Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 4 oktober 2008, 22:56
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 160
Standaard Re: Gratis adverteren op Marktplaats voor ZZPers

Ik heb een poosje gelden via de fnv een gratis advertentie geplaats op marktplaats, maar zonder resultaat tot op heden. Als je kijkt wat je voor €60 krijgt vindt ik dat ook zwaar onder de maat. Als je advertentie op pagina 3 staat kijkt er geen hond meer naar ook.
Wat ik ook raar vind is dat ik €25 betaald heb voor automatisch omhoog plaatsen om de zovee tijd. Hoeveel weet ik even niet. Toch krijg je steeds nog mail dat je hem voor een bepaald bedrag omhoog kunt plaatsen. Dan moet je dus weer extra betalen.
Er hebben bij mij wel een paar mensen gereageerd maar inderdaad zoals iemand al zei: Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Daar heb ik dus geen behoefte aan. En het zijn in mijn geval altijd particulieren. Die hebben vaak geen idee wat alles kost.

Ik ben dus lasser en hoop volgende week mijn eerste eigen apparaat te krijgen zodat ik ook op locatie aan de slag kan. Het is een apparaat waar je beschermgas (co2) bij nodig hebt. Zo'n flesje kost €75 euro huur per jaar, kun je niet kopen, en de inhoud €27. Met 10 liter kun je 50 minuten doen als het meezit. Dan denken ze dat je voor €15 per uur wel even langskomt

Ik zou zelf dus nooit een advertentie plaatsen op marktplaats, maar dit gratis advertentietegoed was leuk om het even uit te proberen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 oktober 2008, 10:48
Pentatext's schermafbeelding
Pentatext Pentatext is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 361
Standaard Re: Gratis adverteren op Marktplaats voor ZZPers

Ik heb me een hele tijd geleden aangemeld bij Marktplaats, maar intussen zal mijn advertentie wel ergens helemaal onderaan bungelen. Ik heb één keer een aanbod gekregen om culinaire teksten voor een website te schrijven. Ben er op ingegaan, heen en weer gemaild over de voorwaarden, om ten slotte te horen dat er iemand anders was geselecteerd. Toen dacht ik wel: was dan helemaal weggebleven Op dit soort aanbiedingen zit ik niet te wachten.

Mijn ervaring is dat ik het moet hebben van bekenden, in elk geval mensen die ik persoonlijk heb ontmoet. Zuiver mijn website of pure acquisitie per mail levert hooguit belangstelling op, maar niets concreets.

Maar goed, op het gebied van adverteren en mogelijke opdrachtgevers interesseren ben ik nog maar een beginner
__________________
Groetjes van Anna

Zie www.pentatext.nl
Met citaat reageren
  #13  
Oud 29 oktober 2008, 23:56
JBS JBS is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 19
Standaard Re: Gratis adverteren op Marktplaats voor ZZPers

Sorry, maar ik zou mijn bedrijf niet eens willen presenteren met een website als marktplaats. Ik vind het imago gewoon niet passen bij wat ik zou willen uitstralen. Volgens mij zou je daar ook eerst aan moeten denken.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 4 november 2008, 09:59
webdesigndirect webdesigndirect is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 16
Standaard Re: Gratis adverteren op Marktplaats voor ZZPers

Zakelijk gezien zal Marktplaats denk ik weinig opleveren. De bezoekers zijn volgens mij louter consumenten die op zoek zijn naar een koopje. Als je niets voor die doelgroep te bieden hebt, zal het weinig opleveren.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 4 november 2008, 11:08
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Gratis adverteren op Marktplaats voor ZZPers

Aan de andere kant: als er meer en meer bedrijven op marktplaats gaan adverteren, kan het uiteindelijk misschien wel een serieus advertentiemedium worden.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #16  
Oud 4 november 2008, 12:04
webdesigndirect webdesigndirect is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 16
Standaard Re: Gratis adverteren op Marktplaats voor ZZPers

Maar volgens mij zullen ze nooit de groep hebben waar veel ondernemers naar op zoek zijn. Net zoals de Aldi geen reclame maakt in de Quote.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 4 november 2008, 12:14
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Gratis adverteren op Marktplaats voor ZZPers

De Aldi adverteerde wel in het NRC, bijvoorbeeld .
Ik weet overigens niet of ze dat nog doen.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #18  
Oud 6 november 2008, 12:26
webdesigndirect webdesigndirect is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 16
Standaard Re: Gratis adverteren op Marktplaats voor ZZPers

Zo te zien niet meer. Even nog de zaterdagkrant afwachten.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 10 november 2008, 08:53
evertdoorn's schermafbeelding
evertdoorn evertdoorn is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2008
Berichten: 77
Standaard Re: Gratis adverteren op Marktplaats voor ZZPers

vorige week gebeld door MP met een actie waarbij ze me 50 euro tegoed hebben gegeven voor hun admarkt. Ik heb maar eens een advertentie geplaatst; ben benieuwd....
__________________
Http://www.evertdoorn.nl - voor professionele fotografie met mensen in de hoofdrol

Bekijk ook eens http://www.evertdoorn.nl/blog, www.weddingvision.nl en www.weddingvision.nl/blog
Met citaat reageren
  #20  
Oud 20 november 2008, 10:49
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Gratis adverteren op Marktplaats voor ZZPers

Even een oude discussie reanimeren.
Vanmorgen was ik namelijk bij een nieuwe klant (in mijn eigenste dorp) die mijn site via Marktplaats had gevonden. Hij had daar helemaal geen negatieve gedachten bij gehad (anders had hij me natuurlijk ook niet gebeld).

Letterlijk zei hij: 'Jonge mensen kijken daar toch heel anders naar.' Voelde ik me even oud!

In mijn statistieken staan (maar) vier hits vanaf marktplaats.nl in november. Eén daarvan was dus raak.

Misschien wel een interessant verhaal voor anderen.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Marketing is meer dan alleen adverteren rgelderen Marktplaats 2 25 juni 2007 15:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon