Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 november 2011, 14:08
D-Management Support's schermafbeelding
D-Management Support D-Management Support is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2010
Berichten: 6
Unhappy BD twijfelt aan ondernemerschap

Ik ben sinds 2009 zzp'er en krijg ieder jaar een VAR-WUO.
Op verzoek van mijn boekhouder heb ik begin 2011 aan de BD een aanvraag voor uitstel aangifte inkomstenbelasting 2010 voor ondernemers gedaan en tot september gekregen. Sinds juli 2011 ben ik bezig om het voor elkaar te krijgen dat de BD in mijn persoonlijk domein deze aangifte klaarzet, ik wil nu toch wel graag aangifte doen. Ik heb goed gedraaid in 2010 en wil dit graag opgeven.
Ik bel regelmatig met de BD en krijg iedere keer als antwoord dat ik in het systeem sta als particulier. Ik leg uit dat ik ondernemer ben en het hier kennelijk om een fout gaat. Het gesprek eindigt altijd met de belofte dat ik teruggebeld zal worden. Afgelopen vrijdag belde ik weer eens en toen werd mij verteld dat er getwijfeld wordt aan mijn ondernemerschap over het jaar 2010.

Mijn vraag is, kan dit zo maar? Ik heb nog niets opgegeven over het jaar 2010, dus vraag ik mij af hoe zij aan deze aanname komen. Ik heb over het jaar 2010 een VAR-WUO gekregen en heb gewoon mijn BTW-aangiftes over 2010 gedaan.

Omdat ik niet tevreden was over mijn boekhouder ben ik bij hem weggegaan en heb ik het vermoeden dat hij de BD foutieve informatie heeft gegeven om mij een hak te zetten. Is het aannemelijk dat de BD hier naar luistert?
Het is enorm moeilijk om bij een log apparaat als de BD iets rechtgezet te krijgen en ik vraag mij af of er toch een manier is waarop ik mijn inkomstenbelasting voor ondernemers voor 2010 kan doen, desnoods niet digitaal.
__________________
D-Management Support
Interim management & office support

info@d-managementsupport.nl
http://www.d-managementsupport.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2011, 14:20
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Beste D-management support,

Nee de kans dat de belastingdienst luistert naar jou oude boekhouder is vrij nihil. Ten eerste is hij geen gemachtigde om namens jou op te treden (jij hebt zelf uitstel gevraagd voor de IB, als hij wel gemachtigde was kon hij dat ook voor je doen)

Volgens mij is de formele weg wat je de belastingdienst schriftelijk verzoekt om jou een ondernemersaangifte uit te reiken. Ik hoor hier heel verschillende verhalen over, bij mijzelf was 1 telefoontje voldoende (nou ja 2, ik werd binnen 1 dag teruggebeld door iemand van de inspectie) om de ondernemersaangifte geregeld te krijgen. Maar jou verhaal komt me ook niet onbekend voor.

Het snelste is over het algemeen naar een boekhouder die een eigen aangifteprogramma heeft, deze kan gewoon de ondernemersaangifte voor jou invullen en namens jou indienen. Dan is het daarna aan de belastingdienst om jou aangifte te accepteren of onderbouwd af te wijzen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oproep studenten voor enquête over ondernemerschap, netwerk en omzet van zzp'ers Melisa Marketing en acquisitie 6 28 april 2009 14:28
Onderzoek naar de behoefte aan ondersteuning bij de administratie A. de Regt Administratie 5 10 april 2008 19:24
Eerste stap naar het ondernemerschap? harald Marktplaats 26 17 november 2007 15:48
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 17:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon