Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 november 2010, 15:50
maloe maloe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 november 2010
Berichten: 11
Question Pitch voor vaste opdrachtgever: wel of niet betaald worden?

Hoi Lancelots,

Ik ben nieuw bij Lancelots maar nu al heel enthousiast! Wat een goede informatie! Ik heb gezocht naar antwoord op mijn vraag maar ik kon het helaas niet vinden. Het gaat om het volgende:

Ik ben sinds 1,5 jaar freelance grafisch ontwerper (edit: ik heb 11 jaar ervaring als webdesigner en 6 jaar ervaring als grafisch ontwerper). Ik heb een aantal bedrijven en instellingen die direct opdrachten aan mij geven, maar ik werk ook voor communicatie- en internetbureaus. Deze huren mij in als het design net iets creatiever mag zijn.

Ik werk ook al enige tijd voor een wat groter internetbureau (meer dan 10 werknemers). Deze hebben grote opdrachtgevers. Ik heb een hele tijd geleden met hen samengewerkt aan een pitch. Ik heb daarvoor een design gemaakt voor een website waarbij zij de presentatie aan de klant hebben gedaan. Ik zou betaald krijgen als ze de klus zouden krijgen, anders kreeg ik niets. Nu hebben ze me onlangs gevraagd of ik wat aanpassingen aan het design van die website wil maken om de klant alsnog te overtuigen. Ik heb daarmee ingestemd om te proberen alsnog de klant binnen te halen en zodat ik betaald kan krijgen.

Maar nu: