belasting 8 24 maart 2008 22:09
Herstarten met freelancen? Peet Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 9 17 oktober 2007 08:41
Gaan freelancen in de ICT, met opzegtermijn en concurrentiebeding? itfreelancer Al die andere praktische dingen 14 19 juli 2007 11:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon