Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 november 2008, 14:08
Paul Verberne Paul Verberne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 4
Standaard Freelancers op UurtjeOver.nl

Voor freelancers en opdrachtgevers heb ik zelf (ook freelancer) een website ontwikkeld waarbij geheel gratis opdrachten voor en beschikbaarheid van Freelancers kan worden geplaatst.
www.uurtjeover.nl

Als freelancer heb je de mogelijkheid om jouw eigen profiel aan te maken, je CV te up-loaden en jouw beschikbaarheid aan te geven ( tot maximaal 1 jaar vooruit). Een groot verschil met andere sites is:
1. je kunt meerdere branches benoemen waarin je werkzaam wilt zijn.
2. Zowel voor opdrachtgever als voor de freelancer is de volledige functionaliteit gratis!
3. Je kunt meerdere specifieke zoekopdrachten instellen en bewaren. Wekelijks of maandelijks kun je e-mail ontvangen met daarin alle matches conform jouw zoekopdracht.

Mochten jullie hier ook gebruik van (gaan) maken en je hebt nog wensen m.b.t. functionaliteit, laat het me dan weten, dan kunnen we dat misschien aan de site toevoegen.

Groet,

Paul
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 november 2008, 12:30
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Freelancers op UurtjeOver.nl

Ik heb me eens aangemeld, de website sprak me wel aan, geen standaard freelancers-site waar er al velen van bestaan...

Maar ik moet zeggen dat ik na het aanmelden het overzicht nogal kwijt raak.. Als ik ben ingelogd heb ik ineens een ander menu en kan ik niet meer naar de normale home pagina. En hoe kan ik nou bijvoorbeeld een oproep doen bij het kopje "werk gevraagd" op die home-pagina? Ik vind het nogal verwarrend en ik denk dat daarmee veel gebruikers afhaken...
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 november 2008, 22:49
Paul Verberne Paul Verberne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 4
Standaard Re: Freelancers op UurtjeOver.nl

Ik kan me voorstellen dat het er iets anders uitziet als je bent ingelogd. Doordat je de keuze hebt gemaakt om als opdrachtgever of als opdracht nemer in te schrijven, wordt ook de functionaliteit van de site hierop aangepast. Als Freelancer plaats je doorgaans geen opdrachten. Je bent op zoek naar werk. Hiervoor heb je wanneer je bent ingelogd alle mogelijkheden. Je kunt meer functies gebruiken dan wanneer je niet bent ingelogd.

Wil je toch ook opdrachten plaatsen, maak dan gewoon nog een ander account aan als opdrachtgever. Hiervoor heb je dan wel een ander e-mail adres nodig.

Deze manier van werken hebben we gekozen aangezien het ons de meest logische leek. Als er nu veel gebruikers zijn die aangeven dat een volledig open functionaliteit beter aansluit en het gebruiksgemak hiermee wordt vergroot dan zullen we dit zeker in overweging nemen om aan te passen.

We staan absoluut open voor opmerkingen en/of suggesties ter verbetering van de site. Het is immers de bedoeling dat we hiermee een goedwerkende gratis site neerzetten....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 november 2008, 08:38
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Freelancers op UurtjeOver.nl

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Verberne Bekijk bericht
Ik kan me voorstellen dat het er iets anders uitziet als je bent ingelogd. Doordat je de keuze hebt gemaakt om als opdrachtgever of als opdracht nemer in te schrijven, wordt ook de functionaliteit van de site hierop aangepast. Als Freelancer plaats je doorgaans geen opdrachten. Je bent op zoek naar werk. Hiervoor heb je wanneer je bent ingelogd alle mogelijkheden. Je kunt meer functies gebruiken dan wanneer je niet bent ingelogd.

Wil je toch ook opdrachten plaatsen, maak dan gewoon nog een ander account aan als opdrachtgever. Hiervoor heb je dan wel een ander e-mail adres nodig.

Deze manier van werken hebben we gekozen aangezien het ons de meest logische leek. Als er nu veel gebruikers zijn die aangeven dat een volledig open functionaliteit beter aansluit en het gebruiksgemak hiermee wordt vergroot dan zullen we dit zeker in overweging nemen om aan te passen.

We staan absoluut open voor opmerkingen en/of suggesties ter verbetering van de site. Het is immers de bedoeling dat we hiermee een goedwerkende gratis site neerzetten....
Op zich lijkt een volledig open functionaliteit me wel een pluspunt. Zo zoek ik zelf regelmatig naar bijvoorbeeld freelance vertalers die werken in een taal die ik zelf niet beheers. Juist als freelancer kun je niet altijd alles alleen
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 november 2008, 09:09
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Freelancers op UurtjeOver.nl

Helemaal mee eens.

Overigens doelde ik meer op de navigatie van de site zelf. Meestal als je inlogt op een site, heb je nog steeds dezelfde site maar dan met een paar extra functionaliteiten. Op deze site wordt het menu overhoop gegooid en dat is verwarrend. Waarom zou ik de home pagina niet meer mogen zien als ik ingelogd ben bijvoorbeeld?
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 november 2008, 11:22
Paul Verberne Paul Verberne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 4
Standaard Re: Freelancers op UurtjeOver.nl

Hmm, IK denk dat jullie wel een punt hebben... Op korte termijn kan ik er waarschijnlijk wel voor zorgen dat de Opdrachten en Freelancers zichtbaar worden als je bent ingelogd. Je kunt dan ook eenvoudig contact opnemen met een freelancer. De navigatiebalk kan / wil ik niet hetzelfde maken als bij de homepage. Reden hiervoor is de meerfunctionaliteit die geboden wordt als je je ook daadwerkelijk hebt ingeschreven. Het inschriijven op www.UurtjeOver.nl heeft ook als doel om ongewenste gasten te kunnen weren. Daarnaast is het door de meerfunctionaliteit dan ook de moeite waard om in te schrijven.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 november 2008, 13:26
japie japie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 9
Standaard Re: Freelancers op UurtjeOver.nl

Allereerst, interessante site.

Alleen wil ik even opmerken dat ik vind dat het inschrijven niet helemaal helder is.
Dit omdat de optie "Bedrijf/Freelancer zoekt collega" mij het idee geeft dat ik op zoek zou zijn naar een werknemer.

"Bedrijf/Freelancer en heb werk of opdrachten" lijkt mij persoonlijk helderder.

Wellicht kun je hier wat mee,
suc6!

edit:
Oja, wat ik ook mis is wat er gebeurt met mijn gegevens als ik mij aanmeld, een kleine privacy policy zou wellicht ook op zijn plaats zijn (zeker aangezien het een gratis dienst is en je je dus kunt afvragen wat er met je persoonsgegevens gebeurt).
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 november 2008, 13:31
Paul Verberne Paul Verberne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 4
Standaard Re: Freelancers op UurtjeOver.nl

Dag Japie,

Dank voor je reactie!
Het is inderdaad zo dat je als bedrijf / freelancer ook op zoek kunt zijn naar een "werknemer"/ "collega". Jouw suggestie lijkt me dan ook prima!
Ik ga het aanpassen!
Groet,

Paul
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
internetgebruik freelancers dannyy Marketing en acquisitie 9 9 december 2008 11:39
Tips gevraagd, nieuw platform voor Freelancers Cirsten Marketing en acquisitie 27 25 september 2008 16:49
Veilig groeien met freelancers Isabelle Omgaan met opdrachtgevers 11 14 april 2007 22:45
Marktplaatsen met opdrachten voor freelancers René Marketing en acquisitie 18 21 mei 2006 22:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon