Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 maart 2007, 12:02
arjan's schermafbeelding
arjan arjan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2007
Berichten: 27
Lightbulb Starters linken starters

Ha die iedereen,

de meeste starters onder ons hebben wel een website. Kan een handig medium zijn om potentiële klanten te bereiken. Maar hoe worden we gevonden? Adverteren op google? De gouden gids?

Ik heb gehoord dat, naast goede sleutelwoorden, het aantal links vanaf andere pagina's een bepalende factor is voor de opname in zoekmachines als google. Bovendien kunnen klanten ons weer wat makkelijker vinden via andere pagina's.

Met andere woorden: het is voor iedereen makkelijk, kosteloos en dus voordelig als we elkaar op deze manier een beetje steunen. Gewoon een 'link'-pagina opnemen, en links naar elkaar er (een beetje overzichtelijk) opzetten.

Lastige is misschien alleen dat velen van ons hetzelfde doen. Maar goed, we kunnen het bij een bepaalde regio houden. Ikzelf zit in de regio Alkmaar.

Vinden anderen dit ook een goed idee?

Gr., Arjan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 maart 2007, 14:10
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: Starters linken starters

Dit linken heeft het meest zin als je verbind me een interessante sites die passen bij jouw site met een hoge PageRank (PR). Dus bijvoorbeeld als jouw site gaat over starters dan is een link naar Lancelots zinvol want dan help je de bezoekers van jouw site op nieuwe ideeen.

Een link terug van zinvolle sites is niet eenvoudig. Want je bent namelijk op zoek naar sites met een hoge PR met name op de pagina waar je link staat. Teruglinken naar een site met een lage PR, voor startende sites heel vaak nul, gebeurt dan zelden.

Onderling linken wordt door Google als zinvol ervaren als het voor de bezoeker ook zinvol ervaren zou kunnen worden.

Zorg voor veel onderwerpen en de juiste inhoud op je site die informatief is waar de lezer echt iets mee kan en je krijgt als vanzelf verwijzingen (links). Duurt misschien even maar op den duur effectiever.
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 maart 2007, 14:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Starters linken starters

Ik ben het grotendeels met Erno eens (m.u.v. de hoge pagerank die nodig zou zijn om een inkomende link nuttig te maken). Linken is belangrijk voor je zoekmachineranking, als het ook belangrijk is voor je bezoekers. Dat is geen toeval of magie, het is het streven van zoekmachinebouwers.

Zinnig is:
  • Per pagina of onderwerp linken naar specifieke pagina's met aanvullende of gerelateerde informatie, in de lopende tekst, of onderaan in iets als "aanbevolen links" of "verder lezen".
  • Goede content maken, waarnaar anderen geneigd zijn te linken op grond van het voorgaande argument.
Wat jij nu probeert te starten lijkt op de oeroude webring, een verschijnsel dat praktisch uitgestorven is en vrijwel geen rankingwaarde meer heeft.

En zo'n aparte pagina driehoog-achter op je site met "Links"... daar zal Google ongeveer hetzelfde mee doen als je bezoekers: negeren.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 maart 2007, 16:37
arjan's schermafbeelding
arjan arjan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2007
Berichten: 27
Standaard Re: Starters linken starters

Ok, boodschap begrepen.

Ik had de klok wel horen luiden, maar de klepel hangt dus ergens anders...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 maart 2007, 16:39
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Starters linken starters

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
En zo'n aparte pagina driehoog-achter op je site met "Links"... daar zal Google ongeveer hetzelfde mee doen als je bezoekers: negeren.
Misschien ben ik erg ouderwets, maar een link over en weer is ook een vorm om te laten zien dat je elkaar aanbeveelt, elkaar kent, enthousiast bent over iets of iemand. Hoffelijkheid?
Ook al doet Google er niets mee, een linkenpagina drie hoog achter kan de bezoeker op jouw site wijzen op zaken die jij aanbeveelt. Tsja, en dan is Google wel weer heel simplisties en machinaal.

@Rene:Gelukkig zijn er ook nog mensen op het web. Ofwel: wij als content providers (lees uitgevers) zijn makelaars in informatie: verzamelen, beoordelen/waarderen, beschikbaar stellen. Google kijkt naar statistische relevantie, niet naar kwaliteit en andere subjectieve maatstaven.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 maart 2007, 08:29
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: Starters linken starters

Mee eens Erik maar dan moet je deze mensen en hun werkwijze wel echt kennen. Een oproep op Lancelots om links uit te wisselen valt voor mij niet onder die definitie.
Als ik verwijs naar een andere site/persoon wil ik wel dat de bezoekers van mijn site op de kwaliteit kunnen vertrouwen.
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 maart 2007, 17:13
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Starters linken starters

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik link ook uitsluitend op mijn site naar partijen die ik 200% kan aanraden op basis van mijn kennis over/ervaring met die partij.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Starters in regio Delft gezocht Miranda van Gaalen Marktplaats 10 18 november 2007 15:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon