Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 augustus 2009, 11:58
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard SEO-kennis vergroten zonder RL cursus?

Beste freelance-ridders,
Ik weet dat René een goede cursus 'schrijven voor zoekmachines geeft'. Voor mij is het echter erg moeilijk om 'Real Life' cursussen te volgen.

Zelfstudie, eventueel met hulp op afstand (internet/e-mail) zou voor mij een uitkomst zijn. Voor een professionele e-cursus wil ik natuurlijk ook betalen (wil hem zelfs wel helpen schrijven).

Zijn er mensen die mij tips kunnen geven? Voor een e-cursus voor tekstschrijvers, maar ook voor goede sites die me op weg kunnen helpen zelf mjn kennis over SEO te vergroten?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 augustus 2009, 13:47
Tom Tom is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Berichten: 63
Standaard Re: SEO-kennis vergroten zonder RL cursus?

http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/1056763/

Dat staat vol tips en linkjes etc. Let op, het is al een best oud topic, dus er zal aan het begin wel wat achterhaalde informatie staan.

Buiten dat is het belangrijk om te weten dat (bijna) niets zeker is, en iets wat vandaag werkt, wellicht morgen niet meer werkt. Google (dat is toch de belangrijkste) maakt lang niet alles over de werking van hun systemen bekend.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 augustus 2009, 15:30
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: SEO-kennis vergroten zonder RL cursus?

Misschien is het een mooie optie om de RL cursus ook beschikbaar te maken in een e-versie? De RL versie begint sowieso met een paar oefeningen via internet, dus de basis is er al

Ik heb de cursus vorig jaar gevolgd en houd mijn kennis nu vooral up to date door veel te lezen (zowel boeken als internet - Google eens op 'SEO tekstschrijven', blogs, etc.) Daarnaast werk ik voor een aantal zoekmachinemarketing bedrijven, waardoor ik ook via hen op de hoogte blijf. Een echt goede schriftelijke cursus ben ik nog niet tegen gekomen, maar mocht ik daar nog op stuiten, dan meld ik het hier even!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 augustus 2009, 15:47
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: SEO-kennis vergroten zonder RL cursus?

In additie : en je leert ook veel door het gewoon te doen
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 augustus 2009, 16:12
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: SEO-kennis vergroten zonder RL cursus?

Dit heb ik vandaag geleerd, door een tip van iemand.

Zie http://vaardigheidstrainingen.tag10.nl/ Je kunt een gratis tag aanmaken en dan kom je hoger in Google te staan.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 augustus 2009, 16:48
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: SEO-kennis vergroten zonder RL cursus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hetty Dalsheim Bekijk bericht
Dit heb ik vandaag geleerd, door een tip van iemand.

Zie http://vaardigheidstrainingen.tag10.nl/ Je kunt een gratis tag aanmaken en dan kom je hoger in Google te staan.
Dank, ik heb het linkje opgeslagen ter verdere bestudering ná mijn nu bijna heel erg aanstaande vakantie.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 augustus 2009, 16:54
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: SEO-kennis vergroten zonder RL cursus?

vakantie? ga weg !!

Maargoed, inhakend op de link van Hetty ... valt dat ook onder wat je wil weten Marlies? Want dit overschrijdt de link met tekstschrijven wel een klein beetje.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 augustus 2009, 08:26
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: SEO-kennis vergroten zonder RL cursus?

Ik heb vooral veel gegoogled en hier op het forum vragen gesteld en zo leer je beetje voor beetje. Er zullen ook wel boeken bestaan die je verder kunnen helpen of wellicht een online cursus???

Het vreemde is wel nadat ik een paar SEO trucjes heb toegepast mijn pagerank van 2 naar -1 duikelde

Succes ermee.

Hetty, bedankt voor de tip!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 augustus 2009, 11:15
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: SEO-kennis vergroten zonder RL cursus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jesse Bekijk bericht
[..]Er zullen ook wel boeken bestaan die je verder kunnen helpen of wellicht een online cursus???

Het vreemde is wel nadat ik een paar SEO trucjes heb toegepast mijn pagerank van 2 naar -1 duikelde
[..]
Denk je niet dat die boeken wat achter liggen op de huidige ontwikkelingen? Ik denk namelijk van wel.

Ja je moet uitkijken met truckjes. Ik probeerde laatst de canonical url, en dat werkte zeer goed
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 augustus 2009, 11:37
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: SEO-kennis vergroten zonder RL cursus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
vakantie? ga weg !!

Maargoed, inhakend op de link van Hetty ... valt dat ook onder wat je wil weten Marlies? Want dit overschrijdt de link met tekstschrijven wel een klein beetje.
Hej Ramon,
dit is inderdaad te technisch. Zijn meer dingen voor een webmaster/-developer denk ik.

Mij gaat het er vooral om hoe ik achter de juiste keywords kom. Maar ik vraag me ook af of dat zelfs tot het takenpakket van een schrijver behoort.

Ik heb vaker met een internetmarketeer samengewerkt. Deze leverde mij de beste keywords aan en gaf aan welke density de woorden in de tekst moesten hebben. Vervolgens bakte ik er dan een doelgroepgerichte tekst van.

Alleen, hoe denkt een opdrachtgever daarover? Die heeft iets gehoord over SEO en verwacht dan van alles van een tekstschrijver. Of niet? Dat vind ik lastig in te schatten.

Wat behoort er tot de logische taak van een tekstschrijver en wat tot de taak van een webdeveloper en/of internetmarketeer?

Niet zo lang geleden verwachtte men immers ook van een webbouwer dat hij de teksten wel zou leveren of andersom: van de tekstschrijver dat ie ook de site wel in elkaar zou zetten.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cursus Wetenschapsjournalistiek NowHow Marktplaats 2 22 december 2006 10:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon