Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 januari 2013, 12:01
Hugo 1985 Hugo 1985 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 januari 2013
Berichten: 2
Standaard Opdracht niet doorgegaan - wel werk geleverd

LS,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met 2 vragen.

1. 2,5 jaar geleden heb ik een opdracht aangenomen als freelancer voor het bedrijf waar ik regelmatig door ingehuurd word. Hiervoor heb ik ongeveer 100 uur aan werk geleverd maar door omstandigheden is het project toen van de baan gegaan. Ik heb altijd een vast bedrag gehad voor projecten van deze omvang en het is daarom bekend wat ik hieraan zou verdienen.

Kan ik deze uren voor dit project nog factureren?

2. Overuren - Recentelijk heb ik ongeveer 75 uur meer gewerkt als waarvoor de offerte is gemaakt. Valt hier iets aan te doen?

Bedankt voor het lezen, hoop dat één van jullie mij van een passend antwoord kan voorzien.

Bvd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 januari 2013, 02:31
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hugo 1985 Bekijk bericht
1. 2,5 jaar geleden heb ik een opdracht aangenomen als freelancer
Bedoel je dat je een offerte hebt uitgebracht, met daaraan verbonden algemene voorwaarden, die door je opdrachtgever voor akkoord is ondertekend?

Citaat:
maar door omstandigheden is het project toen van de baan gegaan
Bedoel je dat je opdrachtgever die overeenkomst heeft opgezegd?

Citaat:
Kan ik deze uren voor dit project nog factureren?
Wat zeggen je algemene voorwaarden over het opzeggen van een overeenkomst?

Citaat:
Recentelijk heb ik ongeveer 75 uur meer gewerkt als waarvoor de offerte is gemaakt. Valt hier iets aan te doen?
Heb je dat meerwerk vooraf gemeld bij de opdrachtgever? Wat zegt de offerte of je algemene voorwaarden over meerwerk?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 januari 2013, 11:24
Hugo 1985 Hugo 1985 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 januari 2013
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Bedoel je dat je een offerte hebt uitgebracht, met daaraan verbonden algemene voorwaarden, die door je opdrachtgever voor akkoord is ondertekend?



Bedoel je dat je opdrachtgever die overeenkomst heeft opgezegd?



Wat zeggen je algemene voorwaarden over het opzeggen van een overeenkomst?



Heb je dat meerwerk vooraf gemeld bij de opdrachtgever? Wat zegt de offerte of je algemene voorwaarden over meerwerk?

René, allereerst bedankt voor de tijd die je neemt om te reageren.

M.b.t. voorwaarden:
Omdat ik vanaf het begin van mijn ZZP-periode, voor dit bedrijf werk/factureer (en een aantal andere BV's van dezelfde eigenaar), is het altijd op goed vertrouwen gegaan en heb ik nooit algemene voorwaarden opgesteld (leer moment).

M.b.t. het opgezegde project:
Het hele project is van de baan geraakt omdat de deal op het laatste moment is afgeketst (Tussen opdrachtgever en zijn partner in het project). Het voorwerk/de research en de planning was toen al gedaan.

M.b.t. meerwerk:
Dit is pas achteraf gemeld toen bleek dat ik al vrij snel over het aantal uren zat.

Zie wel gelijk dat ik nog een hoop te leren heb m.b.t. het freelance zijn.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 januari 2013, 13:59
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Tsja, zonder duidelijke afspraken vooraf wordt het lastig. Ik denk dat je dan alleen dat deel kunt factureren waarover je het eens bent met je opdrachtgever.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel of niet een AOV? forumbeheerder Al die andere praktische dingen 71 29 oktober 2010 09:29
Wel of niet lid van een vakbond als freelancer? Claudia C Al die andere praktische dingen 4 9 december 2009 13:02
Moet ik me wel of niet inschrijven bij de KvK? mies77 Al die andere praktische dingen 2 17 september 2008 17:05
Als starter wel opdracht maar nog geen VAR schneiboon Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 5 14 november 2006 20:22
BTW wel of niet op factuur alfred Administratie 0 14 mei 2006 21:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon