Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 november 2011, 14:08
D-Management Support's schermafbeelding
D-Management Support D-Management Support is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2010
Berichten: 6
Unhappy BD twijfelt aan ondernemerschap

Ik ben sinds 2009 zzp'er en krijg ieder jaar een VAR-WUO.
Op verzoek van mijn boekhouder heb ik begin 2011 aan de BD een aanvraag voor uitstel aangifte inkomstenbelasting 2010 voor ondernemers gedaan en tot september gekregen. Sinds juli 2011 ben ik bezig om het voor elkaar te krijgen dat de BD in mijn persoonlijk domein deze aangifte klaarzet, ik wil nu toch wel graag aangifte doen. Ik heb goed gedraaid in 2010 en wil dit graag opgeven.
Ik bel regelmatig met de BD en krijg iedere keer als antwoord dat ik in het systeem sta als particulier. Ik leg uit dat ik ondernemer ben en het hier kennelijk om een fout gaat. Het gesprek eindigt altijd met de belofte dat ik teruggebeld zal worden. Afgelopen vrijdag belde ik weer eens en toen werd mij verteld dat er getwijfeld wordt aan mijn ondernemerschap over het jaar 2010.

Mijn vraag is, kan dit zo maar? Ik heb nog niets opgegeven over het jaar 2010, dus vraag ik mij af hoe zij aan deze aanname komen. Ik heb over het jaar 2010 een VAR-WUO gekregen en heb gewoon mijn BTW-aangiftes over 2010 gedaan.

Omdat ik niet tevreden was over mijn boekhouder ben ik bij hem weggegaan en heb ik het vermoeden dat hij de BD foutieve informatie heeft gegeven om mij een hak te zetten. Is het aannemelijk dat de BD hier naar luistert?