Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 augustus 2007, 20:56
EdwinD EdwinD is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2007
Berichten: 2
Standaard Webshop naast fulltime baan

Beste Lezer,

Voor mijn inkomsten werk ik fulltime bij een bedrijf. Graag wil ik naast mijn fulltime werkzaamheden bij dat betreffende bedrijf een webshop voor mezelf gaan beginnen. Ik heb voor deze webshop al een businessplan geschreven, alleen loop ik tegen praktische zaken aan omdat ik startend ben. Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

Ik moet mezelf nog aanmelden bij de KVK, zakelijke bankrekening en de belastingdienst. Ik vraag me af hoe het gaat met de verrekening van BTW en belasting. Ik ontvang natuurlijk geen uurtarief of iets dergelijks omdat mijn inkomsten voortvloeien uit de producten (omzet - kosten). Ik moet, neem ik aan, aan het einde van een periode een exploitatieoverzicht overhandigen aan de belastingdienst en de belastingdienst zal dan zeker belasting heffen als ik winst heb gemaakt? of werkt dat anders met een webshop?

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op deze zaken

Alvast bedankt!

Edwin
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 augustus 2007, 21:58
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Webshop naast fulltime baan

Een webshop is voor de belastingdienst een onderneming als elke andere. Je moet een administratie voeren, jaarrekening maken en belastingaangiftes indienen. BTW moet je heffen, administreren, aangeven en afdragen. Inkomstenbelasting is inderdaad over de winst (aangenomen dat je een eenmanszaak begint).
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 augustus 2007, 22:21
EdwinD EdwinD is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2007
Berichten: 2
Standaard Re: Webshop naast fulltime baan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Een webshop is voor de belastingdienst een onderneming als elke andere. Je moet een administratie voeren, jaarrekening maken en belastingaangiftes indienen. BTW moet je heffen, administreren, aangeven en afdragen. Inkomstenbelasting is inderdaad over de winst (aangenomen dat je een eenmanszaak begint).
Aha oke. Nu is het zo dat ik natuurlijk net begin. Is het makkelijk om je eigen administratie te voeren en een jaarrekening op te maken als starter? ik neem aan dat daar paketten voor zijn zodat je geen accoutant nodig hebt? Het moet (nog) niet heel grootschalig worden aangezien ik het er meer als hobby naast wil doen. Het zal inderdaad een eenmanszaak worden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelance-opdrachten naast parttime baan suusje82 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 1 20 februari 2007 22:54
Zelfstandig ondernemer naast fulltime studie? Marijn Belasting 5 20 januari 2007 11:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon